Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجاه‌و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که دیشب جمعه کارش را شروع کرد با اهدای جایزه گوی بلورین از جولین مور بازیگر آمریکایی تجلیل کرد.

این جشنواره کارش را با سخنرانی کوتاهی از مارِک ابِن مجری مراسم درباره فرهنگ دوره کمونیستی آغاز کرد. این سخنان به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب مخملی مردم جمهوری چک در بیرون راندن کمونیسم بیان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابِن با لحنی شوخ یادآوری کرد که اگر این گذار صلح‌آمیز از سوی واسلاو هاول انجام نمی‌شد، امروز چه وضعیتی می‌داشتند!

پس از این سخنان کوتاه جولین مور روی صحنه آمد تا جایزه گوی بلورین خود را به مناسبت یک عمر دستاورد هنری دریافت کند. این در حالی است که این بازیگر برای اکران درام «پس از ازدواج» اکنون در جمهوری چک به سر می‌برد.

در این مراسم فیلم کوتاهی از ۲۵ سال بازیگری جیری بارتوشکا بازیگر چک نیز به نمایش درآمد.

در مراسم افتتاحیه که به رسم هر سال با مراسم اجرای موسیقی در فضای باز همراه بود ارکستر سمفونی ملی چک با نواختن آهنگی از بیتلز با الهام از نمایش فیلم جدید دنی بویل یعنی «دیروز» کار را شروع کرد.

کیسی افلک که مهمان افتخاری پیشین جشنواره بود، امسال نیز با بازیگر جوان فیلمش آنا پینوسکی دومین فیلمی را که کارگردانی کرده است، در این جشنواره به نمایش درآورد. فیلم او با عنوان «نور زندگی من» درباره رابطه پدری-دختری در جهانی آخرالزمانی است که در آن زنان از بین رفته‌اند.

افلک سال ۲۰۱۷ نیز با فیلم «یک داستان ارواح» که اولین فیلمش در مقام کارگردان بود، در این جشنواره حضور یافته بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ازدواج انقلاب مخملی جشنواره فیلم کارلووی واری درآمد کمونیستی جولین مور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا

به گزارش قدس آنلاین، دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ماموت لیکس» آمریکا که از ۲۲ تا ۲۶ می (دوم تا ششم خرداد) در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود و مستند «آستانه زمستان» ساخته سودابه مرتضایی در نخستین نمایش بین‌المللی خود در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین فیلم‌های کوتاه «سراب» ساخته عاطفه صالحی، «ناجان» به کارگردانی محمد مهدی باقری و «بی‌نام» ساخته ایرانمهر سلیمی نیز در این رویداد سینمایی حضور دارند.

دیگر خبرها

  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • عمو پورنگ با «لالایی» بازیگر می‌شود / جزئیات پخش سریال عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد