Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:40:18 GMT

مقاومت در جنگ اقتصادی نیازمند جرات و برنامه است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۰۹۷۰

مقاومت در جنگ اقتصادی نیازمند جرات و برنامه است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار اعضای اتاق اصناف بیرجند افزود: برای اینکه در کشور تولید حاصل شود مسئولان چه می‌کنند و کاغذبازی و بروکراسی‌های خسته کننده برای چیست؟

وی گفت: باید از مسئولان خواسته شود این برنامه‌ها را کاهش داده و در جهت تولید، رونق آن، پرداخت حقوق کارگر و کارفرما، افزایش جرات سرمایه گذاری و خارج کردن افراد خائن از هر صنف و بخشی بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولان در گام دوم انقلاب، سنگرها را محکم نگه داشته و سربازان را برای توسعه اقتصاد کشور بسیج کنند چرا که در این صورت موفق خواهیم شد.

وی افزود: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد هر جا به دین، اسلام و انقلاب عمل کردیم افتخارآفرین بودیم و هر جا به مذاق بیگانه و غرب کنار آمدیم، شکست خوردیم.

وی عنوان کرد: از گذشته‌های دور بازار مسلمین دارای ارزش دینی، قانونی و سیاسی بوده، همچنین در فقه اسلام این مساله دیده شده که جامعه به هرچه نیاز دارد، تامین آن واجب کفایی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در فقه اسلامی استعمال تولیدات بیگانه به شدت نهی شده است گفت: امروز جهان به صورت یک دهکده درآمده و داد و ستدهای بین المللی به عنوان یک قدرت اقتصادی در کنار قدرت‌های نظامی، فرهنگی و غیره قرار می‌گیرد و در برخی جاها حرف اول را می‌زند.

وی اظهار داشت: چند سال است که مقام معظم رهبری به صورت متوالی برای نامگذاری سال، شاخصه اقتصادی را تعیین می‌کنند و این نشان از اهمیت این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: مساله دنیا در جایی به معنای مال پرستی است و به تولی و مال داشتن ربطی ندارد زیرا ممکن است کسی ثروتمند مومن باشد اما اهل دنیا نباشد که از این قبیل افراد بسیارند، یا اینکه انسان فقیر باشد و اهل دنیا نیز باشد.

وی گفت: موضوعاتی از قبیل کار، تولید، حفظ اموال، جلوگیری از اسراف و تبذیر در احکام شرع آمده، اسراف و تبذیر جزو گناه‌های کبیره است و کسانی که مال را ریخت و پاش می‌کنند به تعبیر قرآن برادران شیطان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در داد و ستدهای بین المللی برای اینکه بازارهای جهانی را تصرف کنند و در نهایت بر جامعه مسلط شوند ولو در بازارهای داخلی، این هم چالش و هم فرصت است.

وی بیان کرد: دشمن خواب‌های زیادی دیده که یکی از آنها اقتصاد است و اگر درست عمل کنیم نه تنها چالش نیست بلکه فرصت است اما مشکل از درون است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: استعمارگران از زمان‌های قدیم تلاش دارند ملت‌ها را از بین ببرند امروز نیز کشور همسایه افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر سنتی و صنعتی است اما در صورتی برای ما ضرر و زیان می‌رساند که در درون کشور معتاد و قاچاق فروش داشته باشیم در غیر این صورت هیچ ضرری برای ما ندارد لذا مشکل از درون است.

وی با بیان اینکه در جریانات اقتصادی مشکلات داخلی داریم اظهار داشت: کسبه و اصناف در زمان‌های قدیم پایبند به تعلیمات و اخلاق تجاری دینی بودند اما ده ها سال پیش از انقلاب، افراد جدیدی با تفکرات جدید وارد بازار شدند و آسیب‌هایی را به بازار وارد کردند که اکنون مشاهده می‌کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تجار امین مردم و خدا هستند اما دست نااهل افتاد و قاچاق را پیش گرفته یا خیانت می‌کنند و ابزار بیگانه قرار می‌گیرند، این مشکل در تمامی حوزه‌ها وجود دارد و مختص اصناف و کسبه نیست، اینها آسیب‌هایی است که از نظر فرهنگی بر ما وارد شده و خود را در اقتصاد و مدیریت و سایر بخش ها نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اجناس بُنجل زیادی وارد کشور می‌شود که نیاز نیست یادآور شد: به عنوان مثال افرادی برای منافع شخصی خود اقلامی مانند خاک، سنگ حمام، خوراک سگ و گربه وارد می‌کنند.

وی گفت: آسیب‌ها از اینجا سرچشمه می‌گیرد در غیر این صورت تحریم‌های دشمن نه تنها برای ما چالش ایجاد نمی‌کند که فرصت است چون ایران با ذخایر و استعدادهای مردمی می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر مواد خام را نفروخته و از صنایع تبدیلی استفاده کنیم موفق خواهیم بود، اگر مدیریت‌های دولتی پشتیبانی کنند و سرمایه گذاران و جوانان را حمایت کنند آن‌وقت چالش‌ها به فرصت تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: در هر جایی که ورود کرده ایم امروز در دنیا حرف اول را می زنیم همچنین در جاهایی که احکام دین و انقلاب و وجدان انسانی رعایت شده پیشرفت کرده ایم، پس این کار کاملاً شدنی است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر افرادی نمی‌خواهند یا کاری نمی‌کنند از احکام دینی و اسلامی فاصله گرفته اند اما اگر مدیریت‌های دولتی، سرمایه گذاری و مابقی دستگاه‌هایی که می‌توانند همکاری کنند بکوشند در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به ما رحم نمی‌کند گفت: دشمن خواب تسلط کامل بر کل جهان را دیده است و چنانچه کشورها و ملت‌ها ایستادگی نکنند همه دارایی‌های خود را به باد خواهند داد و این مختص ایران تنها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: مواضع بسیاری از کشورها مواضع ایران است و اینکه آمریکا از دور هر تهدیدی را می‌کند اما نمی‌تواند کاری انجام دهد یا جرات نمی‌کند چون می‌داند اگر دست از پا خطا کند دچار مشکلات زیادی خواهد شد و اینها فرصت است.

وی گفت: در چند سال اخیر که دشمن آن همه شاخ و شانه می‌کشید حتی در داخل عده‌ای طرف او بودند الان شکست تفکر غرب هم در سطح بین الملل، هم در منطقه و هم داخل کشور خود را نشان می‌دهد و این بهترین فرصت برای ما است اما نیاز به ابتکار داریم یا شکست است یا پیروزی، که در این زمینه باید ریسک کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از صحنه‌هایی که خیلی خوب تعبیر شده اینکه باید در مقابل دشمن جرات نشان داده و وی را ناکام بگذارید و آن در جنگ اقتصادی است.

وی بیان کرد: امروز با چند سال قبل خیلی فرق کرده ایم و جریان هم متفاوت شده است به تعبیری گویی شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب به گوش می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: نارضایتی‌های ملت‌ها از ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها شدت گرفته، تجمع‌ها و راهپیمایی عظیمی که در فرانسه و به پشتیبانی از فلسطین انجام می‌شود نشان می‌دهد وجدان‌های مردم در حال بیدار شدن است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها مکلف هستند از حق دفاع کنند گفت: امروز ظلم به بن بست رسیده و شرایط دنیا روز به روز دارد به نفع ما تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه مقاومت در دنیا طرفدار دارد افزود: مردم کشورهای یمن، سوریه، عراق و بحرین در مقابل دشمن و ظلم مقاومت می‌کنند همچنین فلسطین به عنوان سمبل مقاومت ۷۰ سال است مقاومت می‌کند و لبنان چنان عرصه را بر اسرائیل تنگ کرده که دشمن از سایه این کشور می ترسد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی اصناف اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا طی ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است.

سردار فدوی، ۱۸ اردیبهشت در سفر به سمنان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نام برد و افزود: در طی ۴۵ سال گذشته بارها بر دشمن خبیث خود پیروز شده‌ایم.

وی با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند تا ما را از پیروزی نهایی بازدارد، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ۸ ساله و آنگاه که پای جان در میان بود، با رشادت رزمندگان اسلام، دشمن شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگ اقتصادی را جبهه دیگر دشمن علیه کشورمان ارزیابی کرد و گفت: بدون شک در جنگ اقتصادی نیز با کار جهادی و انقلابی به پیروزی خواهیم رسید.

سردار فدوی با اشاره به این‌که خداوند همواره یاور این انقلاب بوده، ادامه داد: از ابتدای انقلاب، پای هر کاری رفته‌ایم، خداوند ما را به پیروزی رسانده است. بحمدالله در کشور ما انسان‌هایی مومن، متقی و پرتلاش با بهره هوشی بسیار بالا حضور دارند که در هر کاری پیروزند.‌

وی به معضل کم‌آبی در کشور پرداخت و اظهار کرد: قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) سپاه پاسداران برای به سرانجام‌رسانی نهضت آبرسانی به روستاها، عزم جزم دارد.‌

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.‌

وی از بسیج سازندگی استان سمنان به عنوان یک دستگاه موفق در سازندگی نام برد و گفت: مسئولان همراه و مردم‌ متحد استان سمنان بحمدالله در موضوع سازندگی، پیشگام کشور هستند.‌

سردار فدوی با بیان این‌که اهالی کویر، مردمانی سختکوش و پرتلاشند و امور را به سرانجام می‌رسانند، افزود: مردم ایران، مردمانی با تمدن هزاران ساله و دارای فکر، اندیشه و نبوغ هستند.‌

وی به پیروزی‌های مداوم کشورمان در عرصه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: به اعتراف مقامات آمریکایی، طی ۴۵ سال اخیر آمریکا هیچ‌ پیروزی‌ای مقابل ملت ایران نداشته و بحمدالله هر روز بر عظمت و سربلندی ایران اضافه می‌شود.‌

وی به تنبیه رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: ما در عملیات «وعده صادق» به تمام شیاطین، دشمنان و جبهه باطل حمله کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه به برخی مشکلات اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع تمام‌وقت مردم است و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که همه بدانند ما در این جبهه نیز پیروزیم‌

فدوی با بیان این‌که سپاه پاسداران در همه موضوعات، از انقلاب اسلامی پاسداری خواهد کرد، افزود: بسیج در غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور ، نقش اساسی دارد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غزه، نماد شرافت و عزت است/این بار نیز مقاومت پیروز خواهد شد
  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی
  • حزب الله با پهپاد انتحاری به جان افسران صهیونیست افتاد
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • هشدار شدید اللحن حماس به تل آویو درباره حمله به رفح
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم