Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، اخیراً عده‌ای سودجو و کلاهبردار با مطرح شدن موضوع «اینستکس» و عدم شناخت مردم از این ساز و کار مبادله مالی ایران و اروپا، اقدام به ارسال پیامکهایی مبنی بر ثبت‌نام در سامانه اینستکس، کرده‌اند.

در این پیامکها آمده است:

«اینستکس برقرار شد! جهت ثبت‌نام در سامانه اینستکس عدد یک را پیامک کنید تا دستورالعمل برایتان ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمزد: 10 هزار تومان.

توجه! در صورت عدم ثبت‌نام، ظرف چند روز آینده هم اینستکس و هم یارانه شما همزمان با هم قطع خواهد شد».

البته سودجویان همیشه به دنبال کلاهبرداری از مردم هستند و در هر مقطعی با روشی جدید اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به طور مثال بارها و بارها توسط مراجع انتظامی و قضایی اعلام شده که فریب پیامک و تماسهایی مبنی بر برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی را نخورید اما باز هم شاهد هستیم برخی، با توجه به این پیامکها در دام کلاهبرداران افتاده و در نهایت با رفتن به پای عابربانک، موجبات سرقت از خود را فراهم می‌آورند.

پیامک هایی مبنی بر کشف گنج نیز از دیگر انواع این نوع کلاهبرداری‌هاست که فرد کلاهبردار مدعی می‌شود گنجی را در یک نطقه دورافتاده کشف کرده و به دلیل عدم شناخت و سوادکافی از گیرنده پیامک می‌خواهد گنج و عتیقه‌جات را با کمک یکدیگر به وجه نقد تبدیل کنند اما در نهایت در اینگونه موارد نیز افرادی فریب این پیامک ها را می‌خوردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کلاهبردار سامانه اینستکس کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد

ولی الله ناصری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در اثر بارش باران و به تبع آن طغیانی شدن رودخانه فصلی روستای تختان شهرستان دهلران و آبگرفتگی روستا تعدادی از پایه‌های شبکه برق تخریب و باعث محدودیت در تامین برق برای اهالی آن منطقه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این خصوص، گفت: با توجه به صدور اعلامیه سازمان هواشناسی مبنی بر امکان وقوع سیل در استان به ویژه حوزه جنوب و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده در صنعت برق، در کمتر از چند ساعت شبکه و ترانسفورماتورهای آسیب دیده روستای تختان اصلاح و مردم آن منطقه از این نعمت بهره مند شدند.

ناصری ادامه داد: پس از اعلام دیسپاچینگ برق مبنی بر آسیب به شبکه روستای تختان اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی به محل اعزام شدند و به دلیل گسترش سیلاب در بستر و حریم مسیل در یک ماراتن چند ساعته حدود یک هزار متر شبکه جایگزین از مسیر جدید احداث و یک دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق این روستا نصب شد.

کد خبر 6096764

دیگر خبرها

  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • حکم جلب شما صادر شد
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟