سربازان خندان آمریکایی و روس در پایان دوران وحشت
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۲۳۱۰
رویداد۲۴ فقط چند سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، جنگ سرد آغاز شد و از آن زمان تا کنون رابطۀ روسیه و آمریکا تنشآلود است. اما عکسهای رنگی شدۀ به جا مانده از سال ۱۹۴۵ سربازان خندان آمریکایی و روس را در جشن پیروزی در کنار هم نشان میدهند. عکسها با هدف احیای دوران نبرد جمعآوری و رنگی شدهاند.
عکاسِ سوئدی، جولیوس یاسکلانینگ، ساعتها وقت صرف کرده تا این عکسها را جمعآوری و بازسازی کند و تصاویر جبهههای نبرد را که فقط به صورت سیاه و سفید در دسترس بودند، به عکسهایی رنگی تبدیل کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
برخی عکسها یادآوری غمانگیز وحشت دوران جنگ هستند؛ یکی از عکسها مردی را در یک اردوگاه نشان میدهد که فقط پوست و استخوان از آن مانده است؛ دیگری کودکانی را نشان میدهد که مشغول آماده کردن تفنگ در لنینگراد هستند.
یاسکلانینگِ ۲۰ ساله میگوید، رنگی کردن عکسها به او امکان داده تا فاصلۀ خودش را با تاریخ کمتر کند. بعضی از این عکسها را با هم مرور میکنیم:
سربازان آمریکا و شوروی در گریبو، آلمان، در پایان جنگ جهانی دوم، ۱۹۴۵. یکی دیگر از دیدارهای تحسینشدۀ سربازان دو کشور در ۲۵ آوریل، ۱۹۴۵ به وقوع پیوست. این روز که به روز «البه» معروف است - دو گروه در کنار رودخانۀ البه با هم ملاقات کردند - قدم مهمی در راستای خاتمه بخشیدن به جنگ جهانی دوم محسوب میشود. نیروهای شوروی از شرق، و آمریکاییها از غرب در حال پیشروی بودند؛ و توانستند آلمان را به دو قسمت تقسیم کنند. یاسکلانینگ در مورد فرایند رنگی کردن این عکسها میگوید: «قبل از آنکه به این عکسها رنگ اضافه کنم، تا توانستم تحقیق کردم، مانند اینکه یونیفرمهای افراد چه رنگی بودند یا چه رنگهایی در این مناطق مرسوم بود. رنگی کردن عکسها، بیشترین زمان را از من گرفت.»
دو دختر در سال ۱۹۴۲ در منطقۀ محاصره شدۀ لنینگراد مشغول مونتاژ اسلحه هستند. این محاصره یکی از طولانیترین محاصرههای نظامی بود که توسط نیروهای متحدین انجام شد. در ۹ام سپتامبر سال ۱۹۴۱ وقتی که آخرین جاده به شهر قطع شد، محاصره آغاز شد. این محاصره بعد از ۸۷۲ روز در ۲۷ ژانویۀ ۱۹۴۴ برداشته شد. این محاصره یکی از طولانیترین و مخربترین محاصرههای تاریخ بود و بیشترین تعداد قربانی را داشت. بیش از ۴۱۴۰۰۰ کودک از محاصره رها شدند.
یک داوطلب آلمانی در سال ۱۹۴۳ با شیشه نوشیدنی خود در «کِرسک» روسیه. اگرچه زمان دقیق ثبت عکس مشخص نیست، نبرد کرسک بین نیروهای آلمانی و شوروی در جبهۀ شرقی در نزدیکی کرسک مابین جولای و آگوست سال ۱۹۴۳ رخ داد. این نبرد از این لحاظ مهم بود که برای نخستین بار در جنگ جهانی دوم تهاجم استراتژیک آلمانیها پیش از شکست خوردن از دشمن، متوقف شد. یاسکلانینگ میگوید: «پیش از این، رخدادهایی مثل جنگ جهانی دوم را در مقیاسی بزرگ دیده بودم؛ اما صدها ساعت کار کردن با صدها عکس چشماندازی انفرادی نسبت به جنگ به من داد.»
مردی بعد از آزادی از اردوگاه «ایبنسی» در اتریش، ۸ مه، ۱۹۴۵. این اردوگاه را نیروهای اس اس در سال ۱۹۴۳ تاسیس کرند تا بتوانند تونلهایی را برای انبار کردن تسلیحات در نزدیکی شهر ایبنسی ایجاد کنند. در این اردوگاه ۲۷۲۷۸ زندانی از سال ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ زندانی بودند. بین ۸۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ زندانی در این اردوگاه جان باختند؛ اغلب از گرسنگی.
زندانیان سیاسی بیشترین تعداد زندانیان را تشکیل میدادند و از تمام کشورهای جهان در این اردوگاه آدم وجود داد.
افسر نیروی هوایی «کلمنس گراف» در میدان نبرد. او در ۳۰آگوست ۱۹۴۴ در یک سانحۀ هوایی در سوفیا، بلغارستان، کشته شد. او افسر نیروی هوای آلمان بود که در زمان حمله متحدین به یوگوسلاوی فرماندهی نیروی هوایی را بر عهده داشت. او میخواست در جلسه ژنرالها شرکت کند که هواپیمایش به دلایل ناشناخته سقوط کرد و او کشته شد.
یاسکلانینگ میگوید: «همواره دوست دارم دربارۀ زندگی کسی که عکسهایش را رنگی میکنم بدانم. بعضی وقتها آنها حلقه به دست دارند که نشان میدهد همسر داشتهاند؛ و با خودم فکر میکنم آیا توانستند نزد همسر و فرزندانشان برگردند یا آنها بیوه شدند؟ به این شکل آنها بیشتر به من نزدیک میشوند.»
سربازان آلمانی در حال عبور از یک روستای در حال سوختن واقع در جبهۀ شرقی. جبهۀ شرقی محل درگیری نیروهای محور و فنلاند در مقابل اتحاد جماهیر شوروی، لهستان، و سایر همپیمانانشان بود. جبهۀ شرقی شامل اروپای مرکزی، اروپای شرقی، شمالشرق اروپا (بالتیک)، و جنوبشرق اروپا (بالکان) بود که از ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ تا ۹ مه ۱۹۴۵ آتش جنگ در آن برپا بود.
نبرهایی که در جبهۀ شرقی رخ میداد به لحاظ میزان خشونت بیسابقه بود. از ۷۰ تا ۸۰ میلیون مرگی که در طی جنگجهانی دوم رخ داد، در حدود ۳۰ میلیون مربوط به کشتهشدگان جبهۀ شرقی است.
نیروهای پیروز شوروی روی یک پناهگاه کرم خاکی در لهستان ایستادهاند. پناهگاههای کرم خاکی استحکامات زیرزمینی گستردهای بودند که در دهههای ۱۹۲۰ و ۱۹۴۰ در شهر «مِسِریتز» در نزدیک مرز لهستان ساختند.
این سیستم زیرزمینی از ۵۰ خانۀ سیمانی و مسلح، بیشتر از ۲۰ مایل طول زیرزمینی، ۱۷ ایستگاه ریل قطار زیرزمینی، یک سیستم سد، کانالهای آب و پلهای معلق تشکیل شده بود.
مکانیکهای آلمانی در فرودگاه ایمولا، فنلاند ۲ جولای، ۱۹۴۴. پیش و در طول جنگ جهانی دوم، این فرودگاه به عنوان پایگاهی برای نیروهای هوایی فنلاند استفاده میشد. در طی جنگ جهانی دوم، رهبر آلمان، آدولف هیتلر، از این فرودگاه بازدید کرد. فنلاند در جنگ با شوروی به ارتش آلمان پیوست. غذا، سوخت و تسلیحات از آلمان به فنلاند منتقل میشدند.
سروان یوری بِلاو و ستوان نیکولای سرگئیویچ داویدِنکو در الیزه، پاریس، ۱۹۴۳. آنها مسئول سازماندهی کنفرانسهایی برای حامیان جنبش آزادسازی روسیه و ارتش آزادیبخش روسیه در مناطق اشغالی اروپا بودند. این کنفرانسها در تمام اروپای اشغالی و بدون اجازه از ارتش آلمان نازی برگزاری میشد که به همین علت این ارتش تمایل داشت که این کنفرانسها را لغو کند. بلاو یک مهاجر روس بود که پیش از جنگ در پاریس زندگی میکرد و راننده تاکسی بود. داویدنکو نیز افسر سابق ارتش سرخ بود.
گروهبان جورج ای. کافمن از واحد نهم ارتش امریکا «نشان آدولف هیتلر» را با نشان «بلوار روزولت» در کرفلد، آلمان تعویض میکند. ۹ مارس، ۱۹۴۵. شهر کرفلد در جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دید. در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۴۳ بریتانیا بخشهای زیادی از شرق شهر را بمباران کرد و طوفان آتش بسیاری مرکز شهر را درنوردید. روز ۳ مارس، ۱۹۴۵ سربازان آمریکا وارد کرفلد شدند.
۵ افسر نیروی هوایی جایی در شمال آفریقا در سال ۱۹۴۱.
اعضای دسته مستقل لهستان در سال ۱۹۴۰ در مالسترویت در فرانسه قسم میخورند. دسته مستقل لهستان، واحدی از ارتش لهستان بود که در سال ۱۹۳۹ و بعد از سقوط لهستان در فرانسه تشکیل شد. این ارتش ۵۰۰۰ نیروی آموزش دیده داشت. بعد از شروع دشمنیها در جبهه غربی، این واحد به فرانسه عقبنشینی کرد. بعد از متلاشی شدن این واحد، برخی از سربازان به بریتانیا و مصر رفتند و عدهای به مقاومت فرانسه پیوستند.
یک تانک آلمانی در سال ۱۹۴۲. آلمان تانکهای متنوعی در طی جنگ طراحی کرد. در میدانهای جنگ جنوبی در شوروی، آلمانیها توانستند ۶۲۵۰۰۰ نفر ار اعضای ارتش سرخ را بین جولای و آگوست ۱۹۴۲ زندانی کنند. در اواخر سال ۱۹۴۲، آلمان بیش از نیمی از بخش اروپایی روسیه شامل ۴۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی و نزدیک به ۲۵۰۰۰۰۰ کیلومترمربع از قلمرو آن را به اشغال درآورد.
گروهی از سربازان آلمانی به همرزم خود ادای احترام میکنند. مشخص نیست که این عکس کی و کجا ثبت شده است. در حدود ۵.۵۳ میلیون سرباز آلمانی در جنگ جهانی دوم کشته شدند و چیزی مابین ۶.۶ تا ۸.۸ میلیون غیرنظامی در آلمان جان باختند.
یاسکلانینگ میگوید، پروژه او کمک کرده تا آدمهای زیادی را در سراسر جهان بشناسد.
سه تن از دریافتکنندگان مدال «برای دفاع از لینینگراد» در سال ۱۹۴۳ در این شهر روسی تقدیر شدند.
محاصره لنینگراد یکی از بدترین محاصرههای تاریخ بود و برای آزادسازی آن جوایز زیادی اهدا شد. تا دسامبر ۱۹۴۲، در حدود ۲۱۰۵ آدمخوار در این شهر دستگیر شدند. آنها به دو دسته تقسیم میشدند: دستهای که اجساد را میخوردند و دستهای که آدمهای زنده را میخوردند. دستۀ دوم کشته میشدند و دستۀ اول زندانی. اما با توجه به اینکه محاصره لنینگراد ۸۷۲ روز طول کشید و گرسنگی در بالاترین میزان خود بود، آدمخواری بسیار کم گزارش شده است.
یک سرباز لهستانی به همراه میمونش در عرشه کشتی در سفری از اسکندریه، در مصر، به تبروک، در لیبی در ۲۷ آگوست، ۱۹۴۱.
گروهی از سربازان آلمانی در سال ۱۹۴۰ یکی از همرزمان خود را اذیت میکنند. مشخص نیست این عکس کجا گرفته شده است. در سال ۱۹۴۰، هیتلر به نروژ، دانمارک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، و سپس فرانسه حمله کرد. او با «حمله برقآسا» نیروهای مخالف را در هم کوبید.
سرابازان آلمانی به همراه یک زندانی فرانسوی، در ژوئن ۱۹۴۰ در فرانسه. نبرد فرانسه، که به سقوط فرانسه هم معروف است، حمله آلمان به فرانسه بود. در ۶ هفته، از ۱۰ مه ۱۹۴۰، نیروهای آلمان نیروهای متفقین را با اشغال فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، و هلند درهم کوبیدند. فرانسه تا سال ۱۹۴۴ و نبرد نرماندی در اشغال آلمان بود.
اعضای مقاومت هلند در نبرد آزادسازی هلند در سال ۱۹۴۵. در آغاز جنگ جهانی دوم، دانمارک خود را بیطرف اعلام کرد. تصمیم اشغال دانمارک در ۱۷ دسامبر سال ۱۹۳۹ در برلین اتخاذ شد. ۳۰۰۰ دانمارکی در نتیجۀ حملات مستقیم، حدود ۲۰۰۰ نفر نیروی داوطلب هلندی در جبهۀ شرقی و ۱۰۷۲ دریانورد بازرگان در جنگ کشته شدند.
گروهبان ارشد نینا شِرشنِوا در سال ۱۹۴۲. او در جنگ کریمه و کرچ ۲۵ زخم برداشت. جنگ شبهجزیره کرچ یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم بین آلمان و رومانی و نیروهای کریمه در شوروی بود در بخشهای شرقی شبهجزیره کریمه بود.
یک نیروی داوطلب ارتش اس اس اهل استونی به نام کالجو یاکوبسو، با سگش. ۴ دسامبر سال ۱۹۴۴. آلمانی در جولای ۱۹۴۱ به استونی رسید. مردم استونی، آلمان را نجاتبخش خود از شوروی میدانستند. اما خیلی زود متوجه شدند که آلمان خودش یک اشغالگر دیگر است.
بعد از آنکه فنلاند خواستۀ شوروی را رد کرد، اتحاد شوروی در ۳۰ نوامبر سال ۱۹۳۹ به این کشور حمله کرد. این جنگ «جنگ زمستان» نام گرفت و یکی از درگیریهای تلخی بود که به معاهدۀ ۱۹۴۰ انجامید. طی این معاهده فنلاند استقلال خود را حفظ میکرد، اما بخشهای شرقی «کِرالیا» را از دست میداد.
دو سرباز هلندی در حال نبرد در جنگ «گرببرگ» در مه ۱۹۴۰. این جنگ حملۀ آلمان به هلند در ۱۰ مه سال ۱۹۴۰ بود.
یک عضو ارتش در مقابل یک بمبافکن بی-۲۴ در سال ۱۹۴۴. بمبافکن آمریکایی بی-۲۴ در جنگ جهانی دوم به صورت گسترده استفاده شد.
مردان اس اس آلمان در شوروی در سال ۱۹۴۲.
قبر یک سرباز نیروی دریایی بریتانیا که در جنگ آرنهایم در سپتامبر سال ۱۹۴۴ کشته و توسط همرزمانش دفن شد. نبرد آرنهایم یکی از بزرگترین نبردهای جنگ جهانی دوم بود که در شهر هلندی آرنهایم رخ داد.
سربازان آمریکایی در حال استراحت و سیگار کشیدن. منبع: دیلی میل برچسب ها: رویداد24 ، جولیوس یاسکلانینگ ، سربازان آمریکایی ، سربازان روسی ، جنگ جهانی دوم ، جنگ سرد ، عکاس سوئدی سرگرمی
منبع: رویداد24
کلیدواژه: رویداد24 سربازان آمریکایی سربازان روسی جنگ جهانی دوم جنگ سرد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تجربه سینما ترس، ترسناکترین در ایران
سینما ترس یا اتاق تماشای فیلمهای ترسناک، مکانی است که با دقت طراحی شده تا تجربهای هیجانانگیز و مرموز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد. دیوارها معمولاً با پوسترهای کلاسیک و مدرن فیلمهای وحشت آراسته شدهاند، ایجاد فضایی تاریک و نیمه تار با نورپردازی مهتابی که هر گوشهای از اتاق را بهآرامی روشن میکند. صداهای زمینهای مانند وزوز باد، جیرجیر دربهای قدیمی و گهگاه صدای جیغ زننده، حس تنش و اضطراب را تقویت میکند.
به گزارش روزیاتو، صندلیها بهگونهای طراحی شدهاند که راحتی و درعینحال، حس حبسشدگی را به تماشاگران القا میکنند، و این امر باعث میشود که تجربه تماشای فیلم بسیار فراگیر و واقعگرایانهتر به نظر برسد. این اتاق، مکانی است که واقعیت و خیال به شکلی درهمتنیده شدهاند تا یک تجربه بینظیر و بهیادماندنی را خلق کنند.
سینما ترس: وحشت در دل نمایشسینما ترس جذابیت خاصی دارد؛ زیرا به تماشاگران امکان میدهد که حدود احساسات خود را در محیطی کنترلشده بیازمایند. این نوع سینما با ترکیبی از دکوراسیون ترسناک، افکتهای صوتی و بصری مهیج و داستانهای پرتنش، فضایی ایجاد میکند که تماشاگران را بهشدت درگیر کرده و حس هیجان و کنجکاوی را در آنها برمیانگیزد.
برای بسیاری، لذتبردن از فیلمهای ترسناک در چنین محیطی فرصتی است برای فرار از واقعیت و تجربه حسهایی که در زندگی روزمره کمتر به آنها پرداخته میشود. علاوه بر این، ماجراجویی در مواجهه با ترسها و دیدن چگونگی برخورد دیگران با موقعیتهای مشابه میتواند بسیار آموزنده و سرگرمکننده باشد. این تجربهها نهتنها از نظر فردی بلکه بهعنوان یک فعالیت اجتماعی نیز جذاب است، زیرا افراد میتوانند واکنشهای یکدیگر را در شرایط ترسناک مشاهده کنند و این امر به تعمیق پیوندهای میان آنها کمک میکند.
جو سینما ترس چگونه است؟ چه اتفاقاتی رخ میدهد؟تجربه سینما ترس همچنین به ما اجازه میدهد تا با ترسهای نهفته خود مواجه شویم و آنها را در محیطی امن و کنترلشده مدیریت کنیم. این فرایند میتواند تأثیرات روانشناختی مثبتی داشته باشد، چرا که با یادگیری برخورد با ترسها، میتوانیم در موقعیتهای استرسزای واقعی نیز با اعتمادبهنفس بیشتری عمل کنیم. فیلمهای ترسناک و سینما ترس با ایجاد هیجان در کنار ترس، نوعی رهایی عاطفی را فراهم میکنند که میتواند بسیار رهاکننده و لذتبخش باشد.
علاوه بر این، سینما ترس بهعنوان یک پدیده فرهنگی عمیقتر از یک سرگرمی ساده عمل میکند. این نوع سینما به طرفداران اجازه میدهد تا بهگونهای خلاقانه با مفاهیم مرگ، بقا و ماوراءالطبیعه کنار آیند. فیلمهای ترسناک غالباً نمادها و تمهایی را شامل میشوند که به بینندگان فرصت میدهند در مورد موضوعات بنیادین انسانی مانند اخلاق، قدرت، و هویت تفکر کنند.
این عمق فکری، تجربه تماشای فیلم در سینما ترس را به یک ماجراجویی فکری تبدیل میکند که فراتر از ترس و هیجان سطحی است؛ بنابراین، سینما ترس بهعنوان یک محفل اجتماعی که در آن افراد میتوانند احساسات و افکار خود را به اشتراک بگذارند و درباره آنها بحث کنند، عمل میکند، و این خود باعث تقویت ارتباطات انسانی و فهم عمیقتری از تجربه انسانی میشود.
چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟وقتی صحبت از تجربه سینما ترس میشود، مجموعهای از اتفاقات و تجربیات مختلف درهمتنیده میشوند که با هدف افزایش هیجان و ترس طراحی شدهاند:
پخش فیلمهای ترسناک:فیلمهایی با داستانهای متنوع که شامل عناصر وحشت، معما، و تعلیق هستند، پخش میشوند. این فیلمها ممکن است شامل داستانهایی درباره ارواح، موجودات فراطبیعی، قاتلین زنجیرهای یا سناریوهای بقاء در شرایط سخت باشند.
تأثیرات صوتی و بصری:اتاقهای سینما ترس اغلب با سیستمهای صدای پیشرفته و تأثیرات بصری همچون نورپردازی مخصوص، دود و حتی افکتهای خاص مانند تکان دادن صندلیها تجهیز میشوند تا تجربهای واقعگرایانهتر ایجاد کنند.
دکوراسیون تمدار:دیوارها و فضای داخلی سینما معمولاً با تمهای وحشتآور طراحی میشوند، مانند اتاقهای تاریک با تصاویر و مجسمههای ترسناک که فضایی مضطرب و مرموز ایجاد میکنند.
واکنشهای تماشاچیان:بخشی از تجربه سینما ترس، تماشای واکنشهای دیگران در هنگام تماشای فیلم است. فریادها، پریدن از جا، و حتی خنده در مواقع ترسناک، بخشی از تجربه اشتراکی است که میتواند ترس را کاهش دهد و تجربه را لذتبخشتر کند.
مواجهه با ترسها:سینما ترس فرصتی برای مواجهه با ترسهای شخصی فراهم میکند. این تجربه به تماشاچیان امکان میدهد که ترسهای خود را در محیطی امن و کنترلشده کاوش کنند و رویارویی با آنها میتواند بهعنوان یک نوع درمان شخصی عمل کند.
تجربههای اجتماعی:سینما ترس، بهعنوان یک فعالیت اجتماعی، افراد را برای تجربهای مشترک دور هم جمع میکند. این میتواند به تقویت پیوندهای دوستی کمک کند و فرصتی برای ایجاد خاطرات مشترک فراهم آورد.
چه چیزهایی در سینمای ترس در انتظار ماست؟اگر علاقهمند به تجربه یک حس خاص و جذاب هستید که تاکنون از ترس و وحشت نداشتید، بهجرئت سینما ترس یکی از خاصترین و ویژهترین انتخابهایی است که میتواند پیش و روی شما قرار بگیرد. بنا به دلایل ذیل:
آدرنالین: تماشای فیلم ترسناک، هورمون آدرنالین را در بدن آزاد میکند که باعث ایجاد حس هیجان و ترس میشود. این حس برای بسیاری از افراد لذتبخش است.
ترشح اندورفین:ترسیدن در حین تماشای فیلم ترسناک، باعث ترشح اندورفین در بدن میشود. اندورفین نوعی مسکن طبیعی است که به کاهش درد و اضطراب کمک میکند.
مواجهه با ترس:سینما ترس فرصتی برای افراد فراهم میکند تا با ترسهای خود در محیطی امن روبرو شوند. این امر میتواند به آنها در غلبه بر ترسهایشان در دنیای واقعی کمک کند.
فرار از واقعیت:تماشای فیلم ترسناک، راهی برای فرار از مشکلات و استرسهای دنیای واقعی است.
احساس همبستگی:تماشای فیلم ترسناک با دیگران، میتواند حس همبستگی و تعلق خاطر را در افراد ایجاد کند.
سرگرمی:سینما ترس میتواند سرگرمکننده و هیجانانگیز باشد.
تفکربرانگیز:برخی از فیلمهای ترسناک، پیامهای عمیقی در مورد جامعه، انسان و یا فلسفه دارند که میتواند باعث تفکر و تأمل در بیننده شود.
تنوع:ژانر وحشت، تنوع بسیار زیادی دارد و فیلمهای مختلفی در این ژانر ساخته شده است که میتوانند سلیقههای مختلف را راضی کنند.
رزرو و خرید بلیط سینمای ترسانتخاب داستان و ژانر مناسب برای تجربه سینما ترس نقش مهمی در تعیین شدت و نوع هیجانی که تماشاگران تجربه میکنند، ایفا میکند. به طور معمول، انتخابها شامل ژانرهایی مانند وحشت کلاسیک، ماوراءالطبیعه، هیولاها، روانشناختی، و بقا میشوند.
فیلمهای وحشت کلاسیک مانند “دراکولا” یا “فرانکنشتاین” تجربهای نوستالژیک و ترسناک را ارائه میدهند. ژانر ماوراءالطبیعه، با فیلمهایی مانند “کانجورینگ”، باتکیهبر عناصر فراطبیعی و روحها، حس ترس عمیقتر و مبهمتری را به تماشاگران منتقل میکند. فیلمهایی با تم هیولا مانند “گودزیلا” یا “علیرغم” به دلیل مواجهه با موجودات غولپیکر و ترسناک، اغلب باعث ترس و هیجان میشوند.
ژانر روانشناختی، مانند “سایکو” یا “جنون”، بر روی تنشهای درونی و تأثیر آنها بر رفتار انسان تمرکز میکند، ایجاد یک تجربه مضطربکننده و فکربرانگیز که ممکن است به تماشاگران کمک کند تا با ترسهای درونی خود مواجه شوند. نهایتاً، فیلمهای بقا مانند “بازمانده” یا “جزیره شاتر” که در آنها شخصیتها برای زندهماندن در شرایط سخت تلاش میکنند، میتوانند حس تنش و هیجان فوقالعادهای را ایجاد کنند.
انتخاب داستان و ژانر بسته به سلیقه و تحمل ترس تماشاگران، میتواند بر این تجربه تأثیر بگذارد و محیطی را ایجاد کند که در آن ترس و هیجان به طور موثری با یکدیگر ترکیب شوند.