Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@21:49:10 GMT

شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه مسموم شده است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۶۳۹۱

در ماه های گذشته دولت نیجریه پس از مدت‌ها اجازه ملاقات و معاینه یک تیم پزشکی از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش را صادر کرد که از سوی وزارت خارجه ایران نیز استقبال شد اما امروز شنبه شیخ زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه دچار مسمویت شدید و حال وی نامساعد گزارش شده است.

در همین ارتباط نیز برخی منابع مسمومیت شدید شیخ ابراهیم زکزاکی را توسط عوامل ارتش نیجریه عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در اعتراض به ادامه حبس شیخ زکزاکی، جنبش اسلامی نیجریه در خیابان های ابوجا پایتخت این کشور اقدام به برگزاری راهپیمایی عمومی کرد.

در این تظاهرات جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد اقدام دولت در اجازه ندادن به شیخ زکزاکی و همسرش برای اینکه در خارج تحت درمان قرار بگیرند، به معنای نقض حقوق انسانی آنهاست. در بیانیه جنبش اسلامی نیجریه تاکید شده که آزادی شیخ زکزاکی و همسرش بخشی از حق آنها برای زندگی براساس قانون است.

بر همین اساس خبرنگار مهر برای بررسی آخرین وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش و جنبش اسلامی نیجریه با دکتر «ابراهیم سلیمان» عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می‌گذرد.

*آیا اخبار منتشر شده مبنی بر مسمومیت شیخ زکزاکی را تایید می کنید؟ لطفاً در این خصوص توضیح دهید.

در هفته گذشته زمانی که شیخ زکزاکی فرزند و اعضای خانواده خود را ملاقات کرد، به آنها اطلاع داده بود که چندین بار به وی سیب مسموم داده اند؛ همچنین ۴ سال قبل زمانی که ارتش نیجریه به منزل شیخ زکزاکی حمله و به وی شلیک کرد، سم موجود در گلوله ها در بدن شیخ باقی مانده است و همین موارد نیز موجب وخامت حال وی شده است.

*آیا دولت نیجریه درصدد به شهادت رساندن و قتل تدریجی شیخ زکزاکی است؟

ظاهراً اینگونه به نظر می رسد. زیرا دولتی که باید از مردم حمایت و حفاظت کند، به جای این کار با تمام توان و تیراندازی به سوی شیعیان، موجب قتل ۶ فرزند شیخ زکزاکی و حدود هزار نفر از شاگردان وی شد.

همچنین به سوی شیخ زکزاکی مُسن نیز تیراندازی کرد و در ابتدا به نظر می رسید شیخ زکزاکی نیز کشته شده اند اما پس از زنده ماندن شیخ، وی را زندانی کردند.

علاوه بر آن از حکم دادگاه عالی مبنی بر آزادکردن شیخ نیز تبعیت نکردند و مانع از بررسی وضعیت شیخ توسط پزشکان مطمئن شدند. همه اینها نشان می دهد که ضمن نقض حکم آزادی وی، اراده ترور یا قتل تدریجی شیخ زکزاکی وجود دارد.

*آیا سازمان ملل یا نهادهای حقوق بشری بین الملل به وضعیت شیخ زکزاکی توجهی دارند؟

سازمان ملل قادر نیست هیچ حکم و تصمیمی را بدون کسب رضای آمریکای شیطان صفت اجرا کند و دائماً تسلیم اراده اسرائیل است. از سوی دیگر این سازمان با بغض نسبت به ایران، از این کشور (ایران) هراس دارد و به همین دلیل نیز از شیخ زکزاکی می ترسد و به ایشان بغض دارد.

سعودی ها نیز این خشم را نسبت به ایران و شیخ زکزاکی دارند. بنابراین از سازمان ملل توقع و امید کاری را نداریم.

*لطفا درباره فعالیت‌های جنبش اسلامی نیجریه در زمان حبس شیخ زکزاکی و تلاش‌ها برای آزادی ایشان نیز توضیح دهید.

هرکس مدعی عدم تحرک اعضای جنبش اسلامی نیجریه است، در واقع در پیگیری اخبار و تحرکات جنبش کوتاهی کرده است.

زیرا اعضای جنبش اسلامی در مناسبت‌های گوناگون اعتراضاتی داشته اند و مثلاً چند ماه قبل در پیاده روی اربعین ده‌ها نفر از اعضای معترض جنبش کشته و صدها نفر نیز در أبوجا زخمی شدند و با این حال در روز بعد نیز برای اعتراضات وارد میدان و آزادی فوری شیخ زکزاکی را خواستار شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود

یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی با اشاره به هماهنگی و وحدت موضع همه گروه‌های فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام کرد که پیشنهاد جدید رژیم اشغالگر در مذاکرات تفاوت اساسی با پیشنهادات قبلی نداشته و همین امر رسیدن به توافق را بعید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحرکاتی که اخیرا برای فعال‌سازی مجدد مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه انجام شده، «احسان عطایا» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی درباره تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه اعلام کرد که سند پیشنهادی جدیدی که رژیم اشغالگر در مذاکرات ارائه داده هیچگونه تفاوت اساسی با پیشنهادات قبلی ندارد و بنابراین رسیدن به توافق بسیار بعید و دشوار به نظر می‌رسد.

احسان عطایا در گفتگو با المیادین اظهار داشت که برخلاف گفته‌های آمریکا که می‌خواهد جهان را فریب دهد پیشنهاد ارائه شده در این مذاکرات اصلاً سخاوتمندانه نبوده و خواسته‌های مقاومت را برآورده نمی‌کند.

وی تصریح کرد که پیشنهاد جدیدی که صهیونیست‌ها ارائه داده‌اند حاوی خلأ‌های بزرگ و تلاش‌های مخرب و خبیثانه است.

این مسئول جهاد اسلامی گفت که بیش از 90 درصد این پیشنهاد همانند پیشنهادات قبلی بوده و تغییر واقعی و اساسی در آن دیده نمی‌شود.

احسان عطایا در ادامه به هماهنگی و اتحاد کامل همه گروه‌های فلسطینی و موضع واحد آنها در مذاکرات اشاره و تاکید کرد که هماهنگی و وحدت بین جنبش جهاد اسلامی و حماس در بالاترین سطوح خود قرار دارد و ما هر پیشنهادی که می‌توانست منجر به شکاف در صفوف وحدت فلسطینی‌ها شود را رد کردیم.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح اظهار داشت که تاخیر در حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح مرتبط به موضوع ایجاد اسکله‌ای در ساحل غزه است که آمریکا در تلاش برای ساختن آن می‌باشد.

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌هاحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویم

 احسان عطایا هدف از ایجاد این اسکله را تبدیل گذرگاه‌های غزه به گذرگاه‌های محاصره شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته و تاکید کرد که واشنگتن در تلاش برای تغییر واقعیت میدانی است.

وی تصریح کرد که آمریکا همچنان به دنبال تغییر واقعیت جغرافیایی غزه بوده و می‌خواهد به هر چیزی که مربوط به مقاومت است پایان دهد اما رهبری مقاومت به خوبی از نقشه‌های خبیث دشمنان آگاهی دارد.

در حالی که هیئت حماس دیروز برای گفت‌وگو با مسئولان مصری درباره مذاکرات آتش‌بس غزه به قاهره رفته بود، رهبری این جنبش طی پیامی به گروه‌های مقاومت فلسطین به تشریح مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت.

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد. این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟