Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نجفی با اشاره به آغاز اجرای طرح «بشارت ۱۴۵۳» از ابتدای تیرماه، گفت: تلاش بر آن است تا مساجد و بقاع متبرکه به قطب فعالیت‌های قرآنی تبدیل شوند که در این راستا برای مدیران و مربیان قرآنی فعال در مراکز افق دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «علیرضا نجفی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۳، اظهار کرد: طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، مجموعاً در سه بخش اجرایی می‌شود که بخش اول شامل حفظ سوره مبارکه ناس تا زلزال، بخش دوم شامل سوره مبارکه طارق تا بینه و در نهایت بخش سوم شامل سوره های نباء تا بروج است که بخش سوم این طرح در سال گذشته همزمان با فصل زمستان شد و برخی از شرکت‌کنندگان موفق به حفظ کامل نشدند، به همین جهت مصوب شد در سال ۹۸ نیز طرح ۱۴۵۳ با همان رویکرد طرح ۱۴۵۲ سال گذشته، یعنی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر طرح ملی بشارت 1453 با بیان اینکه در این طرح به محتوا و آموزش ها توجه ویژه شده است، گفت: شبکه قرآن و معارف سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه دیگر نهادهای مرتبط برای اجرای این طرح اقدام کرده‌اند.

 

 حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، مسئولیت ستاد راهبری حفظ قرآن را به سازمان اوقاف و امور خیریه واگذار کرده است، تصریح کرد: بر این اساس همگرایی‌هایی میان دستگاه‌های مختلف و همچنین نهادهای ذیربط پیرامون حفظ قرآن کریم و مشخصاً طرح ۱۴۵۳ ویژه حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در حال شکل گرفتن است تا ان شاءالله امسال بتوانیم حرکت‌های خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

 

مسئول آموزش های تخصصی و عمومی سازمان اوقاف در ادامه بیان کرد: جلسات هماهنگی مفصلی با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با طرح برگزار شده و یک به یک کارهایی که باید توسط نهادها اجرایی شود مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و راهبردها و محورهای عملیاتی این امر نیز بررسی شده است که بنا است به تصویب نهایی برسد تا با ابلاغ رسمی، محور فعالیت های نهادها و دستگاه ها قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: شبکه قرآن و معارف سیما نیز از ابتدای تیرماه برنامه های خود را پیرامون طرح قرآنی بشارت 1453 آغاز کرده است که امیدواریم، بتوانیم طبق زمان بندی پیش بینی شده، این طرح را به پیش ببریم.

 

نجفی با بیان اینکه در زمینه برنامه‌های آموزشی، فضای مجازی را بستر برنامه های خود قرار داده ایم، افزود: برنامه های آموزشی مختلفی توسط استادان برجسته تهیه شده است که در بستر فضای مجازی عرضه می شود.

 

 مسئول مراکز  مجازی آموزش قرآن سازمان اوقاف ادامه داد: همچنین، چند دوره تربیت مجازی استادان حفظ در استان قم و دیگر استان های کشور برگزار شده است و سال گذشته برای فرهنگیان کشور کلاس های آموزشی نحوه تدریس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و نحوه کلاس داری در این باره برگزار شد. اکنون در حال تعامل با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا در تابستان پیش رو نیز این برنامه را به صورت گسترده تر ادامه دهیم و معلمان بزرگوار برای شروع سال تحصیلی با دست پر آماده تدریس با محور جزء 30 باشند.

 

وی با اشاره به نحوه اجرای طرح قرآنی 1453 در سال جاری اعلام کرد: حفظ سوره نباء تا بروج در ایام تابستان انجام می شود و به جهت همگرایی با آموزش و پرورش از مهرماه حفظ سوره ناس تا زلزال را در دستور کار قرار خواهیم داد و سپس دو بخش بعدی اجرایی می شود تا در نهایت آزمون این طرح برگزار شود.

 

حجت الاسلام نجفی افزود: عمدتا آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم اسفند ماه برگزار می شود.

 

مسئول آموزش های تخصصی و عمومی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های مساجد و بقاع متبرکه در زمینه حفظ قرآن کریم، گفت: آیین نامه آموزشی مستقلی به صورت عمومی و تخصصی که بخش عمومی آن به حفظ جزء ۳۰ قرآن و بخش تخصصی آن به روخوانی، تجوید، تفسیر، ترجمه، مفاهیم و همچنین حفظ قرآن کریم در دوره های مختلف دوساله، سه ساله چهارساله، شش ساله و طرح آزاد اختصاص دارد، تدوین شده است که به سراسر کشور ابلاغ می شود.

 

وی افزود: بنا داریم برای مدیران و مربیان قرآنی فعال در مراکز افق مساجد و بقاع متبرکه، دوره های آموزشی در استان قم برگزار کنیم تا طرح حفظ قرآن کریم به صورت هماهنگ در سراسر کشور اجرا شود.

 

مسئول مراکز  مجازی آموزش قرآن سازمان اوقاف با بیان اینکه این مراکز در ۲۲ استان مشغول به کار است گفت: این مراکز هم از نظر تبلیغی و هم از جهت آموزشی و همچنین در راستای پرسش از محفوظات و آموزش های ارائه شده در حال فعالیت هستند.

 

وی تصریح کرد: شعار سازمان اوقاف آن است که امامزادگان، مساجد، بقاع متبرکه، موقوفات و هر نقطه ای که محل تجمع مردم است باید به یک قطب قرآنی و فرهنگی تبدیل شود البته تنها حفظ قرآن کریم مد نظر نیست بلکه معتقدیم که حفظ قرآن یک پله و مرحله است که از طریق آن می توان بر اساس بیانات مقام معظم رهبری به سبک زندگی اسلامی و گسترش فرهنگ اسلام دست پیدا کنیم که امیدواریم امسال ان شاءالله بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه دوره های مختلف تربیت مربی و آموزش ضمن خدمت از طریق آموزش های مجازی، ویدئو کنفرانس و همچنین به صورت حضوری در استان قم و در موسسات برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه این آمادگی را دارد که با تمامی موسسات و نهادهایی که نیاز به برگزاری دوره های تربیت مربی دارند، همکاری کند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام صادق ع تشییع شهدای گمنام امام صادق ع نماز جمعه خطبه های نماز جمعه دهه کرامت خبرگزاری شبستان شهادت امام جعفر صادق ع سبک زندگی اسلامی آیت الله علم الهدی فعالیت های قرآنی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا