Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@12:14:51 GMT

ثبت ۵۲۲ مورد غرق شدگی در ۱۰۱ روز گذشته

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۲۰۱۲

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه در این مدت 347 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند، اظهار داشت: در 101 روز گذشته 426 نفر مرد معادل 82 درصد از کل غریق ها را به خود اختصاص داده اند و خانم ها با 18 درصد در رتبه دوم قرار دارند و در این مدت، 85 درصد از فوتی های ناشی از غرق شدگی ( 294 نفر) مرد و ۵۳ نفر خانم می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 15 درصد از افراد در حین کمک رسانی به افراد غرق شده جان خود را از دست داده اند، گفت: در 101 روز گذشته و براساس آمار ثبت شده در سامانه مرکز هدایت و عملیات بحران 15 درصد از فوتی های ناشی از غرق شدگی (52 نفر) در حین کمک به افراد غرق شده در محیط های آبی، جان خود را از دست داده اند.

به گفته کولیوند، 23 درصد از افراد غرق شده در گروه سنی کمتر از 10 سال قرار دارند و در 101 روز گذشته و از مجموع 432 مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی 21 درصد مربوط به میانگین سنی 11 تا 21 سال، 21 درصد مربوط به گروه سنی 21 تا 30 سال، 16 درصد مربوط به 4 تا 10 سال، 16 درصد مربوط به 31 تا 40 سال ، 7 درصد مربوط به کودکان زیر 3 سال، 8 درصد مربوط به گروه سنی 41 تا 50 سال، 6 درصد مربوط به گروه سنی 61 سال و بیشتر و 5 درصد مربوط به 51 تا 60 سال است.

وی افزود: همچنین در این مدت کوچکترین فرد غرق شده پسربچه 6 ماهه در تازه کند استان اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده نیز خانم 84 ساله در ارومیه استان آذربایجان غربی بود که در محل حادثه فوت کرد.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدن 211 نفر در رودخانه ها، گفت: طی 101 روز گذشته و از مجموع 522 غریق از نظر تفکیک مکانی 211 نفر معادل 40 درصد از کل غریق ها در رودخانه ها، 17 درصد در دریا، 14 درصد در سایر محیط های آبی شامل حوض، جوی، آب انبار ، 12 درصد در دریاچه پشت سد، 8 درصد در استخر کشاورزی، 6 درصد در کانال آب و 3 درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده اند.

وی، استان های مازندران، سیستان و بلوچستان و تهران در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی بیان کرد و گفت: در 101 روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب در استان های مازندران با 72 نفر، سیستان و بلوچستان با 39 نفر و تهران با 37 نفر می باشد که بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان های مازندران با 31 نفر، گیلان با 23 نفر و سیستان و بلوچستان با 22 نفر اختصاص دارد.

به گفته کولیوند، همچنین در 101 روز گذشته بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روز های 13 اردیبهشت با 27 مورد، 7 تیر با 23 مورد و روز  24 خرداد با 20 مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای 13 اردیبهشت با 15 مورد، 14 خرداد و 7 تیر با 12 مورد و 24 خرداد و 6 تیر با 10 مورد بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی استان کشور درمان مراکز درمانی اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام

حامد قربانی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار از گشت کمیته پیشگیری از غرق شدگی استان ایلام در شهرستان‌های آبدانان دریاچه دوقلو که میزبان سیل عظیمی از گردشگران بوده انجام وظیفه کرده است، خبر داد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه ۶ گشت نجات غریق در استان در حال فعالیت است، عنوان کرد: این ۶ گشت در شهرستان‌های دره شهر، بدره، آبدانان، ایلام و ایوان در حال ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

وی اظهار کرد: این گشت‌زنی‌ها در فصل تابستان در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد حادثه غرق شدگی در استخر‌ها و اماکن آبی هستیم که پیشگیری از آن نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: کاهش آمار غرق شدگی در رودخانه‌های استان در سالجاری صفر بوده است که این آمار بی‌سابقه بوده و این مهم را مدیون جانفشانی و از خود گذشتگی منجیان غریق هستیم.

قربانی ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مدارس و سمن‌ها نیاز دارد.

قربانی گفت: چندین دوره آموزشی و همسان سازی مدرسین و منجیان غریق استان نیز در دستور کار هیات در سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید