Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عباس پور ظهر یکشنبه در همایش نشان محبت که در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: ساخت صحن مطهر حضرت زهرا (س) یکی از کارهای بزرگ در دست اقدام از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده که با زیربنای ۲۳۰ هزار متر مربع در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ساخت ضریح اکثر ائمه و امامزادگان و بقاع متبرکه در عراق و همچنین ساخت گنبد حرم سید الشهدا در کرمان، افزود: علاوه بر ساخت و بازسازی گنبد امامین عسکریین و امامین کاظمین، و همچنین بازسازی و ترمیم حرم مطهر امیر المومنین (ع)، بیش از ۳۰۰ باب درهای آسیب دیده حرم‌ها ترمیم و بازسازی شد.

عباس پور با بیان اینکه یکی از درهای سرداب امام زمان (عج) در گیلان در حال ساخت است، ادامه داد: علاوه بر مسقف کردن بسیاری از صحن های ائمه و ضریح بزرگانی چون مختارسقفی و هانی بن عروه در نجف اشرف، گنبد دو طفلان مسلم و گنبد و ضریح آقا سید محمد در بلد ساخته شد.

وی همچنین اظهار کرد: صحن عقیله بنی هاشم در جوار قبر سید الشهدا در زمینی به مساحت ۵۷ هکتار و با تعهد ۶ ساله در حال ساخت است که ساخت آن از سه سال پیش ساخت آغاز و در تلاش هستیم با مشارکت مردم در سه سال آینده تحویل داده شود.

عباس پور تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به دنبال برپایی جشن گلریزان و جمع آوری کمک های بزرگ نیست هرکس در حد توان خود حتی به اندازه ۱,۰۰۰ تومان نیز می تواند کمک کند.

وی با اشاره به اعزام ۲۵ هزار نفر و ۱۱ موکب در اربعین هر سال از گیلان برای اسکان و تغذیه بیش از ۳۰ هزار نفر، گفت: متاسفانه شبهه پراکنی ها در این موضوعات وجود دارد و عنوان می شود که پول کشور در عراق هزینه می شود که باید گفت علاوه بر بازگشت سرمایه، امنیت موجود در مرزهای ایران و عراق و همچنین ورود گردشگران از کشور عراق به ایران موجبات رونق اقتصادی ایران در بخش گردشگری را نیز پدید آورده است.

معامله با سیدالشهدا مادی نیست

امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه در این مراسم با بیان اینکه کمک به بازسازی عتبات عالیات قلبی است، گفت: در این مسیر استدلال عقلی و منطق جایگاهی ندارد و کسانی که در این مسیر گام برمی دارد عاشق اهل بیت هستند.

حجت الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین با اشاره به توصیه ائمه اطهار (ع) مبنی بر گام برداشتن در مسیر خیر، افزود: حاضران در این همایش باید این فرصت حضور را مغتنم شمرده و مطمئن باشند که معامله باسیدالشهدا معامله مادی نیست.

وی تصریح کرد: هر کس باید خود راسفیر و نماینده این ستاد بداند و آشنایان و دوستان و بستگان خود را به کار خیر دعوت کند.

لازم به ذکر است در این همایش ۶۸ میلیون تومان از سوی حاضران در همایش برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد. همچنین در این همایش عنوان شد که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین بانک قرض الحسنه رسالت و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، افرادی که تمایل به کمک به بازسازی دارند می توانند تا سقف ۴۰ میلیون ریال بدون ضامن از این بانک وام دریافت کرده و در مدت ۶۰ ماه بازپرداخت کنند.

کد خبر 4654201

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا عباس پور شهرستان انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت