Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:24:44 GMT

سایه طوبی بر امپراطوری کلانتری در لواسانات

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۸۴۱۱

سایه طوبی بر امپراطوری کلانتری در لواسانات

امروز پس از سالها متوجه میشویم که در وانفسای بذل و بخشش اراضی ملی به نام طرح خودکفایی، طوبی کلانتری سهم خود را هم از سفره اراضی ملی منظور کرده: یک زمین ۴ هکتاری در اراضی ملی حاجی‌آباد لواسان که با تصرفی بیش از ۱۵۰۰ متر مازاد در اراضی ملی همراه است. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ اجتماعی محیط زیست نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طرح طوبی، که در دهه هفتاد و در زمان تصدی عیسی کلانتری در وزارت جهاد کشاورزی و به دستور وی به منظور احداث باغ در اراضی ملی راه‌اندازی شد همواره به عنوان طرحی مخرب و پوششی برای زمین‌خواری شناخته شده است؛ طرحی که تاکنون به واسطه آن، بیش از پنج میلیون هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار شده است و جالب‌ آنکه بخش عمده این اراضی به جای آنکه به کشاورزی اختصاص یابند قربانی تغییر کاربری شده و در برخی موارد به تشکیل پرونده‌های تخلف در محاکم قضایی کشور انجامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا پس از سال‌ها متوجه می‌شویم که در  وانفسای بذل و بخشش اراضی ملی به نام طرح خودکفایی طوبی، کلانتری  سهم خود را هم از سفره اراضی ملی منظور کرده است: یک زمین 4 هکتاری در اراضی ملی حاجی‌آباد لواسانات که بر اساس اسنادی که در اختیار تسنیم قرار گرفته، با تصرفی بیش از 1500 متر مربع مازاد در اراضی ملی همراه است. 

حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات در این باره به تسنیم می‌گوید: این 4 هکتار سالها پیش در راستای اجرای طرح طوبی برای گردوکاری به آقای کلانتری واگذار شده شده است.

اما آیا زمین 4 هکتاری آقای مشاور عالی رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با درختان گردو پوشیده است؟

به گفته منابع آگاه، ویلاسازی در این 4 هکتار و استفاده از منابع آب منطقه برای آبیاری درختان، موضوعاتی است که بارها مورد اعتراض مردم منطقه واقع شده است. علت واگذاری این مساحت از راضی ملی به عیسی کلانتری و چرایی ساخت و ساز در آن از مهم‌ترین مواردی است که انتظار می‌رود با پیگیری مراجع قضایی پاسخ شفاف آن در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.
 

بیشتر بخوانید:
گاف‌ جدید رئیس سازمان محیط زیست/ کلانتری: پتروشیمی پسماند ندارد!
لزوم تجدید‌نظر رئیس‌جمهور در انتخاب " عیسی کلانتری"
"انحلال دفتر بازرسی" ضربه جدید کلانتری به محیط زیست

به گزاش تسنیم، روز جمعه بود که در پی افزایش دست‌اندازی‌ها به اراضی ملی در لواسانات، نمازگزاران در نماز جمعه لواسان با امضای نامه‌ای از حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه دعوت کردند بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و سازهای غیرقانونی و زمین خواری‌ها در لواسان حضور یابد.

انتهای پیام/

R7856/P/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی افزود: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار هست که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطر نشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 6097890

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ