Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:43:11 GMT

توسعه شهرها به کودکان آن وابسته است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۸۸۷۸

توسعه شهرها به کودکان آن وابسته است

شهردار تبریز با بیان اینکه همکاری‌های مدیریت شهری با سمن‌ها و NGO ها سعی دارد در راستای اهداف کودک‌محور باشد، گفت: باید تمام سرمایه‌گذاری‌ها از دوران کودکی، حول محور آموزش شهروندی آغاز شود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر با بیان اینکه شهر دوستدار کودک ریشه در خاک این دیار دارد، اظهار کرد: مسائلی که امروزه در حوزه توجه به حقوق کودکان مدنظر کشورهای اروپایی است، در یک قرن اخیر در شهر تبریز ریشه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهین باهر ادامه داد: در حوزه اولین‌ها، اولینی دیگر در بحث شهر دوستدار کودک وجود دارد که نخستین کودکستان و مدرسه ناشنوایان در این شهر اتفاق افتاده و شروع بزرگی برای کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کودک، نویسندگان زیادی به تالیف کتب مختلف پرداخته‌اند، افزود: مدیریت شهری نیز سعی کرده فضاهایی که می‌تواند برای کودکان نشاط‌بخش باشد را احداث کرده و با افزایش امکانات به سوی محل زندگی کودکان سوق داده شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: باید کودکان کم‌برخوردار نیز به امکانات تفریحی و ورزشی دسترسی داشته باشند به طوری که سال گذشته حدود ۱۵ پارک محله‌ای را در مناطق مختلف شهر افتتاح کردیم و برای سال جاری نیز ۲۰ پارک دیگر در داخل محلات به ویژه مناطق کم‌برخوردار پیش‌بینی شده است.

شهین باهر تاکید کرد: شرایط باید طوری باشد که کودک، بدون حضور والدین به تفریح و سرگرمی بپردازد؛ اعتقاد داریم آینده و توسعه شهرها به کودکان آن وابسته است و باید تمام سرمایه‌گذاری‌ها از دوران کودکی حول محور آموزش شهروندی آغاز شود که امروزه در اکثر کشورهای توسعه‌یافته به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه طرح آموزش شهروندی از دوران کودکی به صورت پایلوت و به شکل رسمی در مدارس تبریز آغاز شده است، گفت: سال گذشته در ۸۱ مدرسه و با ۲۱ عنوان کتاب مباحث مربوطه تدریس شد که همکاری‌های مدیریت شهری با سمن‌ها و NGO ها سعی دارد در راستای اهداف کودک‌محور باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایرج شهین باهر تبریز شهر دوستدار کودک شهردار تبريز مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد