Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد که از ابتدای اوت سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون بیش از ۷۵۰۰ کودک در یمن کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، این گزارش که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۱۱ هزار و ۱۷۹ مورد نقض آشکار حقوق کودکان در یمن از اول ماه اوت سال ۲۰۱۳ تاکنون رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین آمده است: احتمالا آمار واقعی بیشتر از این تعداد است که به دلیل دشواری نظارت و پیگیری وضعیت انسانی دست‌یابی به این آمار دشوار است.

در همین راستا، ورجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور مربوط به کودکان و درگیری‌های مسلحانه تصریح کرد: علی رغم اتخاذ اقدامات مثبت از سوی طرف‌های درگیر،  درد و رنج کودکان یمنی در این بازه زمانی افزایش یافته و به سطح وحشتناکی رسیده است.

این مسئول سازمان ملل همچنین از طرف‌های درگیر خواست تا تلاش‌ها برای برقراری صلح و پیوستن فعال و موثر به مذاکرات کنونی در خصوص حل و فصل درگیری‌ها را ارجح بدانند.

سازمان ملل در این گزارش از سربازگیری ۳۰۳۴ کودک و اسارت ۳۴۰ کودک خبر داد.

همچنان هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها در یمن به ۳۸۱ مورد رسیده است.

گامبا نسبت به گزارشی در خصوص استفاده از ۲۵۸ مدرسه با اهداف نظامی ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی