Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:18:02 GMT

چین بزرگترین فرودگاه جهان را ساخت

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۴۳۲۴

چین بزرگترین فرودگاه جهان را ساخت

ساخت فرودگاه بین‌المللی داکسینگ در پکن پایان یافته است. این فرودگاه قرار است بزرگترین فرودگاه دنیا از نظر تعداد مسافران باشد. ظرفیت کامل این فرودگاه صد میلیون نفر است. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ساخت فرودگاه بین‌المللی داکسینگ در پکن پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرودگاه قرار است بزرگترین فرودگاه دنیا از نظر تعداد مسافران باشد. ظرفیت کامل این فرودگاه صد میلیون نفر است.

 این فرودگاه جدید منطقه‌ای با وسعت 1.4 میلیون متر مربع را می پوشاند و وسعت ترمینال آن برابر با 25 زمین فوتبال است. ساخت و بازرسی این فرودگاه که در 46 کیلومتری جنوب پکن قرار دارد روز یکشنبه  تکمیل شد.

 فرودگاه بین‌المللی داکسینگ در حال حاضر در حال آماده سازی است تا به بهره‌برداری کامل برسد. برنامه‌ریزی شده تا پایان سپتامبر درهای آن باز شوند.

 چین حدود 60 میلیارد دلار برای ساخت این فرودگاه سرمایه‌گذاری کرده است.

 این فرودگاه طراحی شده تا فشار را از فرودگاه  بین المللی پکن کاهش دهد. همچنین قرار است به چین برای تبدیل شدن به بزرگترین بازار هوانوردی  غیر نظامی دنیا تا اواسط دهه 2020 کمک کند.

 این فرودگاه تا سال 2025 به 72 میلیون مسافر خدمات ارائه می دهد و  سالانه 620 هزار پرواز خواهد داشت. ظرفیت این فرودگاه تا 2040 به 100 میلیون مسافر و 880 هزار پرواز می‌رسد. بنابراین انتظار می‌رود با شلوغ ترین فرودگاه جهان، فرودگاه آتلانتا در آمریکا، برابری کند و احتمالاً از نظر ظرفیت پذیرش مسافر از آن هم پیشی بگیرد.

 ‏بای هنگ هونگ، مدیر پروژه فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن گفت:« این بزرگترین قطب  حمل و نقل یکپارچه جهان است.  ساختمان این ترمینال همچنین بزرگترین سازه فولادی یکپارچه جهان است که سکوهای ورودی و خروجی آن برای اولین بار در جهان دو طبقه طراحی شده اند».

چین از اولین نفتکش بزرگ هوشمند جهان رونمایی کردچین با هدف کاهش وابستگی به دلار 70 تن طلا خرید

 انتهای پیام/133

R7586/P/S7,78,85/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول