Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد نخست‌وزیری انگلیس با اشاره به اینکه تفاوت زیادی با رقیب انتخاباتی‌اش ندارد، گفت: تحت هر شرایطی تا پایان اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس و کاندیدای نخست‌وزیری این کشور گفت: اگر در انتخابات پیروز شود، در صورتی که توافقی مناسب با بروکسل توسط پارلمان تأیید نشود، کشورش را ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هانت که تنها رقیب باقی مانده «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق انگلیس برای تصاحب مقام نخست‌وزیری است، گفت: وظیفه دموکراتیک او ایجاب می‌کند برگزیت را به‌موقع اجرا کند.

او در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه «بی‌بی‌سی» گفت: «ابتدای اکتبر اگر دورنمایی از توافقی که بتواند از سد پارلمان عبور کند وجود نداشته باشد، در انتهای اکتبر [از اتحادیه اروپا]خارج می‌شویم، زیرا قول دموکراتیک ما به مردم بریتانیا این است».

وی افزود‌: «تفاوت بین من و بوریس به اندازه‌ای که مردم می‌گویند زیاد نیست».

هانت پیش‌تر جانسون را «بزدل» نامیده بود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

جانسون که در انتخابات حزبی برای تعیین نخست‌وزیر بعدی انگلیس شانس بیشتری نسبت به هانت دارد، پیش‌تر اعلام کرد اگر نخست وزیر شود چه با توافق و چه بدون توافق با «بروکسل» برای خروج از اتحادیه اروپا، در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی (۹ آبان ۱۳۹۸) برگزیت را اجرایی می‌کند.

«دومینیک گریو» و «کن کلارک» دو نماینده هم‌حزبی جانسون در پارلمان اعلام کرده‌اند به‌خاطر اتخاذ این موضع توسط جانسون، از دولت آینده او حمایت نخواهند کرد.

به‌گفته برخی کارشناسان، حتی اگر جانسون بتواند رهبری حزبش را تصاحب کند، ممکن در اخذ رأی اعتماد کابینه‌اش از پارلمان با مشکل مواجه شود.

از سوی دیگر، گزارش کمیته انتخابی فراحزبی امور خارجه پارلمان بریتانیا شبهاتی را در خصوص صلاحیت جرمی هانت نشان می‌دهد.

در این گزارش جنجالی آمده است این وزارت‌خانه در قبال این‌که برای مصادره اموال ناقضان حقوق‌بشر در کشور‌های دیگر نظیر عربستان‌سعودی باید منتظر اجرای برگزیت بماند توجیه‌هایی متناقض و سردرگم ارائه کرده است.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرز‌های ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که پس از اجرایی شدن برگزیت از ایجاد «مرز سخت» بین ایرلند شمالی که استانی از بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند.

خانم می، سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز دربرمی‌گرفت به پارلمان ارائه کرد، اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

وی به مدت ۳ سال، از سال ۲۰۱۶ و بعد از استعفای «جیمز کامرون»، نخست‌وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه‌کار را برعهده داشت.

جانشین می، نیمه دوم ماه جولای طی رأی‌گیری میان اعضای حزب محافظه‌کار تعیین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برگزیت بوریس جانسون تعویق برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد