Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@07:43:01 GMT

حقایقی جالب درباره ایسلند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۶۱۶۸

حقایقی جالب درباره ایسلند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی قرار است در مورد کشور‌های مختلف اطلاعات داشته باشیم، اغلب با اطلاعاتی مثل مساحت، نرخ جمعیت و مواردی مشابه رو به رو می‌شویم. اما جالب است بدانید که افزون بر این اطلاعات، گاهی اطلاعاتی وجود دارند که بسیار جذاب‌تر محسوب می‌شوند.

در ایسلند هیچ خبری از پشه نیست

اگر چه پشه‌ها در مکان‌هایی با شرایط مختلف آب و هوایی، از جمله در قطب جنوب و در نزدیکی گرینلند، دیده شده اند، اما احتمالا تعجب می‌کنید اگر بدانید که در ایسلند هیچ خبری از پشه‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع پشه‌ها در ایسلند جایی ندارند.

به گفته دانشمندان، آب و هوای ایسلند به آن‌ها کمک می‌کند تا پشه‌ها از بین بروند. بر خلاف دیگر کشور‌های سرد، آب و هوا در ایسلند به سرعت و به طور غیر منتظره تغییر می‌کند. درواقع یک افزایش ناگهانی دما در اواسط زمستان رخ دهد که یخ‌ها را ذوب می‌کند و پس از آن یک افت ناگهانی دما، چرخه حیات پشه‌ها را مختل می‌سازد و باعث می‌شود که پشه‌ها به طور کامل از بین بروند.

۱۰۰ ٪جمعیت ایسلند به اینترنت دسترسی دارند

براساس داده‌های جمع آوری شده از اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، بانک جهانی و بخش جمعیت سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۵ میلادی، ایسلند به میزان ۱۰۰ درصد از کاربران اینترنت پذیرایی می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که این کشور یکی از به روز‌ترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود.

تامین برق با کمک انرزی‌های تجدید پذیر

بیش از ۹۹ درصد تولید برق در ایسلند از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی برق آبی و انرژی گرمایی تامین می‌شود. ایسلند بزرگترین تولید کننده انرژی سبز و تولید برق با کمک این انرژی‌ها در سراسر جهان است. در این کشوربیش از ۲۰۰ آتشفشان و ۶۰۰ چشمه آّب گرم وجود دارد؛ بنابراین بیش از ۲۰ میدان بخار با درجه حرارت حداقل ۱۵۰ درجه سانتیگراد وجود دارد و بسیاری از آن‌ها حتی به ۲۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسند. در کنار این مکان‌ها بسیاری از رودخانه‌ها و آبشار‌های یخبندان وجود دارد که از طریق آن‌ها نیز نیروی برق آبی تامین می‌شود.

سرانه خرید و مطالعه کتاب در ایسلند شگفت انگیز است

ایسلندی‌ها به شدت اهل مطالعه هستند و نسبت به بسیاری دیگر از نقاط جهان بیشتر کتاب می‌خوانند و اهل مطالعه هستند. ایسلند دارای ادبیات غنی است و مردم از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنند.

برخی تصور می‌کنند شیوع مطالعه در ایسلند، ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که زمستان‌های طولانی و فاصله‌های طولانی بین مکان‌هایی مانند سینما از قدیم الایام مردم را به مطالعه سوق داده است و از سوی دیگر نیز ادبیات فولکلور و اساطیر و داستان‌های باستانی نیز به این ماجرا افزوده است. در طول شب کریسمس، ایسلندی‌ها کتاب‌های بسیاری را به عنوان هدیه به یکدیگر اهدا می‌کنند و این کشور را می‌توان در حوزه فرهنگ کتابخوانی بسیار ثروتمند ارزیابی کرد.

نام خانوادگی ایسلندی‌ها

ایسلندی‌ها از سیستم نامگذاری سنتی اسکاندیناوی استفاده می‌کنند که شامل نام خانوادگی است که از اسم پدر یا اسم مادر استخراج می‌شود، بنابراین در ایسلند خبری از نام خانوادگی نیست و بنابراین اغلب افراد در ایسلند از نام اول خود استفاده می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اسکاندیناوی ایسلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس

گروهی از دختران جوان در کانادا که در این مطالعه تحقیقاتی شرکت کرده‌اند، از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی در زندگی‌شان گفته‌اند از جمله اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی توانایی آنان در ایجاد روابط را کاهش داده، خواب آنان را مختل کرده و همچنین سبب شده که حتی به خودکشی بیاندیشند.

در این مطالعه ۶۶ دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه «یورک» تورنتو به دو گروه تقسیم شدند. دسترسی گروه اول به مدت یک هفته به فیس‌بوک، تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قطع شد و گروه دیگر طبق روال معمول به این شبکه‌ها دسترسی داشتند.

پیش از آغاز مطالعه نیز با شرکت‌کنندگان هر دو گروه مصاحبه و سوالاتی مانند میزان تمرکز، اعتماد به نفس و نگرش نسبت به ظاهر فیزیکی از آنها پرسیده شد. مثلا اینکه چقدر از اندام خود راضی هستند؟ آیا دوست دارند مانند مدل‌های مجلات به نظر برسند؟ چقدر در روز شکل ظاهری بدن خود را با اینفولئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنند؟ نسبت به فرم بدن خود شرم دارند؟

به گفته «جنیفر میلز»، استاد روانشناسی که این پژوهش را سرپرستی می‌کرد، پاسخ‌ها شوکه کننده بود و از اثرات مخرب بزرگی خبر می‌داد که اغلب در تحقیقات روانشناسی نادیده گرفته می‌شوند.

حتی پس از اصلاحات آماری که تنوع طبیعی در نحوه تفکر افراد در مورد شکل بدن‌شان را در نظر گرفته بود، بین دو گروه مطالعه شده، تفاوت آشکاری وجود داشت. بدین ترتیب که اعتماد به نفس و نگرش نسبت به خود در گروهی که در یک هفته از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده بودند به میزان قابل توجهی بهتر بود.

میلز که بیش از دو دهه است در مورد نقش هدفمند رسانه‌های اجتماعی بر زنان و به خصوص تاثیر آن بر اختلالات زنان تحقیق کرده است، می‌گوید: این موضوعات پیش از فراگیر شدن اینترنت تا امروز که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به طور چشمگیری اجتناب‌ناپذیر شده، وجود داشته است. البته در آن زمان، فقط می‌توانستید تعداد محدودی از دقایق یا ساعات خود را صرف خواندن مجلات مد و زیبایی کنید و این مجلات دست کم فقط یک بار در هفته منتشر می‌شدند، اما حالا هر لحظه در معرض خواندن و دیدن مطالب از این دست هستید.

این استاد روانشناسی همچنین معتقد است، پرهیز از مراجعه به شبکه‌های اجتماعی به تنهایی عاملِ تغییر در ارزش‌های روانشناختی در بین زنان جوان نخواهد شد بلکه پیامد‌های آن، منجر به تغییرات در سبک زندگی فرد می‌شود.

به گزارش دویچه وله، عدم استفاده از چنین شبکه‌هایی افراد را به ملاقات بیشتر حضوری با دوستان، خواب با کیفیت و بودن در هوای تازه و ورزش نیز سوق می‌دهد؛ فعالیت‌هایی که به اثبات برای سلامت جسم و روان نقش بسیار مهم و سودمندی ایفا می‌کنند.

هدف نهایی از این مطالعه این است که آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از استفاده کنترل‌نشده از شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴