Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، "دولت گلدی رجب اف" امروز در یک کنفرانس خبری در عشق آباد گفت: نخستین نشست مشترک بخش های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر در ۱۲ ماه اوت (۲۲ مرداد) در شهر آوازه این کشور در ساحل دریای خزر برگزار می شود تا زمینه ای برای وحدت بخشی به فعالیت های مشترک شرکای تجاری و صنعتی کشورهای این منطقه در آینده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دولت ترکمنستان امیدوار است این نشست ها که می تواند با عقد قرادادهایی تجاری و صنعتی نیز همراه باشد بتواند فرصتی را برای فعالان تجاری و صنعتی کشورهای منطقه ایجاد کند تا آنها بهتر بتوانند نقش خود را برای توسعه اقتصادی دریای خزر بازی کنند.

رجب اف بهترین زمان برگزاری این نشست های تخصصی و نمایشگاه های مرتبط با آنها را که تا ۲۰ اوت (آخر مرداد) نیز ادامه خواهد داشت، همزمان با برگزاری نخستین همایش اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر ارزیابی کرد و گفت: این همایش قصد دارد با ایجاد همبستگی میان کشورهای حوزه این بزرگترین دریاچه جهان، آن را به دریای صلح و دوستی و ثبات در جهان تبدیل کند.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و پشتیبانی کشورهای حاشیه دریای خزر طی این یک هفته خبر داد و گفت که علاوه بر صاحب نظران و کارگزاران حوزه حمل و نقل کشورهای ایران، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و قزاقستان، افرادی نیز از کشورهای هلند، آلمان، استرالیا، امارات متحده عربی و چند شرکت خارجی دیگر نیز در این نشست ها و نمایشگاه های مرتبط با آنها در منطقه گردشگری "آوازه" در ساحل دریای خزر حضور خواهند یافت تا زمینه را برای تعامل بیشتر میان خود فراهم آوردند.

رئیس اتاق بازرگانی ترکمنستان یکی از بخش های فعال در این نشست های تخصصی و نمایشگاه های آن را، برگزاری نمایشگاه و نشست های همفکری صنایع غذایی کشورهای حوزه دریای خزر اعلام کرد تا آنها نیز بتوانند با معرفی محصولات کشاورزی و غذایی خود به یکدیگر، شرایط را برای تنوع بخشیدن و به ذائقه ها و رفع نیازهای غذایی شهروندان هر یک از کشورها فراهم آورند.

رجب اف از متقاضیان حضور در این نشست های تخصصی و نمایشگاه های مرتبط خواست تا با اغتنام فرصت، زمینه حضور هرچه فعال تر خودشان را در این رویداد منطقه ای و نیز مشارکت در طرح توسعه فعالیت های اقتصادی دریای خزر به اثبات برسانند.

یادآوری می شود یکی از نمایشگاه های حاشیه همایش اقتصادی دریای خزر، برگزاری نمایشگاه خودروهای تولید کشورهای حاشیه این دریا است تا خودروسازان کشورهای حاشیه خزر نیز بتوانند با مبادله تجربیات خود در حوزه خودروسازی به ارتقای این صنعت زیربنایی در کشورهای منطقه کمک کرده و نقش اساسی خو را در تقویت طرح های ارتباطی جاده ابریشم جدید و نیز کریدور حمل و نقل شمال به جنوبی از آسیای مرکزی و قفقار به ایران تا به هند به خوبی بازی کنند.

دولت ترکمنستان نخستین همایش اقتصادی کشورهای حوزه دریای خزر را با هدف ایجاد همبستگی منطقه ای و تبدیل این دریا به دریای صلح، دوستی و ثبات در منطقه گردشگری "آوازه" در ساحل دریای خزر برگزار می کند.

این نخستین همایش طبق برنامه و هماهنگی‌هایی که کشور میزبان با کشورهای عضو این اتحادیه منطقه‌ای انجام داد قرار است در ۱۱ اوت ۲۰۱۹ (۲۱ مرداد) مصادف با "روز خزر" تاریخی که برای نخستین بار، پنج کشور حاشیه‌ی دریای خزر برای همکاری‌های محیط زیستی در رابطه با دریای خزر با هم میثاق بستند، برگزار شود.

این همایش با حضور مسئولان و مقام‌های بلندپایه دولتی و بخش خصوصی کشورهای ساحلی بزرگترین دریاچه راهبردی جهان برگزار می‌شود تا زمینه‌ای برای وحدت و همبستگی آنها برای توسعه همکارهای مشترک با هدف توسعه اقتصاد منطقه باشد.

این همایش می‌رود تا نقش دریای خزر در روندهای جهانی و توسعه سرمایه گذاری، استخراج نفت، گاز، تولید برق، مشارکت حمل‌ونقلی، تجاری، کشاورزی و گردشگری در این کشور را بررسی و با همفکری شرکت کنندگان راهکاری عملی برای توسعه اقتصادی در منطقه بیابد.

شرکت کنندگان در این همایش شامل اعضای دولت، وزیران، نهادهای رسمی، رؤسای استان‌های مرزی، نمایندگان سیستم بانکی و تجار در حوزه خزر از کشورهای حاشیه این دریا می شود و در عین حال نمایندگان برخی نهادهای بین‌المللی در بخش اقتصادی، مالی، حمل‌ونقل، زیست شناسی و علمی از سراسر جهان نیز در این همایش کشورهای حاشیه بزرگترین دریاچه راهبردی جهان شرکت می‌کنند.

برگزاری این همایش، نخستین بار بعد از آنکه ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آن‌را در پنجمین دور نشست سران همسایه خزر در شهر ساحلی "آکتائو" قزاقستان مطرح کرد، توسط قربانقلی بردی محمد اف رئیس جمهوری ترکمنستان با هدف تحکیم مناسبات همه جانبه به ویژه اقتصاد کشورهای حاشیه خزر پیشنهاد شد.

این کشورها در سال ۱۳۸۲، کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضا کردند و تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۳۸۵ را روز دریای خزر نامیده و لازم الاجرا شدن آن را به‌عنوان یک رخداد مهم محیط زیستی، جشن گرفتند.

اهمیت این کنوانسیون منطقه‌ای در این است که تنها معاهده مورد توافق پنج کشور حاشیه دریای خزر و تنها بستر همکاری برای حفاظت و نجات بوم‌سازگان منحصر به فرد دریای خزر به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش