Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کنفرانس با شعار: "تنوع ما منبع قدرت ما" به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با همکاری دانشگاه موصل، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه فناوری شمالی، وزیر آموزش عالی عراق، مشاور فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، وزارت فرهنگ و گردشگری عراق، دیوان اوقاف اهل سنت عراق، جمعیت علمای عراق و شورای علمای پیوند محمدی عراق، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فاضل عبد الغفور- سخنگوی کمیته مقدماتی کنفرانس اعلام کرد: که این کنفرانس به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۲۰ مقاله پژوهشی از ایران، مصر، لبنان و عراق پیرامون محورهای این کنفرانس، از جمله علل و ریشه‌های افراط گرایی و راههای مقابله با آن دریافت شده است.

عبدالغفور اظهار کرد: این کنفرانس بین‌المللی دو روزه با حضور صدها اندیشمند، دانشگاهی، نویسنده و علمای مذاهب اسلامی مختلف در شهر موصل برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: که برگزاری این کنفرانس در نینوا با این حجم از مشارکت و اهدافی که دنبال می‌کند، پس از پاکسازی استان نینوا از لوث گروه‌های تکفیری و تندرو، بی نظیر است.

وی اشاره کرد: که هدف از برگزاری این کنفرانس، بسیج تلاش‌های علمی و عملی برای مقابله با افکار افراطی و رفتارهای منحرف بوده و شامل محورهای زیر است:

۱. مسامحه دینی: مفهوم، دیدگاه، اهداف و نتایج

۲. اشتراکات بین ادیان و مذاهب در دوری از تندروی و تروریسم

۳. زمینه‌های تمدنی ادیان الهی و تأثیر آن در ایجاد جامعه امن

۴. بررسی تاریخ همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه عراق

۵. مؤسسات آموزشی و رسانه‌ای و نقش آنها در اشاعه و تحکیم فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز

۶. آثار سیطره گروه‌های تروریستی بر استان نینوا و مناطق آزاد شده و راهکارهای مقابله با آن

۷. نقش قوانین حقوقی در حل پدیده افراط‌گرایی و تندروها

۸. نقش علم جامعه‌شناسی و روان‌شناسی در از بین بردن آثار منفی تفکرات گروه‌های افراطی و تکفیری در جامعه

لازم به ذکر است پس از آزاد سازی موصل از دست داعش، این اولین کنفرانس در این سطح است که با حضور شخصیت‌های علمی و دینی عراق در این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع تقریب مذاهب اسلامی مبارزه با افراط گرایی موصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به اهمیت موزه‌ها اشاره کرد و گفت: موزه‌ها یکی از هویت‌شناسی جامعه ما است که می‌تواند در تقویت این حوزه بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: موزه‌داری در ایران و به‌ویژه در استان اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور