Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تهدیدهای اعمال شده توسط نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر»، فرمانده ارتش این کشور علیه کشتی‌ها و هواپیماهای شهری، ناوگان هوایی و حمله به شرکت‌های وابسته به کشورهای دوست به ویژه ترکیه و نیز درخواست آنها برای دستگیری شهروندان ترک حاضر در خاک لیبی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا عصر روز گذشته -شنبه- با انتشار بیانیه‌‌ای، مسئولیت هر نوع آسیب به اتباع هر کشوری و یا آسیب به منافع آنها در قلمرو خاک لیبی را متوجه فرماندهی نیروهای متخاصم اعلام و تأکید کرد که از ابزارهای قاطع برای پاسخ به این تهدیدها استفاده خواهد کرد. 

این بیانیه تصریح کرد: «این تهدیدها در حقیقت دعوت به فتنه‌انگیزی و ترساندن مردم است و به کشتار مردم تحریک کرده و موجب فجایع بزرگی می‌شود که جنایت جنگی و جنایت‌های غیرانسانی به شمار می‌روند». 

شورای دولت وفاق ملیل لیبی از هیأت سازمان ملل در این کشور و نیز جامعه جهانی خواست که موضع روشن و مشخصی در قبال این اظهارات بی‌سابقه اتخاذ و اعلام کنند.

«احمد المسماری»، سخنگوی نیروهای حفتر، ترکیه را به دخالت آشکار در جنگ‌های طرابلس و ارسال پهپاد برای نیروهای دولت وفاق متهم کرد. 

وی مدعی شد: «ترک‌ها از هواپیماها و بنادر لیبی برای قاچاق اسلحه و ارسال آنها به گروه‌های تروریستی استفاده می‌کنند».

مسماری در یک کنفرانس مطبوعاتی از دستور فرماندهی ارتش ملی برای منع پرواز از فرودگاه لیبی به ترکیه و هدف قرار دادن کشتی‌های این کشور در آب‌های منطقه‌ای لیبی خبر داد.

 وی گفت: «اهداف ترکیه در لیبی اهداف خصمانه علیه ارتش به شمار می‌روند و هر نقطه‌ای که با ترکیه تعامل داشته باشد، مورد هدف قرار می‌گیرد و دستور دستگیری تمام اتباع ترک در لیبی صادر شده است».

«هشام بوشکوات»، وزیر ارتباطات دولت وفاق بر ادامه حرکت طبیعی هواپیماها بین لیبی و ترکیه از فرودگاه‌های «مصراته» و «معیتیقه» تأکید کرد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه خاک دولت فرودگاه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت