Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:26:24 GMT

قرارداد ساخت قطار مترو منعقد شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۲۸۸۵

قرارداد ساخت قطار مترو منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز قراردادی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی، دو شرکت تولید کننده دانش بنیان در راستای تولید قطار مترویی منعقد شد.

از آنجایی که مطابق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری معاونت علمی موظف به انتقال فناوری صنایع ریلی به داخل کشور است و تا پایان اجرای قانون برنامه ششم توسعه باید حداقل ۸۵ درصد دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت بومی شود این تفاهم نامه امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت علمی و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با توجه به اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در داخل کشور تصمیم به طراحی و ساخت واگن‌های مترویی با استفاده از توانمندی‌های موجود در داخل کشور گرفته‌اند.

در این قرارداد که موضوع آن مشارکت در توسعه محصول یک رام قطار مترو برای خطوط مترو تهران با استفاده از پتانسیل‌های موجود در داخل کشور و همکاری یک طراح معتبر بین المللی است امروز به مرحله امضا رسید. هدف از این مشارکت همکاری طرفین به منظور توسعه واگن مترو برای خطوط تهران با استفاده از پتانسیل‌های موجود در داخل کشور و همکاری یک شرکت معتبر طراح بین المللی است.

این قرارداد دو فاز دارد که فاز اول آن مربوط به طراحی و ساخت یک رام قطار تک واگنه برای خطوط مترو تهران با استفاده از منابع مالی طرفین است و فاز دوم آن مربوط به تولید انبوه ۴۲۰ دستگاه واگن مترو برای خطوط مترو تهران به شمار می‌رود.

مدت زمان اجرای این فاز از زمان تنفیذ ۱۸ ماه و مدت زمان اجرای فاز دو آن ۵ سال بعد از امضا و تنفیذ قرارداد تجاری است.

کد خبر 4653980 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شرکت دانش بنیان مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان

 سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • دستگیری سارقان کابل‌های مترو
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان 
  • سرقت میلیاردی از مترو تهران
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند