Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج مربوط به طرح آمارگیری برخورداری خانوار ایرانی از فناوری اطلاعات و ارتباطات که از سوی سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده است، نشان می‌دهد از مجموع خانوارهای کشور حدود ۱۸ میلیون خانوار (۷۲.۸ درصد) در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی داشته و ۶.۷ میلیون خانوار در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال از کل خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در محل سکونت، تعداد ۱۴.۵ میلیون خانوار در نقاط شهری و ۳.۵ میلیون خانوار در نقاط روستایی زندگی می‌کنند. به بیان دیگر سهم خانوار دارای دسترسی به اینترنت در شهر ۷۷.۹ درصد و در روستاها ۵۷ درصد برآورد شده است. در همین حال کل خانوارهای دارای اینترنت در محل سکونت همگی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. حدود یک میلیون خانوار به اینترنت پرسرعت ثابت، ۴.۴ میلیون خانوار به اینترنت پرسرعت سیار و ۱۲ میلیون خانوار به هر دو نوع اینترنت ثابت و سیار دسترسی دارند.

نتایج بررسی وضعیت دسترسی خانوار به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می‌دهد که از مجموع ۲۴.۷ میلیون خانوار کشور ۲۲.۹ میلیون خانوار به رادیو دسترسی دارند که سهم خانوار شهری ۹۴.۴ و خانوار روستایی ۸۷.۳ درصد است.

از سوی دیگر ۲۴.۶ میلیون خانوار در محل سکونت خود به تلویزیون دسترسی داشته که سهم خانوار شهری ۹۹.۸ درصد و خانوار روستایی ۹۹.۲ درصد ارزیابی می‌شود.

بررسی آمار استفاده خانوار ایرانی از تلفن ثابت نیز نشان می‌دهد در حدود ۲۴.۴ میلیون خانوار در محل سکونت خود به تلفن ثابت یا همراه و یا هر دوی آن دسترسی دارند. از کل خانوارهای کشور ۲.۹ درصد فقط تلفن ثابت، ۲۰ درصد فقط تلفن همراه و بیش از ۷۵ درصد خانوارها به هر دو تلفن ثابت و همراه دسترسی دارند که سهم خانوار شهری ۹۹.۳ درصد و سهم خانوار روستایی ۹۷.۱ درصد اعلام شده است.

از سوی دیگر از مجموع خانوارهای کشور در حدود ۱۷.۲ میلیون خانوار در محل سکونت خود به رایانه دسترسی دارند که از این تعداد ۷.۲ میلیون خانوار (۲۹ درصد خانوارهای کشور) حداقل به رایانه معمولی، ۹.۹ میلیون خانوار حداقل به لب تاپ و ۸.۵ میلیون خانوار حداقل به تبلت دسترسی دارند. این در حالی است که ۷۸ درصد خانوار شهری و ۴۴ درصد خانوار روستایی در کشور در محل سکونت خود به رایانه دسترسی دارند.

کد خبر 4653360 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت پرسرعت فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، زارع با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص پروژه توسعه فیبر نوری (نجما) در استان تا پایان شهریور ماه 22 هزار و 344 خانوار در شهرهای ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد ، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

مدیر مخابرات گفت: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه تا پایان شش ماهه ی سال جاری  8 هزار و 620 مشترک اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای 50Mb/s به این پروژه متصل شوند.

گفتنی است تاکنون 9 هزار و452 مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد 4 هزار و 361 مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • در کنکور ۱۴۰۳ اینترنت قطع نمی‌شود / داشتن هندزفری و موبایل واره تخلف است
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد