Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

از مجموع ثبت‌نام کنندگان در آزمون سراسری، تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم (هنر و زبان‌های خارجی) را نیز انتخاب کرده‌اند، تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی هنر را انتخاب کرده‌اند و همچنین تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند.

براین اساس، برای گروه آزمایشی هنر ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت و برای گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۶۵ هزار و ۶۱۱ کارت صادر شده است، از تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلبی که علاقمندی دوم و سوم را اعلام کرده‌اند تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۷۸ داوطلب زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۱ داوطلب مرد هستند.

با توجه به تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب واقعی و تعداد علاقمندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) برای برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

کارت شرکت در آزمون تمامی گروه‌های آزمایشی به همراه برگه راهنمای آزمون سراسری از امروز یکشنبه ۹ تیرماه تا ۱۲ تیرماه ۹۸ برای مشاهده و پرینت کارت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

بر اساس برنامه زمان بندی شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش سازمان سنجش آموزش کشور کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت

به گزارش خبرگزاری مهر، این حرکت ارزشمند که در طی ۴۸ ساعت و بدون وقفه انجام شد، جلوه‌ای دیگر از تعهد و از خودگذشتگی داوطلبان هلال احمر در مسیر صلح و بشردوستی را به نمایش گذاشت.

رشتبر این حماسه را در دو بخش ۲۴ ساعته به انجام رساند. در بخش اول، وی با نثار احترام به شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید ایران و دیگر شهدای والامقام، پرچم صلح و انسانیت را برافراشت. در بخش دوم نیز، این داوطلب هلال احمر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هوراند، بار دیگر بر تعهد خود به آرمان‌های والای بشردوستی تاکید کرد.

این رقابت نفس‌گیر که برای اولین بار در سطح جهان و با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد، مهارت و استقامت خارق‌العاده رشتبر را به اثبات رساند. او با پشتکار و اراده‌ای پولادین، نام خود را در فهرست رکوردهای جهانی کتاب گینس به ثبت رساند و بار دیگر ثابت کرد که داوطلبان هلال احمر، در کنار تخصص و توانمندی‌های خود، مظهر ایثار و فداکاری هستند.

بدون شک، این اقدام ارزشمند میثم رشتبر، الهام‌بخش نسل جوان و بخصوص جوانان هوراند خواهد بود. تعهد او به صلح و بشردوستی، روحیه ایثار و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف والا، درس‌های ارزشمندی را به ارمغان می‌آورد که می‌تواند مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

جمعیت هلال احمر به عنوان فرشته‌های نجات، همواره در خط مقدم یاری رساندن به بشریت در سختی‌ها و بلایا حضور داشته‌اند. داوطلبان این جمعیت با از خودگذشتگی و ایثار، جان خود را وقف نجات جان انسان‌ها و التیام دردهای بشریت کرده‌اند.

شکستن رکورد جهانی توسط میثم رشتبر، بار دیگر بر این مهم تاکید می‌کند که هلال احمر فراتر از یک سازمان امدادی است. این جمعیت، نمادی از صلح، انسانیت و امید است و داوطلبان آن الگویی بی‌بدیل برای نسل‌های آینده به شمار می‌روند.

کد خبر 6090274

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد