Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@11:41:33 GMT

وزیر جهاد کشاورزی: چابهار بهشت گمشده ایران است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۸۴۸۱

خرداد؛ وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای چهار فصل و منحصر به فرد منطقه، چابهار بهشت گمشده ایران است.
به گزارش برنا، «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی، در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان و در جریان بازدید از گلخانه تحقیقاتی پرورش نهال کشت بافتی آناناس در چابهار گفت: وضعیت گرمایی و تابش نور خور‌شید در شهرستان چابهار، بهترین شرایط را برای توسعه و تولید گیاهان گرمسیری فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تولید محصولات گرمسیری از نظر اقتصادی، درآمدزایی و ایجاد اشتغال ارزش افزوده بالایی دارد، تصریح کرد: با توجه به باغات انبوه ایجاد شده موز و انبه، اگر بتوانیم به طور صحیح از منابع این منطقه استفاده کنیم، بدون استفاده از انرژی می توانیم درآمد مردم منطقه و ثروت ملی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به واردات نهال آناناس از دو سال قبل و طی شدن مراحل قرنطینه ای و انجام مطالعات و تحقیقات توسط پژوهشگران داخلی افزود: نهال آناناس از طرق مختلف در حال تکثیر شدن و بخش عمده ان از طریق کشت بافت در حال توسعه یافتن است تا مشکلات واردات و قرنطینه را نداشته باشیم.
حجتی گفت: در حال حاضر، میوه آناناس از خارج وارد می‌شود ولی با توجه به سازگار بودن این گیاه نسبت به کم آبی و شرایط اقلیمی منطقه، فوق العاده جای توسعه دارد حتی در باغچه خانگی؛ همچنین تولید آناناس در داخل کشور با در نظر گرفتن قیمت آن در بازار درآمد خوبی دازد و بسترساز رونق اقتصادی و تولید خواهد بود.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط اقلیمی چابهار تاکید کرد: توسعه گلخانه در چابهار باید انجام شود زیرا تولید محصولات گلخانه ای در این منطقه هیچ گونه انرژی نیاز ندارد.
بر اساس این گزارش، در قالب طرح بررسی سازگاری آناناس و به منظور توسعه کشت آن در کشور تعداد ۵ هزار اصله نهال کشت بافتی آناناس از کشور هندوستان وارد شد.
در حال حاضر ۸۰۰ اصله نهال در این ایستگاه تحقیقاتی در چابهار و ۲۵۰۰ اصله نیز در ایستگاه تحقیقات باهوکلات به منظور تولید پاچوش و میوه  نگهداری می شود و بقیه نهال های وارداتی به پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات ارسال شده است.
این طرح با حمایت و همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات علوم باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است. برچسب ها: ایران ، جهاد کشاورزی ، درآمد ، موز ، هندوستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران جهاد کشاورزی درآمد موز هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است