Web Analytics Made Easy - Statcounter

افتتاحیه هشتمین نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در ارودگاه تربیتی الزهرا (س) با حضور حجت السلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان و جناب آقای خادمی معاونت هماهنگ کننده سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، افتتاحیه هشتمین نشست مسئولین خواهر و برادر حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در ارودگاه تربیتی الزهرا (س) با شعار تحول در نظام آموزش و پرورش؛ رسالت دهه پنجم انقلاب اسلامی به مدت ۵ روز با حضور حجت السلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان و جناب آقای خادمی معاونت هماهنگ کننده سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم سجاد صدیقی مسئول مرکز بسیج دانشجویی فرهنگیان کشور به ارائه گزارش فعالیت‌های یک ساله این مرکز پرداخته و گفت:دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گراست که هدف غایی آن تربیت معلم طراز انقلاب اسلامی می‌باشد. در همین جهت فعالیت‌های تخصصی حوزه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت طی دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که این خود نشان دهنده افزایش دغدغه و سطح فعالیت‌های دانشجومعلمان بسیجی است.
در ادامه حجت السلام دادگر حرکت دسته جمعی را بدون تشکیلات یک کار عبث خواند و در ادامه افزود:طبق آموزه‌های قرآن کریم بدون تشکیلات کار جمعی حرکت نمی‌کند. برای یک کار تشکیلاتی تمیز باید طراحی دقیق و برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشیم تا به اهداف راهبردی خود برسیم. امروز طبق سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری جنگ، جنگ اراده هاست و هر کجا هم تشکیلاتی ایجاد شود، اراده‌ها در هم ضرب شده و نصرت و پیروزی الهی نزدیک است. کسانی که منافع شان با این جمع اراده‌ها و تشکیلات به خطر می‌افتد، به ترس افتاده و کارشکنی و دشمنی خواهند کرد.
ایشان یکی از نمونه‌های موفق کار تشکیلاتی را مکتب امام صادق (علیه السلام) خواند و گفت:تفکر تشکیلاتی با رویکرد راهبردی توسعه پیدا می‌کند و یکی از نمونه‌های بارز این تفکر و تشکیلات مکتب امام صادق (ع) است.
مسئول نهادنمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان به نقش مهم و بی بدیل دانشگاه فرهنگیان در بین دیگر دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت:دانشگاه فرهنگیان از معدود دانشگاه‌های ماموریت گرای کشور است که وظیفه آن تامین نیروی انسانی مطلوب برای نظام تعلیم و تربیت می‌باشد. به همین دلیل اولویت‌ها و کارکرد‌های این دانشگاه با دیگر نهاد‌ها متفاوت و حساس‌تر است. تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر روی مسئله نیروی انسانی آموزش و پرورش حاکی از همین اهمیت ویژه است. این فعالیت‌های تخصصی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هم از این دست برنامه‌هایی است که برکات خوبی برای نظام تعلیم و تربیت کشور جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.
در ادامه آقای خادمی به چالش پیش روی مهم انقلاب اسلامی پرداخته و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی سعی دارند کارآمدی انقلاب را در این ۴۰ ساله‌ای که گذشت زیرسئوال ببرند و برای آینده مردم را ناامید کنند. مقام معظم رهبری نیز اخیرا برای خنثی سازی این حربه‌ها چند نقطه عظمت انقلاب اسلامی را برای دانشجویان تبیین کرده اند. عظمت رخ داد انقلاب اسلامی در شرایط حساس منطقه، وجهه اسلامیت آن، عظمت آینده پیش رو و افق‌های نو و چشم انداز‌های آینده از جمله عظمت انقلاب اسلامی برای اثبات کارآمدی می‌باشد.
معاونت هماهنگ کننده سازمان بسیج دانشجویی کشورضمن توجه به اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت به خطر سندننگین ۲۰۳۰ اشاره کرده و گفت:حضرت امام در نامه خود به مراکز تربیت معلم به خطر اساتید و فرهنگ و فکر غربی اشاره نموده اند و یکی از کار‌های نظام غربی را تربیت نیروی وابسته و غرب گرا دانسته اند. در اسناد بالادستی شورای امنیت ملی آمریکا نیز طی سال‌های گذشته واضحا به این اشاره کرده اند که با طراحی نظام‌های آموزشی مانند ۲۰۳۰ کسانی تربیت می‌کنیم که با شوق اهداف غرب را دنبال می‌کنند. نقش دانشجومعلمان و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در این بین، فهم مسئله نظام تعلیم و تربیت و نقش آفرینی تخصصی در همین حوزه است. طبق منویات رهبرمعظم انقلاب وظیفه دانشجومعلمان آماده سازی برای تبدیل معلمان و دانش آموزان به یک عنصر فعال و اثر گذار و نقش آفرینی تخصصی در حوزه دانشگاهی است.
در پایان مراسم نیز از اعضای سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان دانشگاه بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم در سعدآباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار سعدآباد سه‌شنبه‌شب به در مراسم هفته معلم ضمن تبریک گرامیداشت هفته معلم، استاد شهید مرتضی مطهری را یک معلم به معنای واقعی که بر مبنای علم، نظم و انضباط عمل می‌نمود برشمرد.

حمزه امین نژاد افزود: تعلیم و تربیت صرفأ برای یک معلم کفایت نمی‌کند و معلمی که بتواند تربیت دانش آموزان را از لحاظ اعتقادی، اخلاقی و آموزه‌های اسلامی در نظام تعلیم و تربیت عملی بنماید آن وقت می‌توان گفت که آن معلم در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

وی جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و ۱۵ هزار مربی پرورشی، ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال و همچنین تصویب طرح رتبه بندی معلمان را از اقدامات قابل تحسین دولت سیزدهم دانست.

امین نژاد ضمن برشمردن توانمندی‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در کسب رتبه سیزده کشوری و رتبه ششم ارزیابی و همچنین از سر گیری عملیات اجرایی دبیرستان هسته‌ای را نشان از توانمندی یک مدیر فعال و جهادی در استان بوشهر قابل تقدیر دانست.

بخشدار سعدآباد ضمن تبریک هفته شوراها و تشکیل واحد عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش شوراهای شهر و روستا با رویکرد همدلی و تلاش در پیشبرد مطالبات مردم را یک ضرورت عنوان کنند.

این مراسم در محل کانون فجر شهر سعدآباد با حضور میلاد حبیبی نیا، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه وحدتیه، رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد، معلمین، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از دانش آموزان برگزار شد و در پایان از معلمان برتر مدارس، کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه و بازنشستگان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6100045

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد
  • آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی در کرمانشاه
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • مراسم روز معلم در سعدآباد برگزار شد
  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند