Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ عباس رازی افزود: کیست کلیه یک کیسه پر از مایع است که روی کلیه یا درون آن تشکیل می شود و از شیوع نسبتاً بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: در برخی موارد، کیست‌های کلیه با اختلالات جدی همراه بوده که ممکن است سبب اختلال عملکرد کلیه شود، اما معمولاً کیست‌های کلیه نوعی کیست غیرسرطانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازی ادامه داد: کیست‌های کلیه معمولاً علامتی ندارند و در برخی موارد، به دلیل فشار کیست‌های بزرگ روی اندام‌های دیگر، ممکن است بیمار دردی بین دنده‌ها و لگن خود احساس کند، ایجاد درد در کمر یا ناحیه بین دنده ها و لگن، ایجاد درد در قسمت بالای شکم، تورم شکم، ادرار بیش از حد و وجود خون در ادرار از دیگر علایم این بیماری است.

این پزشک گفت: نمی توان از بروز کیست‌های کلیه جلوگیری کرد اما افراد می توانند با نوشیدن مقدار زیادی آب احتمال تشکیل این کیست‌ها را کاهش دهند و باید مصرف سدیم روزانه کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز باشد.

وی تصریح کرد: مصرف شکر، چای، الکل، قهوه و نوشیدنی های گازدار یکی از عوامل تشدید روند تشکیل یا جلوگیری از ایجاد کیست کلیوی است و با مصرف این مواد بار اضافی روی کلیه وارد می شود، بدن آب بیشتری از دست می دهد و اختلال در تعادل سدیم و پتاسیم ایجاد می شود.

به گفته رازی، یک رژیم قلیایی به جای رژیم اسیدی، کلیه ها را تمیز می کند و این رژیم می تواند شامل غذاهایی مانند سبزیجات تازه و میوه ها، آب لیمو، آب، برنج قهوه ای، سوپ و آب میوه های سبز باشد.

وی افزود: نوشیدن چای گیاهی مانند برگ قاصدک و چای سبز که برای پیشگیری از کیست کلیه مفید بوده و باید، حداقل ۲ لیتر آب در روز به بدن برسد.

این اورولوژیست توصیه کرد: کم کردن مصرف غذاهایی مانند شکر، چای، قهوه، الکل، نوشیدنی های انرژی زا و نمک طعام برای کلیه ها مفید است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکل پزشک چای سبزیجات شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزام بیدارپور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در استان در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آن‌ها سمی هستند، گفت: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، افزود: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

بیدارپور یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین 5 تا 12 ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد