Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، بارها شده قبض‌های آب، برق، تلفن یا گاز به دستمان نرسیده یا به اشتباه، به خانه همسایه رفته است. این موارد البته پر تعداد نیستند، اما اتفاق می‌افتند. افزون بر این، این قبض‌ها هم به دلیل مصرف کاغذ برای محیط زیست ضرر دارند و هم صدور آن‌ها به شرکت‌های خدماتی هزینه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی حذف این قبوض برای کشور خبر داده بود. ایرناپلاس با بررسی هزینه صدور قبض در شرکت‌های خدماتی تهران، از صرفه‌جویی به‌دست‌آمده از حذف این قبوض برای تهرانی‌ها خبر می‌دهد.

سامانه جامع مشترکان به حذف قبض کاغذی گاز کمک می‌کند

هزینه متوسط صدور هر قبض گاز، ۴۷ تومان است. تعداد قبوض صادر شده در هر دوره ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار است؛ یعنی در هر دوره بیش از ۱۵۵ میلیون تومان هزینه صدور این قبوض می‌شود. قبض گاز در دوره‌های ۴۵ روزه صادر می‌شود، یعنی تقریباً هشت قبض در سال برای هر مشترک. در نتیجه، صرفه‌جویی سالانه‌ای که از حذف قبوض به‌دست می‌آید، بیش از یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان خواهد بود. شرکت گاز روش‌های مختلفی برای اطلاع مشترکان از مصرف و هزینه قبض خود ارائه داده که افراد را از قبض‌های کاغذی بی‌نیاز می‌کند. قبوض الکترونیکی گاز، هم در وب‌سایت شرکت ملی گاز ایران و هم در وب‌سایت شرکت گاز استان تهران قابل مشاهده هستند و برای دسترسی به آن لازم است شماره اشتراک را در بخش میز خدمت و قسمت مشاهده قبض، وارد کنیم. تلفن گویای ۱۷۹۴ هم آخرین قبض دوره و بدهی را اعلام می‌کند.

اگر برخی مسائل مربوط به اطلاعات مشترکان حل شود، روند حذف قبوض کاغذی در این شرکت سریع‌تر می‌شود. برای مثال، بعضی از مجتمع‌ها فقط یک شماره اشتراک دارند، یعنی گاز ساختمان مشترک است. در برخی موارد هم یا اطلاعات تماس مشترک کامل نیست و شماره تلفن همراهی ثبت نشده تا صورت‌حساب دوره پیامک شود یا شماره ثبت شده، اما با اطلاعات ساکن واقعی ملک، تطابق ندارد.

همکاری شرکت پست برای استفاده از کد پستی مشترکان و شرکت مخابرات، برای دریافت شماره تلفن همراه افراد و استفاده از این اطلاعات در سامانه جامع مشترکین، فرآیند حذف قبوض را آسان‌تر می‌کند. شهروندان هم می‌توانند در صورتی که محل سکونت یا کار خود را تغییر داده‌اند، مراحل «تغییر نام اشتراک» را در سامانه این شرکت انجام دهند تا علاوه بر تکمیل اطلاعات، بتوانند صورت‌حساب خود را به‌صورت الکترونیکی مشاهده کنند.

روش‌های مشاهده و پرداخت قبض گاز

سایت tehrangasco.ir تلفن گویا ۱۷۹۴ سامانه پیامکی با ارسال شماره اشتراک ۲۰۰۰۱۷۴۰

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۵۱۵ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۶۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۱.۴۰ دلار

دیگر خبرها

  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!