Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، امیر عطا جولایی برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی در تبریز را اتفاقی مبارک دانست و افزود: این رویداد برای حوزه هنرهای نمایشی تبریز به ویژه تئاتر یک نیاز ضروری بود که به همت انجمن دانش آموختگان تئاتر تبریز به مرحله اجرا رسید.
وی در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد توضیح داد: برگزاری جشنواره میرزا آقا تبریزی در ارجاع به تاریخ درام ایرانی است به طور عام و آغاز درام در عصر مشروطه در تبریز به طور خاص، همچنین دانشجویان تئاتر این شهر به این واسطه تلاش می کنند با زمانه خود و فضای عمومی تئاتر ایران ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:بار آموزشی در کنار هیجان طبیعی برگزاری یک مسابقه و داوری شدن می تواند خروجی چند منظوره‌ای داشته باشد.
جولایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی می تواند ابزار موثری برای احیای تئاتر بومی در آذربایجان شرقی باشد و شاید هم بالعکس، در هر صورت برگزاری این رویداد بسیار مفید است و ضرری به تئاتر تبریز نمی رساند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در ضمن ریشه های نمایشی متنوعی در فرهنگ عامه اذربایجان وجود دارد که می توان آنها را یافت و با پرداخت به هر کدام شان و به موازات برگزاری چنین رویدادهایی، بر کمیت تئاترهای بومی هم افزود.

46

کد خبر 1275118

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر نمایشنامه استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مسئول جشنواره بومی محلی روستای شورجستان آباده گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با آداب و رسوم و تقویت روحیه کار آفرینی و همدلی بین جوانان روستا است.

یوسفی افزود: قالی و قالیچه غذا‌های محلی، انواع صنایع دستی، ادوات کشاورزی و پخت نان محلی از جمله محصولات ۴۰ غرفه این نمایشگاه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها