Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه نهاوند گفت: آمریکا دشمن اصلی ملت ایران و به معنی واقعی کلمه دشمن اصلی حقوق بشر است و در عمل این ثابت‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: هرکجای دنیا که آمریکا حضورداشته است ناامنی، جنگ و خونریزی، قتل و فقر بوده است و آمریکایی‌ها دشمن اصلی بشریت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با رئیس و اعضای قوه قضائیه به مسائل مهمی اشاره کردند و گفتند: پرچم حقوق بشر امروز در دست بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است.


امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: امروز آمریکا پرچم‌دار حقوق بشر است و سازمان‌های حقوق بشر را اداره می‌کند درحالی‌که خودش بیشتر از هر کشوری نقض‌کننده حقوق بشر است.


وی بیان داشت: امریکا به‌عنوان اولین کشور از بمب اتم استفاده کرد و به این اقدام افتخار می‌کنند و هزاران نفر را در ژاپن به کام مرگ کشاندند و الآن مدعی حقوق بشر هستند.


مغیثی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حادثه هفتم تیر نیز توسط عوامل آمریکا انجام شد و در این هفته هواپیمایی مسافربری ما را منهدم کردند و ۳۰۰ مسافر را شهید کردند و بازهم دم از حقوق بشر می‌زنند.


وی با اشاره به سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران توسط آمریکایی‌ها افزود: این عمل را مقایسه کنید با اقدام اخیر سپاه در هنگام منهدم کردن پهپاد جاسوسی آمریکا که سپاه، هواپیمای باسرنشین امریکا را که در آن حوالی بود را منهدم نکرد درحالی‌که می‌توانست آن را سرنگون کند ولی به خاطر داشتن سرنشین آن را منهدم نکرد.


امام‌جمعه نهاوند گفت: آمریکا در اوج ظلم و جنایت هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد که نشان‌دهنده حقوق بشر آمریکایی است درحالی‌که آن‌ها مدام دم از حقوق بشر می‌زنند ولی دروغ می‌گویند.


وی اظهار داشت: بمباران شیمایی سردشت نیز در این هفته انجام شد که با پشتیبانی و تجهیز صدام توسط آمریکایی‌ها انجام شد و نشان‌دهنده معیار دوگانه آمریکایی‌ها در موضوع حقوق بشر است.


مغیثی گفت: درحالی‌که رژیم آل سعود مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشد ولی آمریکایی‌ها و مدعیان حقوق بشر در مقابل این جنایات سکوت کردند چون پول‌های سعودی آن‌ها را ساکت کرده است.


وی افزود: در فلسطین نیز دشمن صهیونیستی حق مردم مظلوم فلسطین را پایمال کرده است و دست به جنایت می‌زند ولی بازهم مدعیان دروغین حقوق بشر ساکت هستند و سازمان‌های حقوق بشری نیز در مقابل این جنایات موضعی ندارند.


امام‌جمعه نهاوند در پایان گفت: منظور آمریکا از حقوق بشر فریب بشریت است چون اعتقادی به حقوق بشر ندارند و فقط به منافع نامشروعشان فکر می‌کنند و مدعی دروغین حقوق بشر هستند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی نشان از ادعای دروغین آزادی بیان
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است