Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@23:25:56 GMT

فروش دارو‌های جوانی تقلبی در تلگرام

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۹۵۵۵

مرد شیاد که با سوء‌استفاده از نام یک دکتر داروساز اقدام به فروش داروی ضد چین و چروک و زیبایی در فضای مجازی می‌کرد با ردیابی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش ایران، چندی پیش یک دکتر داروساز با مراجعه به پلیس فتای پایتخت شکایت کرد و گفت: مدتی قبل دارو‌ی ضد جوش و چین و چروک را اختراع کرده و آن را به ثبت ملی هم رساندم، اما فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام با سوء‌استفاده از عنوان و اعتبارم، اقدام به فروش دارو‌هایی جعلی و تقلبی می‌کند در حالی که این کار برای مصرف‌کنندگان مضر و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به حساسیت موضوع و ممانعت از فروش بیشتر دارو‌های جعلی موضوع در دستور کار پلیس فتای تهران قرار گرفت و با بررسی صفحه اجتماعی متهم، تحقیقات پلیس برای شناسایی او آغاز شد. نخستین تحقیقات مشخص کرد که شماره تلفن همراه و حساب بانکی که متهم با آن در این زمینه فعالیت می‌کند متعلق به خانمی ساکن تهران هست که مأموران مخفیگاه این خانم را شناسایی کردند، اما پس از اعزام مأموران مشخص شد که مظنون چندی پیش به مکان نامعلومی رفته است. در مرحله بعدی سرنخ جدیدی به دست آمد و مأموران دریافتند که متهم در محدوده خیابان کارگر میدان انقلاب، به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه می‌دهد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در خصوص جزئیات این پرونده گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد خانه متعلق به مردی بود که برای گم کردن هرگونه ردی از خود، با مشخصات همسرش اقدام به فروش دارو‌های جعلی و با کیفیت پایین با نام و برند داروی اختراعی شاکی در شبکه‌های اجتماعی کرده است. ضمن اینکه تحقیقات نشان داد که همسر متهم قبلاً در داروخانه شاکی کار می‌کرده، اما مدتی بعد از آنجا بیرون آمده و قطع همکاری کرده است.

رئیس فتای تهران در ادامه گفت: مأموران طی هماهنگی‌های قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را در خانه‌اش دستگیر و به پلیس فتای تهران انتقال دادند که دراین خصوص متهم بیان کرد برای کسب درآمد عالی، با نام و اعتبار این پزشک اقدام به فروش دارو‌های بی‌کیفیت کرده و فکر نمی‌کرده که به این راحتی شناسایی شود. بنا بر این گزارش، متهم با تشکیل پرونده‌ای به مقام قضایی معرفی شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دارو داروی تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه مراجعه و پس از شکستن درب انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و پس انجام اعمال مجرمانه با موتورسیکلت خود متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت انباری از خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • فروش اینترنتی دارو
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار