Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اعتبارات مقابله و پیشگیری از اعتیاد هر ساله روبه کاهش است گفت: فرهنگ پیشگیری در جامعه مغفول مانده و اقدامات انجام شده در این حوزه با میزان آسیب‌های اجتماعی هم‌خوانی ندارد. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

عباس صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به شرایط امروز جامعه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی متفاوت اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از این آسیب‌های است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام شده است گفت: متاسفانه با وجود همه اقدامات انجام شده باز هم به میزان شرایطی که جامعه با این مواجه است، شاید موفق نبوده‌ایم.

زاهدان| ایران پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در جهان استگزارش سازمان ملل درباره رشد فزاینده مواد مخدرزاهدان| درگیری مسلحانه تکاروان پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در این حوزه با میزان آسیب‌های اجتماعی هم‌خوانی ندارد افزود: به اندازه شرایطی که امروز جامعه درگیر آن است در پیشگیری جامعه به اعتیاد به مواد مخدر موفق نبودیم و روزبه‌روز شاهد آسیب‌های اجتماعی بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه هر ساله اعتبارات ما روبه کاهش است و با این رویکرد قطعا نتیجه عملکرد ما این چنین است گفت: دستگاه‌های مربوط در این حوزه بیشتر از اعتبارات و توانی که در اختیار دارند عمل کرده‌اند و اگر اراده قوی و همگرایی در این حوزه ایجاد نشود متاسفانه اتفاقات تلخی در انتظار ماست.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه کسانی که به این بیماری گرفتارند باید آموزش‌های لازم را ببینند و اعتبارات پیشگیری در این حوزه باید افزایش پیدا کند بیان کرد: در این شرایط باید با اراده جدی به دنبال ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم متناسب با شرایط جامعه قدمی موثر برداریم نه مشکل برنامه داریم و نه قانونی تصریح کرد: تنها مشکل ما، مشکل ارده است و حلقه مفقوده ما در حوزه حاکمیت نبود اراده جدی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در حال انجام است گفت: اما مسئله مهم این است که این اقدامات باید بر محور پیشگیری و با یک برنامه و با اراده جدی انجام شود تا زمانی که همه در کنار هم باشیم برای ورود به میدان پیشگیری موفق هستیم.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر خانواده نقش بسیار مهمی در حوزه پیشگیری و درمان برعهده دارند افزود: متاسفانه نقش خانواده‌ها در این حوزه بسیار کمرنگ و ضعیف است.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه ما در برابر سوداگران مرگ و سوجویان این حوزه چیزی کم نداریم تصریح کرد: مسئله قابل توجه اقدام منسجم قاچاقیان در این حوزه است و اینکه آنها از فضای مجازی به نفع خودشان به خوبی سوء‌استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر ما هم همگام با آنها اقدامات پیشگیرانه خود را به روزرسانی می‌کردیم امروز موفقیت‌های بیشتری نصیب ما می‌شد گفت: متاسفانه ما به هیچ عنوان از این فضا استفاده مفید و موثری نکردیم و فرهنگ پیشگیری در جامعه مغفول مانده است.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه