Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه بیانیه‌ای را در رابطه با رویدادهای مربوط به سفارت بحرین در بغداد و تظاهرات مردم عراق در رد کنفرانس منامه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد، «کسانی که شاهد اعتراضات مردمی در بغداد بودند، دریافتند که آحاد ملت عراق مخالف معامله‌های ذلت‌آور و توطئه‌آمیز علیه مقدسات امت عربی و اسلامی هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد، «این مردم عراق بودند که در مخالفت با معامله‌های حکام عرب منطقه خلیج (فارس) تظاهرات کردند و کسانی که خلاف این مساله را تائید می‌کنند، سعی در مصادره آراء مردم عراق دارند».

محیی با تاکید بر اینکه عراقی‌ها همچنان به حمایت از ملت فلسطین پایبند هستند، افزود: «آنها حق دارند به معامله قرن اعتراض یا تظاهرات کنند. تحرکات مردم عراق به مذاق برخی خوش نمی‌آید چون سعی دارند به جهانیان بگویند که همه مردم عراق در کنار اسرائیل هستند».

صدها نفر از مردم عراق پنجشنبه‌شب(ششم تیرماه) یک روز بعد از پایان نشست دو روزه کنفرانس بحرین موسوم به «کارگروه منامه» در مقابل سفارت بحرین در بغداد تظاهرات کرده بودند. در جریان این تجمع مردمی، معترضان عراقی وارد سفارت بحرین شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.

تظاهرات‌کنندگان خشمیگن در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» دست به این اقدام زدند.

بحرین روزهای چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.

طرح معامله قرن  آمریکا به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله در ادامه بیانیه خود به حملات سایبری اخیر آمریکا علیه حزب‌الله عراق اشاره کرد و گفت که «دشمنی آمریکا علیه ما از زمانی که آنها را مجبور به ترک عراق کردیم،ادامه دارد و به دلیل همین دشمنی‌ها است که در سال ۲۰۰۹ نام حزب‌الله عراق را در لیست تروریسم قرار داده بود».

وی تاکید کرد که «آمریکا سعی کرد حملات سایبری را علیه سایت‌های ما انجام دهد و این حملات همچنان حتی در سطح تهدیدات امنیتی ادامه دارد».

محیی حملات نظامی سال گذشته آمریکا به نیروهای حزب‌الله عراق در مرزهای عراق و سوریه را یادآور شد و گفت که «گردان‌های حزب‌الله هر روز از سوی دشمنان در معرض حملات گسترده قرار می‌گیرند. ما همچنان برای آمریکا یک گروه مقاومت موثر و قدرتمند محسوب می‌شویم،‌ چون می‌توانیم سناریوهای آنها را خنثی کنیم».

حزب‌الله عراق شامگاه چهارشنبه (۵ تیر) به ادعای آمریکا در انجام حملات سایبری علیه این نیروها واکنش نشان داد و گفت که «آمریکا با این حمله ادعایی خود به اهدافش نرسید و به زودی «به شکل گسترده‌ای» به این حملات پاسخ خواهیم داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد در جریان اعتراض‌ها و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا تاکنون ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت‌های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6095038

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن