Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@02:59:23 GMT

خانه سینما، خانه امید همه سینماگران

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۷۶۳۷

خانه سینما، خانه امید همه سینماگران

عادت دیرینه‌ای دارم که هنگام حلول عصبانیت، برای اینکه به خود و دیگران آسیبی نرسانم، قدم در راه نهاده و به سوی مقصدی نامعلوم گام بر می‌دارم، هدف رسیدن نیست، نرسیدن است، نرسیدن به اوج خشم. این کار آرامش را دوباره به روح و جسم نا‌آرامم باز می‌گرداند. 

چندی پیش که به خاطر برخی از مسائل پیش آمده عنان اختیار را از کف داده و در دام عصبانیت افتاده بودم، از خانه بیرون زدم تا به آرامش برسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ساعتی قدم زدم، ناگهان با دیواری برخورد کردم، دیواری عریض و طویل که پایش در زمین فرو رفته بود و سرش به آسمان می‌سایید. متحیر و متعجب بر جای خود میخکوب شدم که این دیوار بلند کی و چگونه اینجا سبز شد؟! پیش از این چنین دیواری در این مکان نبود، آن هم دیواری که به هیچ جا جز آسمان و زمین بند نیست. 

هنوز گیج و منگ بودم که صدایی از آن سوی دیوار به گوشم رسید:ای مردم، من به شما همه چیز خواهم داد، آن قدر که دل‌تان را خوشی و رفاه بزند... همه چیز حق شماست و من این همه چیز را به شما خواهم داد... هرگز هیچ قیمتی افزایش نیافته و هیچ کسی جرات نخواهد کرد ریالی از شما اضافه بر آنچه که باید بگیرد،بگیرد! خواستم فریاد بزنم تو که هستی و به چه حقی چنین شعاری می‌دهی؟ اما سکوت کردم و دوباره گوش جان سپردم: ای مردم... جایگاه سینمای ایران اینجا نیست... من تمام مشکلات سینمای ایران را یک شبه حل کرده و آن را به جایگاه واقعی اش می‌رسانم! کاری می‌کنم که در باکس آفیس جهانی فیلم‌های ایرانی همیشه در صدر فروش باشند! فیلمسازان ایرانی و بازیگرانش بزرگ‌ترین در جهان سینما هستند، این را من به همه ثابت می‌کنم. تنبلی را از سینمای ایران بر می‌دارم! خانه سینما را خانه امید همه سینماگران می‌کنم! همه سینماداران را آزاد می‌گذارم تا هر فیلمی را که دوست دارند به نمایش در آورند! نمایش فیلم‌های خارجی را در سینماها آزاد خواهم کرد! دیگر هیچ سینمایی در این کشور فرهنگ خیز تعطیل نخواهد شد! خونم به جوش آمده بود، دهانم را باز کردم که چند حرف نقطه‌دار حواله او کنم که دندان بر سر جگر گذاشتم. صدا ادامه داد: ایران مرکز تئاتر جهان است. سالن‌های نمایش را با تئاترهای خوب به تسخیر در می‌آورم. دیگر نمی‌گذارم در نمایش‌های ایرانی، فحش، حرف‌های رکیک و حرکات زشت اجرا شود! همه تئاتری‌ها را همدل و همراه یکدیگر می‌کنم! این کار شدنی است و من این کار را می‌کنم! دیگر نمی‌گذارم نمایش‌ها سلیقه‌ای از اجرا باز بمانند. تا من هستم هیچ مدیری حق ندارد در عرصه تئاتر پارتی بازی کند... عصبانیتم چند برابر شده بود، پشیمان بودم از خانه بیرون زدن. 

سنگی برداشتم که پرت کنم آن سوی دیوار، اما به شیطان لعنت فرستادم. دوباره صدا بلند شد: ای مردم... هنرهای تجسمی را به میان شما می‌آورم... دیگر طاقتم طاق شد و گفتم: ای ناپیدای سخن پراکن. این لاطائلات چیست که بر زبان می‌آوری؟ چرا شعارهایی می‌‌دهی که در ایران هیچ کس نتوانسته و نمی‌تواند انجام دهد؟! صدا گفت: ای مردک دیوانه، دیوار حاشا به این بلندی را نمی بینی!

یادداشت: سیدرضا اورنگ

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر خانه سینما سینمای ایران بازیگر سینماگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه «وضوح ناقص» عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ با حضور اکبر ناظمی، رسول اولیازاده و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

آرمین عباسی در این نمایشگاه کوشیده مردمان اطرافش را صادقانه با ایده‌ای بدیع تصویر کند. در این نمایشگاه مخاطب با سوژه‌هایی روبه‌رو است که با وجود ناقص‌الوضوح بودن در عکس‌ها، آنچه که وانمود می‌کنند، برجسته شده است. عباسی تلاش داشته تا در آثارش وانمودهای زندگی انسان معاصر را که جزیی از زندگی است، وضوح ببخشد و پیش روی مخاطبان قرار دهد.

در متن استیتمنت نمایشگاه «وضوح ناقص» آمده است: «در جریان زندگی همه‌چیز در پرده‌ای تار تنیده شده است. گویی واقعیت هیچ چیز نه همانی است که می‌بینیم. وضوح در تمام سطوح ناقص است. در این عکس‌ها بر آن بودم که بگویم؛ صورت‌ها، لحظه‌ها، اشک‌ها، لبخندها، فریادها، همه و همه محو در جریان مرموز زندگانی‌اند که شاید کمترین فایده‌اش این باشد که خوب و بد یکدیگر را در تصویری که از خود نشان هم می‌دهیم، نسنجیم. حالا که همه و من می‌دانیم دنیای پیرامون‌مان اینچنین است، پس بیایید راستش را بگوییم. من حقیقت این ماجرا را عکاسی کرده‌ام.»

نمایشگاه «وضوح ناقص» تا روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت در خانه عکاسان جوان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به این گالری واقع در یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳، طبقه دوم واحد ۳ مراجعه کنند.

کد خبر 6097422

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند