Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حمیدی با اشاره به آغاز اقدامات تحولی پلیس راه کشور از شهریور ماه گفت: نصب ۲ هزار دوربین جدید، حذف قبض های کاغذی، گسترش گشت های نامحسوس و ... از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، چهارمین جلسه مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان امروز (9 تیر) با حضور فرمانده پلیس راه کشور برگزار و دلیل اصلی سوانح درون و برون شهری استان بررسی و راهکارهای پیشنهادی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«جعفر شهامت» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه در استان 27 نقطه حادثه خیز وجود دارد که هفت مورد اصلاح و هشت مورد در دست اقدام است، گفت: در حال حاضر به دنبال تمرکز بر روی ترمیم نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات در این مناطق هستیم.

 

وی با بیان اینکه ایجاد استراحتگاه های بین راهی یکی از راههای کم هزینه و زودبازه برای کاهش تصادفات جاده ای است، افزود: در برخی نقاط استراحتگاه ایجاد شده و در برخی مناطق مانند جاده های نهبندان و جاده های طبس باید با کمک فرمانداران ایجاد شود.

 

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه امسال توقفگاههای بین راهی استان مجهزتر خواهند شد، گفت: سال قبل محور نهبندان به سربیشه بیشترین تلفات جاده ای را داشته است که دلیل بخش زیادی از این تصادفات سوخت‌کش‌ها بودند.

 

شهامت گفت: در جاده بیرجند - قاین و دیهوک - فردوس سال قبل بیش از 25 میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که در حال انجام است و این اقدامات که حدود یکسال و نیم به طول خواهد انجامید تاثیر زیادی بر روی کاهش تصادفات خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته، واژگونی وسائل نقلیه رتبه اول را در حوادثی فوتی داشته است، گفت: با اقداماتی که سال قبل صورت گرفت شاهد کاهش پنج درصدی تلفات حوادث جاده ای در استان بودیم که این آمار در سه ماهه نخست امسال روند افزایشی دارد.

 

تلفات رانندگی در سال ۹۸ افزایش دارد

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای امسال افزایش تصادفات و تعداد فوتی ها در جاده های استان را شاهد داریم، گفت: سال قبل در سه ماهه اول در مجموع 42 نفر فوتی در تصادفات برون شهری در استان داشتیم که امسال تاکنون به 75 نفر رسیده است.

 

سرهنگ «علیرضا رضایی» افزود: محورهای دیهوک – راهور، نهبندان – شهداد و عشق آباد بیشترین تلفات را داشته اند.

 

وی با بیان اینکه میزان تصادفات برون شهری استان در سه ماهه اول امسال نسبت به مشابه سال قبل 18 درصد افزایش دارد، اظهارداشت: نیمی از حوادث در 30 کیلومتری ورودی به شهرها است، یعنی 38 نفر از 75 فوتی امسال، در 30 کیلومتری ورودی به شهرها بوده است.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی علت اصلی بیشترین تصادفات منجر به فوتی را عدم توجه به جلو از سوی راننده، خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت سرعت مطمئنه عنوان کرد و گفت: 11 درصد متوفیان حوادث برون جاده ای موتورسواران، سه درصد عابرین پیاده، 42 درصد راننده های خودرو و 43 درصد سرنشینان بودند.

 

به گفته رضایی چنانچه سرنشینان صندلی عقب خودرو کمربند ایمنی را ببندد، تلفات حوادث بسیار کمتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جاده بیرجند – اسدیه یکی از محورهای پرتصادف استان است، گفت: چنانچه کمربندی بورنگ، مسک و اسفزار به سمت جاده سربیشه راه اندازی شود، شاهد کاهش حجم تردد وسائل نقلیه از این مسیر و کاهش تصادفات خواهیم بود.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در تصادفات جاده ای استان و مقصرین این حوادث، بیشترین درصد مربوط به افراد بومی استان و منطقه است، گفت: اینها افرادی هستند که از جاده شناخت کافی را دارند اما باز هم تصادف می کنند به طوری که برای مثال 83 درصد حوادث سربیشه افراد بومی بودند.

 

رضایی این را هم گفت که 72 درصد متوفیان در جاده های اصلی، 18 درصد روستایی و 10 درصد در جاده های فرعی بودند.

 

لزوم هوشمندسازی دوربین‌های معابر 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی هم به آمار تصادفات درون شهری استان  اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بیشترین آمار از آن مرکز استان است، گفت: باید دوربین های نظارتی درون شهری ما و چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند شوند.

 

سرهنگ «علیرضا عباسی» با بیان اینکه در استان در هر 10 روز یک نفر در تصادفات درون شهری فوتی داریم، ادامه داد: نرخ جانباختگان تصادفات درون شهری در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 20 نفر است اما در خراسان جنوبی 30 نفر است.

 

وی با بیان اینکه در سال قبل 38 نفر فوتی ناشی از تصادفات درون شهری داشتیم، افزود: برای کاهش این موضوع دو راهکار بیشتر وجود ندارد، یا سرعت گیرها مجدد در نقاط مستعد حادثه در شهرها نصب شود و یا اینکه معابر هوشمندسازی شوند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی بیان داشت: در حال حاضر 39 معبر مستعد حادثه در استان داریم که ماهانه به شهرداری ها برای رفع آنها، ابلاغ می شود که بیشترین نقاط در بیرجند است.

 

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند هم از عدم تخصیص اعتبارات جرائم ماده 23 قانون راهنمایی و رانندگی به استان گلایه کرد و گفت: سال قبل از سه هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب بودجه ترافیکی و جرائم کشور، کلا 180 میلیون تومان به بیرجند در قالب اوراق داده شد.

 

«علی عدل» گفت: در حال حاضر چهار تا پنج درصد بودجه شهرداری برای موضوعات راهنمایی و رانندگی و ترافیک هزینه می کنیم که این جبران خواسته ها را نمی کند و نیازمند اختصاص بودجه جرائم راهنمایی و رانندگی هستیم.

 

«محمدرحیم شهریاری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم در این جلسه اجباری کردن کلاس کمک های اولیه و امداد و نجات را به همه افراد در هنگام اعطای گواهی نامه رانندگی لازم دانست و گفت: با توجه به فاصله زیاد پایگاه های امدادی از یکدیگر، این موضوع می تواند کمک زیادی به حادثه دیده ها تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی باشد.

 

جاده دوبانده هم از آمار تصادفات کم نکرد

«مهدی جعفری» مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه در پنج سال اخیر حدود 342 کلومتر باند دوم در استان احداث شده است، گفت: متاسفانه با وجود احداث باند دوم اما حوادث در این محورها کم نشده که این نیازمند یک کار پژوهشی است و این اداره کل آمادگی دارد تا از اعتبارات پژوهشی خود برای این موضوع هزینه کند.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم خواستار برنامه ریزی صحیح و قوی از سوی مسئولان برای کاهش تلفات حوادث رانندگی شد و گفت: نحوه توزیع اعتبارات حوادث رانندگی نباید براساس جمعیت و ترافیک باشد.

 

«سید کمال الدین میرجعفریان» گفت: میزان درآمد غیر نفتی برخی کشورهای پیشرفته از راه ترانزیت و مسافر 12 درصد است که این می تواند در استان ما هم با توجه به بازارچه های مرزی راه صورت گیرد اما نیازمند زیرساخت هایی است که باید فراهم شود.

 

وی بر استفاده از سیستم های بروز و هوشمند در کنترل و نظارت جاده ها و معابر شهری تاکید کرد.

 

نمی توان انضباط درون شهری را با روش های سنتی برقرار کرد

سردار «محمدحسین حمیدی» فرمانده پلیس راه کشور هم دراین جلسه بر بکارگیری اقدامات کم هزینه و زودبازده در استان برای کاهش سوانح و حوادث رانندگی تاکید کرد و گفت: پلیس در خصوص کنترل و افزایش نظارت ها اقدامات تحولی و خوبی دارد که بزودی اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نمی توان انضباط درون شهری را با روش های سنتی برقرار کرد، گفت: هوشمندسازی وسائل کنترلی و نظارتی پلیس در معابر و جاده های از الزامات است.

 

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه اقدامات تحولی پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی از شهریور آغاز می شود، افزود: حدود دو هزار دوربین جدید در آینده نزدیک که شهریورماه خواهد بود در کشور نصب می شود.

 

حمیدی با بیان اینکه نصب سرعت گیر آخرین راه برای پلیس است، چراکه اقدام علمی نیست، گفت: شهر بیرجند باید به شهر هوشمند تبدیل شود، لذا برای تحقق این مهم از اکنون باید برنامه ریزی و کار شروع شود تا در 5 سال آینده این موضوع محقق شده باشد.

 

وی جمع آوری دفترچه های جریمه کاغذی را از دیگر اقدامات تحولی پلیس دانست وگفت: این موضوعات در سال 98 انجام خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام صادق ع دهه کرامت خطبه های نماز جمعه آمریکا امام صادق ع نماز جمعه خطبه نماز جمعه قوه قضائیه بیرجند تشییع شهدای گمنام سردار حمیدی هوشمندسازی تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان با حضور دکتر هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور، با بیان اینکه اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است، گفت: سد چناره در چرداول که تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است با وجود انجام مطالعات، توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات خارج شده که درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری خصوصاً در مرکز استان بسیار فرسوده است به طوری که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که رفع آن اعتبار مناسب و کار شبانه روزی و جهادی می‌طلبد.

هژبری ضمن بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های گل‌گل فرسوده است، توضیح داد: برخی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های درون شهری در ایلام بسیار فرسوده هستند و تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت خدمت در اربعین و مرکز استان داریم که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

کد خبر 6088259

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک