Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسماعیل حسینی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات این کالاها از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار در صد افزایش دارد.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۲۲۵ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۹۳ میلیون ریال به مقصد ۵۸ کشور از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطر نشان کرد: انواع هیدروکربورها، آبمیوه و رانی، میلگرد آجدار، پلی اتیلن سنگین، تینر فوری، شیشه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سبک خطی و بلور عمده کالاهای صادر شده بوده است.

حسینی گفتمیران واردات ک الا به این استان نیز امسال ۴۷ هزار و ۸۹۹ تن کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۸۳۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این کالاها از ۴۵ کشور جهان از جمله ترکیه، چین، آلمان، هند و ایتالیا به استان مرکزی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: مواد اولیه پوشک، ماشین آلات، اجزا و قطعات، پاکت آبمیوه، درب قوطی آسان بازشو آلومینیومی، خمیر کاغذ، پوره، رنگ خوراکی، کنسانتره، مونو پروپیلن گلیکول و شمش آلومینیوم عمده کالاهای وارد شده به استان بوده است.

حسینی گفت: ۱۲۲ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۵۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۳۶۷ هزار ریال امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱۵ و ۱۱۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: سیگار، لوازم یدکی خودرو، جرثقیل، لوازم خانگی برقی، پارچه، لوازم خانگی غیر برقی و موبایل عمده کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۵۲ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال در آمد ملی و استانی نیز امسال در گمرکات این استان حاصل شده که شاخص مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

حسینی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در این مدت ۳۰۴ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۱۸۷ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اقتصادی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است.

محسن عمادی امروز، ۱۰ اردیبهشت با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد ۷ درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اظهار کرد: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ ۲، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

عمادی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۳۰۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید