Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسمی صبح یکشنبه در آئین آغاز به فعالیت پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود در دبستان کوشا بوشهر اظهار داشت: امسال حدود ۲۰ هزار نوآموزان طرح سنجش سلامت را خواهند گذراند که این تعداد نسبت سال گذشته افزایش یکهزار نفری داشته است.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان زیر پوشش پایگاه‌های سنجش قرار گرفته‌اند گفت: ۴۰ پایگاه به صورت ثابت و سیار در استان فعال هستند که از این تعداد ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه نیز به صورت سیار، مناطق کم جمعیت دانش آموزی را پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه ۳۰ هزار تومانی هر نوآموز

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: امسال بیست و ششمین سالی است که طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می‌شود و ۱۶۰ همکار در این طرح، کار سنجش نوآموزان بدو ورود را بر عهده دارند و مراحل چندگانه بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و مراحل لازم را رصد می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه هزینه سنجش دانش آموز ۳۰ هزار تومان است، گفت: در این طرح بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و ذهنی نوآموزان بدو ورود به مدرسه بررسی می‌شود و در صورت مشکل در مرحله اول نوآموزان به مرحله تخصصی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد اگر مشکل جسمی نوآموزی در تراز دانش آموزان کم توان قرار گرفت باید در مدارس استثنایی ثبت نام شود.

قاسمی یادآور شد: والدین باید نسبت به دانش آموزان مشکل دار همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند و با ثبت نام دانش آموز در مراکز استثنایی به دانش آموز خود کمک کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

وی با استقبال از طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان پیش دبستانی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۷ هزار کودک پیش دبستانی سنجش شدند و در سال جاری نیز این طرح برای پیش دبستانی‌ها با هماهنگی مراکز پیش دبستانی اجرا خواهد شد.

کد خبر 4654149

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت بوشهر محمود قاسمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند

علیرضا اسماعیلی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طی مدت امروز و فردا ۳ هزار نفر در کنکور سراسری مرحله اول از این شهرستان در ۵ گروه آزمایشی و در ۱۱ حوزه امتحانی در حال برگزاری است.
امام جمعه، فرماندار و نمایندگان ویژه سازمان سنجش آموزش کشور از حوزه‌های برگزاری کنکور بازدید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی