Web Analytics Made Easy - Statcounter

نطنز_عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی فعال، قدرت دفاعی و توان موشکی از عوامل اقتدار نظام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، مصطفی کواکبیان در مراسم ختم مرحوم مرتضی صفاری‌نطنزی اظهار کرد: اشخاصی که در میدان دیپلماسی می‌جنگند و در راستای منویات نظام و خط رهبری حرکت می‌کنند، رزمنده و مجاهد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد امتیازات افراد باتقوا و دانشمند و مجاهد، عنوان کرد: نماینده فقید نطنز، فردی متعهد و متخصص در عرصه دیپلماسی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مرتضی صفاری‌نطنزی هرچند رزمنده جبهه‌های جنگ نبود، اما در حقیقت یک رزمنده متخصص در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی بود و در سنگر دیپلماسی بسیار قوی عمل می‌کرد.

کواکبیان ادامه داد: یک بال اقتدار ایران عملیات دفاعی، نظامی و موشکی است، بال دیگرش دیپلماسی در خدمت دفاع است و دفاع در خدمت دیپلماسی است، زیرا این دو عامل اقتدار باید با هم حرکت کنند.

وی با اشاره به درگذشت مرحوم صفاری نطنزی گفت: وی متخصص سیاست خارجی و کارشناس نخبه در این عرصه و روابط بین‌الملل بود، صفاری کم‌صحبت می‌کرد و اگر قرار بود سخنی بگوید، بسیار سنجیده صحبت می‌کرد.

کواکبیان اضافه کرد: نماینده مردم نطنز در تنظیم بسیاری از مصوبات دیپلماتیک کمیسیون و موافقتنامه‌ها و قطعنامه‌های مربوط به روابط خارجی نقش مهمی داشت و در جلسات فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی هم حضور فعالی داشت و همواره با تدبیر و عقلانیت مشوق ما در برخورد اعتدالی در روابط خارجی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان اجازه ندهند کارهای حوزه انتخابیه نطنز، بادرود و قمصر پس از فوت نماینده این شهرستان، بر زمین بماند و مسئولان شهرستان و استان پیگیر مسائل و مشکلات این حوزه انتخابیه باشند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دیپلماسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

کد خبر 6091501 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا