Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش اعلام شده بود که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ مشمولان سهام عدالت واریز شده و تنها مشمولانی که در ۲ بانک ملت و رفاه شماره شبا حساب خود را اعلام کرده‌اند، هنوز سود آنها واریز نشده است که تا ۱۵ روز آینده سود آنها نیز واریز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، چندی پیش اعلام شده بود که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ مشمولان سهام عدالت که در ۳۳ بانک و موسسه اعتباری حساب داشته‌اند، واریز شده و فقط مشمولانی که در دو بانک ملت و رفاه شماره شبا حساب خود را اعلام کرده‌اند، هنوز سود آنها واریز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 بنابراین گزارش، همچنین اعلام شده بود که از ۱۰۰ درصد مشمولان سهام عدالت، ۹۵ درصد سود دریافت کردند و ۳-۲ درصد مربوط به شاغلان و کارمندان دولت و نیز مشمولانی است که شماره شبا خود را از دو بانک ملت و رفاه اعلام کردند و هنوز سود سهام دریافت نکرده‌اند که آن هم به زودی واریز می شود.

 

حالا در تازه ترین اخبار در این زمینه مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی جزئیات جدیدی از زمان واریز سود سهام عدالت مشمولان باقی مانده اعلام کرده و به فارس در این باره گفته است: «بخشی از مبالغ واریزی سود از طرف شرکت‌های سرمایه‌پذیر که ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند، به سازمان خصوصی‌سازی رسیده که به حساب مشمولان واریز شده است.»

 

به گفته «سیدجعفر سبحانی» شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت شامل بانک‌ها، بیمه‌ها، ایران خودرو، پتروشیمی و پالایشگاهی هستند که تعدادی از آنها هنوز سود عملکردشان را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند.

 

یادآور می شود: سال مالی شرکت‌ها وقتی تمام می‌شود، بعد از برگزاری مجمع و تصویب صورت‌های مالی در مجمع عمومی این شرکت‌ها، طبق قانون تجارت ۸ ماه فرصت دارند تا سود صاحبان سهام را ورایز کنند. سال مالی برخی شرکت‌ها منتهی به ۲۹ اسفندماه است و تعدادی از شرکت‌ها سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ دارند که در مورد شرکت‌های دارای سال مالی اسفندماه، مجمع عمومی سالانه چهار ماه بعد یعنی در تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود و تا ۳۱ تیر ۹۸ فرصت برگزاری مجمع دارند و بعد از آن نیز هشت ماه فرصت دارند تا سود صاحبان سهام از جمله دارندگان سهام عدالت را واریز کنند.

 

به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، شرکتی که مجمع آن در تیرماه ۹۷ برگزار شده تا پایان اسفند ۹۷ سود آن دریافت شده و مشکلی نداریم و به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است، اما یک تعداد از شرکت‌ها تا ۳۱ خردادماه ۹۷ که سال مالی آنها است، اما مجمع عمومی عادی آنها چهار ماه بعد یعنی ۳۰ مهرماه برگزار شده و طبق قانون تجارت هشت ماه بعد از برگزاری مجمع فرصت دارند که سود صاحبان سهام از جمله سود مشمولان سهام عدالت را واریز کنند.

 

سبحانی اضافه کرده است: «عمده شرکت‌هایی سرمایه‌پذیر سود سهام عدالت را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌اند، ما هم به مشمولان مربوطه سود آن را وریز کرده‌ایم، اما برخی از شرکت‌ها هنوز از فرجه قانونی استفاده می‌کنند، مانند شرکت هلدینگ خلیج فارس که تا ۳۱ خرداد ۹۸ فرصت داشت که سود سال مالی ۹۶ را واریز کند که  ظرف ۱۰ - ۱۵روز آینده سود سهام عدالت را پرداخت خواهد کرد.»/

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خطبه های نماز جمعه شهادت امام صادق ع نماز جمعه تشییع شهدای گمنام خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه مجلس شهید بهشتی قوه قضائیه سود سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده