Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:49:19 GMT

مشخصات يک راکت بدمينتون خوب و مناسب

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۱۱۸۰

مشخصات يک راکت بدمينتون خوب و مناسب

خبرگزاري آريا -
راهنمايي خريد راکت بدمينتون
راکت از مهمترين تجهيزات بدمينتون محسوب مي شود. نوع راکت مورد نظر شما بايد با توانايي بازي و نحوه عملکردتان منطبق باشد. راکت بدمينتون معمولاً از جنس چوبي يا فلزي (آلومينيوم سبک يا استيل) براي بازيکنان مبتدي و جنس آيروديناميک يا فيبر کربن مناسب بازيکنان حرفه اي مي‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشتباه رايجي که بيشتر مردم مرتکب مي شوند اين است که راکتي را که بازيکن محبوبشان بازي ميکند را انتخاب ميکنند و مي خرند. در حالي که هرکس سبک بازي متفاوتي با ديگري دارد. برخي راکتها ممکن است براي بعضي از افراد مناسب و براي برخي ديگر نامناسب باشند. از راکتي استفاده کنيد که مناسب با نقاط قوتتان باشد. قبل از انتخاب راکت بدمينتون از خودتان سوال کنيد که ميخواهيد قدرتي بازي کنيد يا کنترلي .شما نميتوانيد همزمان هم قدرت و هم کنترل را در يک راکت داشته باشيد.
راکت از مهمترين تجهيزات بدمينتون محسوب مي شود. نوع راکت مورد نظر شما بايد با توانايي بازي و نحوه عملکردتان منطبق باشد. راکت بدمينتون معمولاً از جنس چوبي يا فلزي (آلومينيوم سبک يا استيل) براي بازيکنان مبتدي و جنس آيروديناميک يا فيبر کربن مناسب بازيکنان حرفه اي مي‌باشد. وزن راکت ها معمولا 80 تا 115 گرم است و طول آن به 68 سانتي متر مي رسد.
البته وزن راکت پس از زه کشي به حدود 140 گرم هم مي رسد. راکت بدمينتون در سه نوع سبک، متوسط و سنگين ساخته شده اند که به وسيله رشته‎هاي باريک مشبک به قاب کشيده مي‎شوند. سطح تماس بايد مسطح و عاري از هر گونه شيب اضافي يا برجستگي باشد. راکت از قسمت هاي: دسته - ميله - گلو يا سه راهي - صفحه راکت (کله راکت) تشکيل شده‌است. ضخامت دسته به طور معمول 5/7 تا 5/12 سانتي متر است.
از کجا بفهميم که يک راکت بدمينتون خوب است؟
زماني که در حال انتخاب يک راکت در فروشگاه هستيد از چند مورد ساده زير براي تست کيفيت راکت استفاده کنيد:
انعطاف پذيري راکت
دو انتهاي راکت را نگه داشته و آن را اندکي خميده کنيد. لطفا زماني که در مغازه هستيد اين کار را به آرامي انجام دهيد.(: اگر راکت به راحتي خم شد انعطاف پذير و در غير اينصورت خشک است.
دقت در ضربه
دسته راکت را با يک دست نگه داشته و با دست ديگر سر راکت را به يک سمت بچرخانيد اگر سر راکت نچرخد بدانيد که براي ضربه زدن مناسب است. مسير حرکت توپ، زماني که سر راکت نچرخد مطمئن تر است و براي قرار دادن محل ضربه عالي است.
مرکز تعادل
محل مرکز تعادل يا همان بالانس راکت مي باشد. هرچه مرکز ثقل راکت از دسته راکت دورتر باشد بازيکن هنگام ضربه احساس ميکند سر راکت سنگين تر شده است. راکتهاي سر سنگين اخيرا بيشتر عموميت يافته اند زيرا نيروي گشتاور بيشتري به توپ وارد مي کنند در حاليکه راکتهايي که مرکز ثقلشان پايين تر است ، مانور پذيرتر هستند. هر بازيکن مي بايست بسته به سطح مهارت و روش بازي خود راکت مناسبي را برگزيند.
خشکي شفت (ميله دسته)
زماني که راکت بدمينتون را انتخاب مي کنيد ميتوانيد از بين انعطاف و يا خشکي راکت يکي را برگزينيد.
شفت منعطف مي تواند به راحتي خم شود اما شفت خشک به آساني خم نمي شود.
پيش از خريد راکت بدمينتون به خشکي راکتتان توجه کنيد. شما مي توانيد وزن و مرکز تعادل راکت را پس از خريد تنظيم کنيد اما خشکي راکت ثابت است.
اگرچه شفت راکت همانند ديگر تجهيزات فصلي خواهد شد بدين معني که در طول زمان خشکي آن تا حد مشخصي کم خواهد شد اما جدول زير شما را در انتخاب شفت مناسب با سبک بازي تان کمک خواهد کرد.
بهترين راکت بدمينتون
راکت هاي مبتدي :
راکت هاي بيسيک و پايه معمولا از جنس آلومينيوم يا آلومينيوم بهبود داده شده مي باشند که به بازيکنان تازه کار و مبتدي بيشتر توصيه مي گردد. علت اين توصيه مقاومت بيشتر اين راکت ها در مقابل ضربات ناشي از اشتباه بازيکنان به زمين يا راکت پارتنر خود در بازي دونفره مي باشد.
بازيکنان مبتدي و پايه بايد اين نکته را بدانند که راکت هاي بيسيک و متوسط جوابگوي تمرينات آنها تا مدت زيادي خواهد بود. علت توصيه راکت هاي پايه و متوسط به بازيکنان تازه کار به دو دليل است:
1- مقاومت بيشتر راکت در ضربه اشتباه به زمين و راکت ديگران در اثر ضربه اشتباه مي باشد که امري اجتناب ناپذير در زمان پادگيري مي باشد.
2- مشخص شدن سبک بازيکنان در ابتداي کار است که اين انتخاب احتياج به زمان لازم تا رسيدن به حد متوسط يا حرفه اي دارد. انتخاب اشتباه راکت مي تواند در دراز مدت به اذيت شدن مچ بازيکنان و همچنين پايين اوردن کيفيت ضربات منجر شود.
راکت هاي متوسط :
پس از راکت هاي بيسيک که معمولا به طور کامل از آلومينيوم مي باشد، نوبت به راکت هاي متوسط مي باشد که معمولا جنس شفت آن ها از کربن با مدول انعطاف پايين ( به دليل سبک تر شدن راکت ها و دادن انعطاف کافي ) و جنس فريم آن ها از آلومينيوم مي باشد. البته با اضافه کردن تکنولوژي هاي مختلف نظير تغيير شکل فريم و شفت راکت يا مواد تشکيل دهنده راکت ها، مي توان کيفيت راکت ها را بالا برده که طبيعتا به قيمت راکت نيز افزوده مي شود.
مشخصات يک راکت بدمينتون
راکت هاي حرفه اي :
راکت ها از جنس کربن گرافيت که مورد پسند بازيکنان حرفه اي مي باشند نيز با تغيير کيفيت کربن، راکت بازدهي بالاتري براي بازيکن ايجاد مي کند. اين افزايش کيفيت کربن راکت که منجر به سبکتر شدن راکت و بهتر شدن حرکت راکت در هوا موقع ضربه زدن مي شود. نکته منفي اين راکت ها شکننده تر شدن راکت ها در هنگام برخورد با جسم سخت است. علت اين امر بهبود کيفيت بالاي گرافيت در راکت است که ترد شدن راکت را به دنبال دارد.
راکت ها از نظر تعادل و استراتژي بازي به سه دسته تقسيم مي شوند:
1- کنترلي
2- ترکيبي
3- قدرتي يا تهاجمي يا حمله اي
4- سرعتي
راکت‎هاي بازي بدمينتون به دو فرم در بازار موجود مي باشند:
در توليد راکت بدمينتون از دو مدل فريم استفاده مي شود . فريم ايزومتريک يا مربعي سطح موثر بيشتري دارد و دقت و کنترل ضربات را بالاتر مي برد . فريم بيضي سطح موثر کمتري دارد اما اگر توپ به سطح موثرش برخورد کند ضربه با کيفيت تري رها ميکند . کاربران معمولا راکت بدمينتون با فريم ايزومتريک رو ترجيح مي دهند .
الف : راکت هاي بيضي شکل که نوع سنتي هستند و معمولا مرکز ثقل آنها متمايل به پايين است و نقطه موثر اين نوع راکت ها کوچکتر و متمرکزتر ميباشد. طرفداران اين نوع راکت ها به تمرکز نيرو و دقت آنها علاقه دارند.
ب : راکت هاي ايزومتريک ( سر تخت ) : اين راکت ها با صفحه مربع شکل از دهه 90 به بعد عموميت يافتند. خصوصيت آنها بزرگ تر بودن منطقه موثر راکت است که پاسخگوي بهتري براي ضربات خارج از منطقه موثر مي باشد.
توپ و راکت بدمينتون
راکت بدمينتون مناسب براي کودکان :
اکثر بازيکناني که خود را به يک هشتم يا يک چهارم نهايي رساندند ، بازي بدمينتون را از سن 5،6 سالگي شروع کرده اند . اکثر راکت هاي بدمينتون در بازار 64 سانتيمتر الي 68 سانتيمتر مي باشند و کسي که بخواهد از همچين راکتي استفاده کند حداقل بايد 130 سانتيمتر قد داشته باشد و يعني اينکه سنش بايد حداقل 10 سال باشد مگر اينکه از لحاظ نژادي يا ترشح بيشتر هورمون رشد قدش بيشتر از حالت عادي باشد . مربيان معتقدند که بازيکنان نونهالي که با راکت هاي کوچک به يادگيري بدمينتون مي پردازند خيلي زودتر مهارتهاي بدمينتون را ياد مي گيرند و براي تطابق با راکت بلند نياز به زمان زيادي ندارند.
راکت بدمينتون کودکان از طول 52 سانتيمتر تا 58 سانتيمتر موجود مي باشد (20 اينچ تا 23 اينچ )
گردآوري: بخش ورزشي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، گردان‌های قسام پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری که تصاویر این حمله را منتشر کرده اند، عملیات قسام دو مرحله‌ای بوده و طی آن شماری از نظامیان صهیونیست نیز کشته و زخمی شده اند. این منابع تاکنون به هلاکت پنج نظامی اذعان کرده اند.



از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای گردان‌های قسام به عملیات امروز با انتشار تصویری از سامانه راکتی «رجوم» واکنش نشان داد که مزین به آیه‌ای از قرآن کریم نیز شده است.

کد خبر 6097497 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • کارت بازی تمام بازیکنان استقلال رسید
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟/ +عکس
  • تصاویری از محل اصابت راکت‌های حزب‌الله به کریمات شمونه | ویدئو
  • لحظه اصابت راکت‌ها به پایگاه کرم ابوسالم/ واکنش تصویری قسام
  • تم تولد پسرانه چیست؟