Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام آخرین گزارش انجام ماموریت های امداد و نجات در طرح ملی تابستان ۹۸ از روز یکم تا هشت تیر ماه جاری در سراسر کشور افزود: در این هشت روز هزار و ۲۶۴ ماموریت امدادی (۵۱ درصد ترافیکی، ۶ درصد ساحلی و ۵ درصد کوهستان) برای نجات جان افراد متاثر از این حوادث انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نجات ۹۹۸ نفر (۶۴ درصد ترافیکی، ۱۱ درصد ساحلی و ۶ درصد کوهستان) در طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر گفت: در مدت یادشده و با تلاش امدادگران و نجاتگران حاضر در این طرح ملی ۷۲۵ نفر از مصدومان حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل، هزار و ۳۱۵ نفر از خدمات درمان سرپایی در محل بهره مند، ۳۲۹ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده و ۱۱۲ مورد عملیات نجات فنی از جمله رها سازی ۱۳۱ مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک‌های اولیه به مصدومان ناشی از انواع حوادث، انتقال مصدومان ناشی از تصادفات به مراکز درمانی و اسکان و تغذیه اضطراری مسافران مضطر و درخواست کننده خدمات اضطراری عمومی از وظایف امدادگران در طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر است.

سلیمی از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

«طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل ۱۰۶۲ آمبولانس، ۴۵۶ خودرو نجات، ۵۰ خودرو عملیاتی ویژه، ۱۲۱۸ خودرو عملیاتی، ۲۷ خودرو فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ موتور سیکلت، ۴۸۰ موتور سیکلت امدادی، ۳۴۳۹ ناوگان امدادی استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

در اجرای و برگزاری این طرح ملی امداد و نجات ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۷۲۹ پست‌های موقت مراکز استان‌ها، شعب، پست، آنست و امداد هوایی فعالیت خواهند داشت.»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر امداد و نجات تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند