Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:16:50 GMT

لرزیدن آنگلا مرکل؛ چرا مردم آلمان حامی او هستند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۲۷۵۶

لرزیدن آنگلا مرکل؛ چرا مردم آلمان حامی او هستند

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در بین کسانی که او را در این کشور تحسین می‌کنند، به "موتی" (مامان) معروف است. بسیاری با پیام‌های خود از او در حالی که در مراسمی با حضور رئیس جمهور آلمان شروع به لرزیدن کرد، حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، لرزش غیرقابل کنترل خانم مرکل در حالی که در مراسمی در برلین در کنار فرانک والتر‌اشتاین مایر، رئیس جمهور ایستاده بود، دومین باری بود که در کمتر از دو هفته اخیردر انظار عمومی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار لرزش مرکل دو دقیقه طول کشید و ظاهرا وضعیتش به سرعت روبراه شد. پس از آن او به جلسه پارلمان رفت و برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ و ملاقات با سایر رهبران جهان راهی ژاپن شد.

لرزیدن مرکل در جریان این مراسم در صفحه نخست روزنامه آلمانی بیلد، منتشر شد. اما بسیاری از روزنامه‌های دیگر آلمان تنها به انعکاس خبری کوتاه از آن اکتفا کردند.

محدودیت در افشای سلامت سیاستمداران به نگرانی عمومی آلمان‌ها برای حفظ حریم شخصی مرتبط است. آلمان‌ها به دلیل نظارت‌های مداخله جویانه حکومت نازی‌ها و کمونیست‌ها در قرن بیستم، دچا شوک هستند.

برتولد کوهلر، از سردبیران روزنامه محافظه کار فرانکفورت الگماینه زایتونگ، نوشت: "لاشخورها قبلا در فضای اینترنت به حرکت درآمدند. خوشحال از این که مرکل از نظر فیزیکی به پایان رسیده است. او (خانم مرکل) می‌تواند صداهای ناهنجارآنها را نادیده بگیرد."

به هرحال کوهلر گفته تعجبی ندارد که نسبت به سلامتی رهبر نگران بود.

سردبیر روزنامه فرانکفورت الگماینه اظهارنظر کوتاه سخنگوی خانم مرکل که گفته "او خوب است "را به چالش کشیده است.

مرکل اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۲۱، زمانی که دوره چهارم صدراعظمی‌اش به پایان می‌رسد، سیاست را کنار بگذارد.

او از سال ۲۰۰۵ پست‌های مهمی را در اختیار دارد، استرس قابل ملاحظه و برنامه فشرده‌ای را در این مدت تحمل کرده است.

مرکل سال گذشته به هفته نامه دی تسایت گفت: "می‌توانم برای ۵ یا ۶ روز کم خوابی را تحمل کنم. اما بعد به یک روزاحتیاج دارم که ۱۰ یا ۱۲ ساعت بخوابم."

جوتا بیلیگ، مجری کانال تلویزیونی آر‌تی‌ال گفته خوب است که بگذاریم مرکل مسائل مربوط به سلامتی‌اش را خصوصی نگه دارد. همانطوری که بقیه این کار را می‌کنند، اما چنین مسئله ای به این سادگی هم نیست.

به گفته بیلیگ "صدراعظم مثل هر آدم معمولی نیست. سلامتی‌اش یک مسئله سیاسی است."

مرکل کم شدن آب بدنش را عامل لرزش اولش در جریان دیدار با رئیس جمهور اوکراین عنوان کرد.

او در ۱۸ ژوئن گفت که در یک روز گرم قهوه زیادی نوشیده بود، اما آب کمی خورده بود.

روز بعد او در شهر گسلار با مردم محلی دیدار کرد و با آن‌ها سلفی گرفت.

رسانه‌های آلمان به نقل از پزشکان گمانه زنی‌ها درباره احتمال بیماری پارکینسون را رد کرده و گفته‌اند کم شدن آب بدن و یا نوعی عفونت می‌تواند باعث لرزش مرکل شده باشد.

دکتر کریستوف اسپد در یکی از شبکه‌های خبری آلمان گفت که لرزیدن مرکل در دفعه دوم احتمالا ناشی از اضطراب بوده است.

واکنش آلمان‌ها چه بوده

شبکه‌های اجتماعی مملو از پیام‌های حمایتی مردم آلمان شده است.

یک کاربردر توییتی گفته: "هر کسی که لرزیدن مرکل را به مسخره می‌گیرد، آدم بدجنسی است. زمانی که مسئله سلامت است، اختلاف سیاسی را تمام کنید."

کاربر دیگری نوشته: "چه سیاست‌های او را دوست داشته باشید چه نداشته باشید، ما درباره یک انسان صحبت می‌کنیم. از مسخره کردن دست بردارید. اگر خانم مرکل واقعا مشکلی جدی داشته باشد، بازهم اصلا به ما ربطی ندارد. بهتر باشی صدراعظم!"

المر بروک، یکی از سیاستمداران نزدیک به خانم مرکل به بی‌بی‌سی گفت: "وقتی دو روز پیش با او ملاقات کردم احساس کردم که وضعیتش خوب نیست." اما این سیاستمدار در عین حال خاطرنشان می‌کند: "دمای هوا این روز ها در آلمان ۴۰ درجه سانتیگراد است و این چیزها می‌تواند اتفاق بیفتد."

هلموت کهل، صدراعظم و رهبر سابق حزب دموکرات مسیحی آلمان زمانی که درحال مداوای تومور پروستاتش بود، همزمان برای رهبری حزب هم در حال مبارزه بود، اما کسی از بیماریش اطلاعی نداشت.

سایت خبری دی ولت گزارش کرده که در سال ۱۹۸۹، کهل در حالی که درد داشت در مجمع حزب دموکرات مسیحی نشسته بود و به سخنرانی‌های طولانی گوش می‌داد.

سنت مخفی کاری و یا ایجاد محدودیت درباره انتشار اخبار مربوط به گزارش سلامت رهبران سیاسی تنها مختص آلمان نیست.

وضعیت سلامت جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا تا سال ۲۰۰۲ یعنی تا زمان انتشار برخی از اطلاعات کلیدی مهم، مخفی بود.

شبکه خبری پی‌بی‌اس گزارش کرد که کندی در دوران ریاست جمهوری‌اش، مقدار بسیار زیادی دارو مصرف می‌کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با موج جدید تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، سران رژیم صهیونیستی نگرانی خود را نسبت به گسترش دامنه این تظاهرات اعلام کردند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت که این تظاهرات باید متوقف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرکوب تجمع دانشجویان حامیِ فلسطین در فرانسه + فیلم
  • مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • عکس/ سرکوب دانشجویان حامی غزه در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • فیلم| یورش وحشیانه پلیس به محل تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نیویورک