Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرافتخارترین سنگین وزن تاریخ کشتی ایران، با یک نقره و یک برنز المپیک، چهار گوشه تشک کشتی را در سالن گوش تا گوش مملو از تماشاگر آزادی بوسید و از دایره طلایی خداحافظی کرد.
به گزارش آریا، برای اهالی کشتی که کمیل قاسمی را از نزدیک دیده و شناخته اند، وداع او یک خداحافظی عادی و معمولی نبود. کشتی گیر مودب و فروتن مازندرانی، بیش از یک دهه در سطوح بین المللی کشتی درخشید و ورزش اول ایران را به افتخار بزرگی که پیش از او در این وزن نداشت، رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقیبی نبود که از شنیدن نام او نلرزد، اما برای مردم کوچه و خیابان، برای دوستداران کشتی، آن رستم میدان یک ورزشکار ساده و افتاده بود که بعد از غلبه بر همه رقیبان عنوان دار جهانی و المپیک، هر روز متواضع‌تر شد. کمیل هر روز به معنای پهلوان نزدیک‌تر شد که رسم پهلوانی مردمداری است.
کمیل قاسمی که بعد از المپیک 2016 و کسب مدال نقره در ریودوژانیرو دیگر در هیچ مسابقه رسمی آسیایی وجهانی روی تشک نرفته بود، بعد از شکست مقابل یدالله محبی در دور اول مسابقات انتخابی تشک را بوسید و قصد خداحافظی داشت؛ اما با اصرار مربیان و دوستانش برای کشتی دوم مقابل پرویز هادی هم روی تشک آمد. کمیل از روزهای اوج خود که غول های جهان را یکی پس از دیگری از پیش رو برمی داشت، به دور بود. کشتی دوم هم برای قاسمی با شکست همراه بود؛ برابر حریفی که در سال های اخیر همواره رقیب جدی اش بوده است. پرویز هادی که از پاهای استوار و محکمی برخوردار است، به کمیل اجازه خودنمایی نداد. در 3 دقیقه نخست هیچ فنی و رد و بدل نشد، اما پرویز هادی به خاطر کم کاری حریف یک امتیاز گرفت. این داستان در 3 دقیقه دوم هم تکرار شد و یک امتیاز دیگر به حساب هادی واریز شد.
قاسمی که دیگر همه چیز را برای خودش از دست رفته می دید، کمی سراسیمه در یک دقیقه پایانی زیرگیری می کرد. این حمله با واکنش پرویز هادی همراه بود و او برای اولین بار به پشت کمیل رفت و 2 امتیاز دیگر گرفت. وقتی کشتی 4 بر صفر شد، هنوز 12 ثانیه از وقت باقی مانده بود، اما نه دیگر کمیل نای کشتی گرفتن داشت ونه می توانست از دستان توانمند هادی عبور کند. این لحظات در حالی گذشت که 2 کشتی گیر در حال خوش و بش با هم بودند تا اینکه سوت داور به صدا درآمد. با وجود اصرار مربیان این بار دیگر پسر جویباری تصمیمش را عملی کرد. او بعد از بوسیدن تشک کشتی خداحافظی خود را رسمی کرد و با تشویق شدید تماشاگران حاضر در سالن 12 هزار نفری آزادی مواجه شد. در حالی که کمیل اشک می ریخت و روزهای سختی که در کشتی سپری کرده بود، جلوی چشمانش می آمد، پرویز هادی او را روی دوشش گرفت و دور افتخار زد.
پرویز هادی که قبل از المپیک ریو بعد از شکست مقابل کمیل قاسمی در انتخابی با او درگیر شده بود، حالا یکی از دوستان نزدیک این کشتی گیر جویباری است. حتی هادی قصد داشت دست کمیل را به عنوان برنده بالا بگیرد که قاسمی به او اجازه نداد. 2 رقیبی که حتی تا پای درگیری هم با هم پیش رفته بودند، روز فراموش نشدنی را برای کشتی ایران رقم زدند. در اوج دوستی و رفاقت کمیل قاسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و پرویز هادی هم با 2 بردی که امروز به دست آورد، به سوی پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی 2019 و حتی المپیک 2020 گام بلندی برداشت. کمیل قاسمی که با 2 مدال برنز و نقره المپیک و یک نقره جهان جزو پرافتخارترین های کشتی ایران به حساب می آید، شاید دیگر این توان را در خود نمی دید که بتواند به دوران اوج خود بازگردد و سعی کرد در همین روزها خداحافظی کند
کمیل قاسمی دارنده مدال نقره و برنز المپیک و نقره جهان پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی کشتی در صفحه ی شخصی خود پیامی را منتشر کرد.
بالاخره قصه‌ی زندگی قهرمانی‌ام به ایستگاه آخر رسید. در ماه‌های اخیر به عشق دیدن شور و شوق مردمی که با جان و دل، در دعاهای خود مرا شرمنده‌ کرده بودند، علی‌رغم دوری از تمرینات و آسیب‌دیدگی‌های قدیمی، تن به تمرینات مرتب دادم با یک نیت؛ فقط به قصد حضور در سومین المپیک زندگی‌ام و کسب مدال طلای بازی‌های المپیک 2020 توکیو.
شاید در جایی نگفته باشم و خیلی‌ها ندانند که من، با اینکه در سال‌های اخیر در وزن 125 کیلو مسابقه داده‌ام و غالبا 12 تا 15 کیلو از رقبایم سبک‌تر بوده‌ام، در آغاز راه قهرمانی طعم وزن‌ کم‌کردن را بسیار چشیده‌ام.
دیروز وقتی می‌خواستم برای همیشه از عشق جاودانی‌ام خداحافظی کنم، تمام آن لحظه‌های شور و عشق و امید، تمام آن لحظه‌های شادی و شور ملتم و به ویژه اهالی محترم مازندران و همشهریان عزیز جویباری‌ام، مقابل چشمم رژه می‌رفت. هیچ‌وقت نتوانستم با کلمه و واژه‌ای، محبت شما مردم را پاسخگو باشم؛ شما که می‌دانم در هر کجای جهان که باشید، برای تشویق و روحیه دادن به من و ما، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنید. یک عمر در طنین آوای شما زیستم. اگر در سالهای نوجوانی، کشتی فقط عشق شخصی‌ام بود اما بعدها "دانستم" که این عشق مرا "پیوندزده"؛ پیوندی ناگسستنی و دائمی با مردمی به‌قول حضرت مولانا:
این‌جا کسی است پنهان دامان من گرفته
خود را سپس کشیده، پیشان من گرفته
این‌جا کسی است پنهان چون جان و خوشتر از جان
باغی به من نموده ایوان من گرفته
کشتی صرف‌نظر از بردها و باخت‌هایش، نه بخشی از زندگی‌ام که یکسره خود زندگی‌ام بود و هست. تک‌تک شما خوبان چه آنها که تشویق‌ام کردید خالصانه و چه آنها که مشوّق رقیبم بودید و لاجرم مرا مورد عتاب قرار دادید، همه را از صمیم قلبم دوست می‌دارم. حضور و وجود شماست که معنایِ بودنِ منِ کمترین هست. در ایستگاه واپسین این‌ راه سخت طلب حلالیت می‌کنم از همگی شما؛ چنانچه در این سال‌ها گرد کدورتی بر دل‌هایتان نشست، عذرخواهم.
کلام آخر اینکه از مربی سازنده‌ام آقای حسین نقیبی بسیار ممنونم. از آقای نادر ناظری که از رده سنی نونهالان تا همین آخرین کشتی، همواره در کنارم بود تشکر می‌کنم. و شرمنده از پدر و مادرم که به دلیل حضور دائمی در اردوها و سفر ها نتوانستم در کنارشان باشم ،باشد که از این پس بیشتر دستبوسشان باشم. از دوستان گرامی‌ام در جای‌جای جهان ممنونم و عذرخواهم که نمی‌توانم نامشان را تک‌تک بیاورم. سپاس ویژه‌ای دارم از اهالی رسانه و ارباب جراید که در تمام این سال‌ها از نزدیک شاهد تلاش و کوشش بسیارشان بوده‌ام.
از آقای غلامرضا محمدی که نخستین بار به من اعتماد کرد و در رقابت های قهرمانی آسیا پیراهن تیم ملی را به من سپرد ممنونم. از رقیب دیر و دورم پهلوان پرویز هادی که دیروز مرا بر دوش گرفت و رسم و آیین نیاکان ما را به جا آورد تشکر ویژه دارم. حضور او همیشه انگیزه ی تلاش بیشترم بود. از آقایان فردین معصومی، محمدرضا آذرشکیب و شیروان محبی هم ممنونم و در انتها سپاسگزارم از استاد رسول خادم که از او بسیار آموختم. بدون اندیشه ها و دست های سخاوتمند این مرو بزرگ، یقینا در چنین جایگاهی قرار نمی گرفتم. با ایشان قدم در گود معرفت گذاشتم و ورزش باستانی را فرا گرفتم. تا همیشه و همه جا قدردان پهلوان بزرگ ایران زمین هستم.
فرزند کوچک مردم بزرگوار ایران
کمیل قاسمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایانی دراماتیک کمیل قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون کشتی، مراسم تقدر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس امروز چهارشنبه برگزار شد. در این مراسم از محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی کشتی‌گیران استان تهران حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران تقدیر بعمل آمد.

وزیر کشور در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از تلاش هیات کشتی استان تهران، برای نمایندگان کشتی کشور به خصوص کشتی‌گیران استان تهران در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آرزوی موفقیت کرد. در این مراسم دکتر علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان و قاسم علی عسگری رئیس هیات کشتی استان تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 6094005 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • شاهکار المپیاکوس در ویلا پارک و برد دراماتیک بنفش‌ها در لحظات پایانی
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس