Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، شهرام منتصری با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی این شهرستانها حین گشت و مراقبت در حوزه استحفاظی خود متوجه حضور متخلفان قطع درخت و خودروهای مشکوک به حمل هیزم قاچاق در این عرصه‌ها شدند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی و گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط در این مناطق بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند که مشاهده شد افراد سودجو با استفاده از اره برقی و سایر ادوات قطع درخت مشغول قتل عام درختان جنگلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: متخلفان در بخشهایی از مناطق جنگلی هرایجان شهرستان سپیدان و نیز بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون اقدام به قطع درخت، جاسازی و استتار آن در درون خودروها کرده و قصد جابجایی این محموله‌ها به خارج از منطقه را داشتند که با هوشیاری و حضور به موقع مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی ونیز اطلاع رسانی به موقع اهالی شناسایی و بازداشت شدند.

منتصری با اشاره به کشف میزان قابل توجه چوب و هیزم جنگلی از این متخلفان افزود: در این رابطه متخلفان بازداشت و ادوات قطع درخت و ابزار آلات مکشوفه از آنها توقیف گردید.

وی افزود: در این راستا پرونده حقوقی برای متخلفان تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گزارشات مردم در شناسایی و دستگیری متخلفان را بسیار تأثیر گذار خواند وگفت: همکاری مردم محلی در این زمینه موجب جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و متخلفان اراضی ملی خواهد شد.

منتصری ضمن هشدار جدی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی تصریح کرد: بر اساس ماده ٤٢ طقانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، متخلفان قطع درخت در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر جریمه نقدی به حبس تادیبی تا شش ماه نیز محکوم خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حفاظت از عرصه‌های ملی و انفال را وظیفه‌ای همگانی دانست و از حامیان و مردم طبیعت دوست استان خواست برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های ملی و نیز عدم سو استفاده از این عرصه‌ها درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را از طریق شماره رایگان ١٥٠٤ گزارش دهند.

کد خبر 4654087

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد

جعفر مرادی حقیقی ، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان