Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد در قبال ایران عجله ای ندارد، اما یک رسانه آمریکایی از تلاش بولتون برای خروج ایران از برجام قبل از انتخابات 2020 خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رئیس جمهور آمریکا گفت: مسیری طولانی پیش رو داریم ... و هیچ تعجیلی در قبال ایران هم ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان ان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفت: ما مسیری طولانی پیش رو داریم اما من هیچ عجله ای (در قبال کره شمالی) ندارم. تحریم ها ادامه دارند و من هم هیچ عجله ای ندارم. من هیچ تعجیلی در قبال ایران هم ندارم. من هرگز عجله نداشته ام. اگر شما عجله کنید خودتان را به دردسر می اندازید.
هفته گذشته نیز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک دیدار دو جانبه با «نورندا مودی»، نخست‌وزیر هند بامداد جمعه (به وقت تهران) مدعی شد که برای توافق با ایران عجله‌ای وجود ندارد و هیچ فشار زمانی در کار نیست.
وی گفت: «در خصوص ایران، ما کلی وقت داریم- هیچ عجله‌ای وجود ندارد. آنها می‌توانند فراغ بال داشته باشند. اصلاً هیچ فشار زمانی وجود ندارد. امیدوارم، آخر کار اوضاع رو به راه شود. اگر اینطور شد، عالی است؛ اگر هم نشد با خبر می‌شوید.»

تلاش بولتون برای خروج ایران از برجام قبل از انتخابات 2020
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاورانش در حال بررسی اعمال تحریم‌های تهاجمی‌تر هستند که محور توافق هسته‌ای را هدف قرار دهد.
دو منبع آگاه خبر دادند مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در حال اعمال فشار بر دونالد ترامپ رئیس جمهورند تا کاری کنند ایران تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از توافق هسته‌ای 2015 خارج شود.
پایگاه اینترنتی مک کلاچی در گزارشی اختصاصی نوشت: این مقامات به ترامپ هشدار می‌دهند که سرپیچی‌های ایران و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای آن می‌تواند مشکلات سیاسی برای ستاد انتخاباتی او ایجاد کند.
در همین راستا جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاورانش در حال بررسی اعمال تحریم‌های تهاجمی‌تر هستند که محور توافق هسته‌ای را هدف قرار دهد و بطور بالقوه موجب فروپاشی کامل این توافق شود.

ترامپ را در شرایط سختی با ایران قرار دادند
عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت: نئوکان ها در کاخ سفید، نتانیاهو و سعودی ها ترامپ را در شرایط سختی با ایران قرار داده اند.
«‌تولسی گابارد» در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، افزود: مقامات کاخ سفید، ما را به جنگ با ایران نزدیک و نزدیک تر می کنند. جنگی که نسبت به جنگ عراق بسیار مخربتر از آن چیزی است که دیده ایم.
وی با بیان اینکه «من در سال 2005 در بخش پزشکی ارتش آمریکا در عراق حضور داشتم»، ادامه داد: آن جنگ برای عراقی ها و آمریکایی ها تلفات زیادی داشت. من هر روز با هزینه وحشتناک انسانی جنگ مواجه بودم. جنگ با ایران، جنگ با عراق را همچون یک پیک نیک و سفر تفریحی می سازد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 اضافه کرد: افزایش تحریم های فلج کننده، خروج از توافق هسته ای، شناسایی یک بخش از نیروی نظامی آن کشور به عنوان سازمان تروریستی و اعزام نیروی بیشتر و بیشتر به منطقه اقداماتی است که این دولت انجام داده است.
گابارد تصریح کرد: نئوکان ها در دولت ترامپ، عربستان سعودی و نتانیاهو وضعیتی را ساخته اند که برای ترامپ بسیار سخت خواهد بود تا از جنگ با ایران جلوگیری کند.
وی اظهار کرد: آنها یکی پس از دیگری دینامیت هایی را جاسازی کردند و فیوز آن را در دست ترامپ قرار دادند. این به ترامپ و دولت او مربوط است که آیا فیوز را قطع کنند یا نه، اما ما به آنها می گوییم که نیاز داریم این ماشین را به عقب برگردانید.
این نماینده مجلس آمریکا تصریح کرد: دولت باید منافع مردم آمریکا را در درجه اول در نظر بگیرد، از جنگ با ایران پرهیز کند و به توافق هسته ای ایران بازگردد.
گابارد در نخستین دور مناظره انتخاباتی نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم بر لزوم پرهیز از حرکت به سوی جنگ با ایران تاکید کرده و آن را فاجعه بار دانسته بود.

ترامپ نمی‌داند در قبال ایران چه می‌کند
وزیر خارجه پیشین آلمان با اشاره به سردرگمی و عدم قطعیت در رفتارهای متناقض دولت آمریکا در برابر ایران، تحلیل کرد که ترامپ و مشاورانش هم نمی‌دانند که چه کاری می‌خواهند با ایران انجام دهند.
«یوشکا فیشر» وزیر خارجه پیین آلمان با انتقاد از سیاست «باخت-باخت» و شکست‌خورده‌ای که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در قبال ایران در پیش گرفته، گفت واشنگتن در خطر کشاندن غرب آسیا به جنگ جدیدی قرار دارد.
فیشر طی یادداشتی در پایگاه تحلیلی «پروژه سیندیکِیت» نوشت: «در بهترین حالت (که می‌توان تصور کرد) ترامپ و مشاورانش هم نمی‌دانند که (در قبال ایران) چه می‌کنند... با اینکه خروج ترامپ از برجام، عمل کردن وی به یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش بود اما مشکل اینجاست که نه خود ترامپ و نه مشاورانش اتفاقات بعدی را در نظر نگرفته بودند».
وی با هشدار به واشنگتن درباره اینکه هر درگیری نظامی با ایران نه تنها تلفات بیشتری برای آمریکا خواهد داشت بلکه نسبت به جنگ‌های عراق و افغانستان احتمال کمتری برای پیروزی دارند، توضیح داد: «البته ترامپ به نوبه خود بیشتر خواستار اجتناب از جنگ است (ولی) در عین حال فشار را بر نظام ایران بیشینه می‌کند. مشکل اینجاست که در سپهر سیاسی خلیج فارس، مرز بین این دو مشخص نیست و تجربه ثابت کرده فشار حداکثری اغلب منجر به تقابل نظامی شده است».
وزیر خارجه پیشین آلمان در ادامه افزود: «ترامپ با اینکه مدعی است تغییر نظام، یکی از گزینه‌های سیاست او در قبال ایران نیست اما مانند زمانی که جورج بوش پسر تحت تاثیر نومحافظه‌کاران به جنگ با عراق کشیده شد، رفتار می‌کند... موقعیت استراتژیک ایران نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر شده است... نه تنها ایران در وضعیت درگیری نظامی تنها و منزوی نمی‌ماند بلکه حمایت‌های دیپلماتیک و تجهیزاتی نیز از روسیه و چین دریافت می‌کند».
فیشر با اذعان به اینکه سیاست غرب در قبال ایران از زمان سرنگونی رژیم شاهنشاهی و انقلاب اسلامی بر پایه «توهمات» بوده، تصریح کرد: «غرب به رهبری آمریکا برای تغییر رفتار و سیاست نظام ایران، برای مدت‌ها به تحریم‌های اقتصادی تکیه کرد. اما این رویکرد به همراه دیگر اشتباهات متعدد آمریکا، در واقع باعث تقویت ایران شده است».
وی ضمن اشاره به تاریخ بیش از دو هزار ساله ایران در عرصه سیاسی و فرهنگی جهان، در واکنش به تهدیدهای ترامپ مبنی بر نابودی ایران ادامه داد: «آنها قرار نیست جایی بروند. اما تنها سوال اینجاست که این تمدن سرافراز و باستانی چه نقشی را در منطقه و جهان ایفا خواهد کرد».
وزیر خارجه پیشین آلمان با تاکید بر اینکه خروج تدریجی آمریکا از برجام، از همان دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» شروع شد، می‌نویسد: «از همان زمان، عربستان سعودی و اسرائیل برای تسلط بر منطقه، جنگ‌هایی را آغاز کردند... در همین حال ایران موقعیت خود را تقویت کرده و حضور منطقه‌ای خود را گسترش داد».
فیشر در پایان اضافه کرد: «ترامپ با خروج بی‌دلیل از برجام، به ورطه هزارتوی ایرانی‌ها کشیده شد. به‌زودی او به نقطه‌ای می‌رسد که یا باید وجهه خود را از دست دهد یا درگیری نظامی آغاز کند».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه