Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر یکشنبه در گفت و گوی مطبوعاتی که در فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ جرم خاص که وجود دارد، حدود ۱۱ مورد آن در سه ماه نخست امسال با کاهش مواجه شده است، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته کشف جرائم سایبری در قم ۲۶۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وقوع ۶ فقره قتل در قم خبر داد و گفت: قاتلان این قتل‌ها با تلاش شبانه روزی پلیس، شناسایی و بازداشت شدند.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به کاهش پرونده‌های تجاوز به عنف، بیان کرد: در این پرونده‌ها نیز شاهد کاهش ۹۶ درصدی در استان قم هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با سرقت نیز کاهش محسوسی نسبت به سال گذشته رخ داده است، تصریح کرد: در زمینه سرقت منزل، مغازه و کیف قابی حدود ۹ درصد با کاهش مواجه هستیم.

کاهش ۵۷ درصدی سرقت

سردار آقاخانی همچنین سرقت‌های تحت پوشش با عناوین مختلف را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این راستا نیز ۵۷ درصد کاهش بوجود آمده است.

وی همچنین از کاهش خودکشی در قم خبر داد و بیان کرد: در این زمینه نیز ۲۱ درصد کاهش بوجود آمده است.

فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه شرارت در قم با کاهش مواجه شده است، عنوان کرد: در طول سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۸ درصد کاهش مواجه بودیم.

وی نزاع‌های دست جمعی و فردی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نوع جرائم نیز در طول سه ماه نخست سال جاری با کاهش ۴۴ درصدی مواجه بوده است. همچنین در کل پرونده های درگیری، نزاع و شرارت ۳ درصد کاهش تشکیل پرونده بوجود آمده است.

سردار آقاخانی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال، جرایم اقتصادی در فضای مجازی ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به کشفیات کل سرقت‌ها گفت: کشفیات سرقت‌های مهم و خرد ۵۵ درصد افزایش یافته و هم چنین در جرایم امنیتی و خشن نیز با کف ۸ درصد و سقف ۱۰۰ درصد مواجه هستیم.

کاهش ۲۵ درصدی کلاهبرداری

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کاهش ۲۵ درصدی کلاهبرداری و ۱۹ درصدی خیانت در امانت خبرداد و گفت: جرایم اخلاقی نیز در طول سه ماه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده است.

وی تأکید کرد: در طول این مدت ۹ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در قم منهدم شده است، که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی همچنین از کشف ۱۴۷ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۱۴۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان در سطح استان قم کشف شده است.

وی با اشاره به دستگیری توزیع کنندگان خرد در محله های قم، گفت: دستگیری توزیع کنندگان خرد مواد مخدر با ۷ درصد افزایش مواجه شده است.

کد خبر 4654260

منبع: مهر

کلیدواژه: قم فرماندهی انتظامی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان