Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشاری فر با اشاره به اینکه زنان ۶۱ درصد داوطلبین کنکور فارس را تشکیل می دهند، گفت: کارت آزمون داوطلبین از امروز در سایت سازمان سنجش، آماده دریافت چاپ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا افشاری فر»، امروز (یکشنبه 9 تیر) در نشست خبری کنکور سراسری، گفت: در سراسر کشور در سال 97، تعداد داوطلبین یک میلیون و 216 هزار و 560 نفر بود و این رقم در سال 98 به یک میلیون و 353 هزار و 124 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس با اشاره به اینکه داوطلبین کنکور 98 در فارس، تعداد 93 هزار و 178 نفر هستند که تعداد افزایش شرکت کنندگان هشت و 444 نفر است، اظهارداشت: از این تعداد 61 درصد داوطلب زن و 39 درصد داوطلبان مرد هستند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب که مطابق آمار سال گذشته گروه تجربی با 50 هزار و 699 نفر پرمخاطب ترین گروه آزمایشی هستند، اضافه کرد: تعداد 15 هزار و 770 نفر در گروه انسانی، گروه زبان با 10 هزار و 323 نفر، گروه ریاضی با 9 هزار و 546 نفر و در نهایت گروه هنر با 6 هزار و 840 نفر داوطلب به ترتیب گروه های مختلف آزمایشی هستند.

 

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه از مجموع داوطلبین فارس، 37 هزار و 837 نفر در حوزه شهر شیراز به رقابت می پردازند و مابقی در 34 شهر دیگر رقابت می کنند، یادآور شد: در فارس پنج برابر گروه ریاضی شرکت کنندگان در گروه علوم تجربی وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه کارت شرکت در آزمون در تمامی گروه های پنج گانه به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از امروز تا چهارشنبه 12 تیرماه 98 برای مشاهده و چاپ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آماده است، افزود: داوطلبین می توانند با وارد کردن سریال کارت اعتباری و یا مشخصات سجلی، می توانند کارت خود را مشاهده کنند.

 

افشاری فر اظهارداشت: داوطلبینی که در بیش از یک گروه شرکت کرده اند، باید کارت هر 2 گروه را تهیه کنند که گروه دوم بیشتر گروه های زبان یا هنر است.

 

قائم مقام دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه داوطلبین مهمترین کاری که در زمان چاپ کار انجام می دهند، چک کردن مشخصات است و افراد با مشاهده هرگونه مشکل باید به واحد مربوطه رفع نقص واقع در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز در خیابان ساحلی غربی، مراجعه کنند، افزود: واحد رفع نقص از سه شنبه از هشت تا 12 صبح و 14 تا 18 به مدت 2 روز در باشگاه دانشگاه فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه از امسال 2 نوع دفترچه سئوال خواهیم داشت که بر اساس نظام جدید (6-3-3) و یا نظام قدیم خواهد بود و بر اساس انتخاب زمان ثبت نام باید آن را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: هرگونه معلولیت، نوع زبان، دین و سهمیه های خاص باید در کارت نوشته شده باشد چرا که به طور مثال برای برخی از معلولین منشی در نظر گرفته می شود.

 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که اگر کارت فاقد عکس و یا دارای عکس نامشخص باشد، داوطلب باید به واحد رفع نقص دانشگاه شیراز مراجعه کند، گفت: همراه داشتن کارت چاپ شده، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار در زمان ورود به سالن آزمون الزامی و افراد باید توجه داشته باشند کارت ملی قدیمی فاقد اعتبار است.

 

وی اظهارداشت: درهای سالن در ساعت هفت برای صبح و 14 و 30 دقیقه برای عصر بسته می شود و داوطلبین از آوردن وسایل اضافی خودداری کنند و وسایل الکترونیکی حافظه دار حتی اگر خاموش هم باشد به عنوان تقلب محسوب می شود.

 

به گفته افشاری فر، زمان آزمون گروه های علوم انسانی و ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه سیزدهم تیرماه، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان های خارجی عصر جمعه چهاردهم تیرماه خواهد بود و در مجموع در حوزه شیراز 17 حوزه مختلف آزمونی خواهیم داشت.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خطبه های نماز جمعه مجلس روزنامه شهادت امام صادق ع خطبه نماز جمعه اوقات فراغت روزنامه ها نماز جمعه مسجد کنکور ۹۸ سازمان سنجش و آموزش کشور سازمان سنجش و آموزش کشور دانشگاه شیراز سازمان سنجش کشور شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت

رئیس ستاد استانی آزمون‌های سراسری و نماینده تام الاختیار وزیر علوم و رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: آزمون سراسری برای ۴۵۶ داوطلب کنکور شهرستان زیرکوه در گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد لامعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به عدم حضور 136 نفر از داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی به دلیل سیلابی شدن مسیر در اثر بارندگی‌های شدید روز ششم اردیبهشت، با پیگیری‌های انجام شده سازمان سنجش با برگزاری مجدد آزمون و دادن فرصتی دوباره در روز جمعه 21 اردیبهشت برای جاماندگان و تمامی داوطلبان شهرستان زیرکوه موافقت کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع داوطلبان جامانده و سایر داوطلبان شهرستان زیرکوه 465 نفر هستند که می‌توانند در این آزمون شرکت کنند افزود: داوطلبین که در آزمون قبلی شرکت کرده‌اند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند ولی امتحان قبلی آنها لغو خواهد شد.

رئیس ستاد استانی آزمون‌های سراسری و نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم و رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه داوطلبان از فردا چهارشنبه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت کارت ورد به آزمون اقدام کنند، گفت: باجه رفع نقص هم در روزهای چهارشنبه 19 و پنج شنبه 20 اردیبهشت در دانشگاه بیرجند مستقر و پاسخگوی داوطلبان خواهد بود.

لامعی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان سنجش از فردا در استان، افزود: این افراد در زمان مقرر به محل برگزاری آزمون مراجعه خواهند کرد.

وی افزود: داوطلبان یکساعت قبل از شروع آزمون در محل مورد نظر حضور داشته باشند زیرا درب محل برگزاری راس ساعت 8 صبح بسته خواهد شد. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مجدد کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده
  • سوالات مهم داوطلبان کنکور درباره سابقه‌ تحصیلی و ترمیم نمره + پاسخ
  • نحوه ثبت نام اینترنتی کلاس اولی‌ها + مدارک مورد نیاز و سایت ثبت نام
  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل