Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:20:20 GMT

ربوده شدن ۶ تبعه ترکیه توسط نیروهای حفتر در لیبی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۷۸۲۶

ربوده شدن ۶ تبعه ترکیه توسط نیروهای حفتر در لیبی

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، شش تن از اتباع این کشور توسط نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در لیبی ربوده شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دستگاه دیپلماسی ترکیه امروز (یک‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در لیبی شش تبعه ترکیه را ربوده‌اند.

در این بیانیه آمده است، این اقدام توسط نیروهای شبه‌نظامی غیرقانونی مرتبط با حفتر، به مثابه آدم‌ربایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه ترکیه تأکید کرد: ما خواستار آزادی هر چه سریع‌تر شهروندانمان هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، در صورتی که آزادی شهروندان ترکیه به وقوع نپیوندد، نیروهای حفتر هدفی مشروع برای انجام حمله خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی روز شنبه در نشست خبری در شهر بنغازی گفت، ترکیه و قطر به نفع دولت توافق ملی لیبی در طرابلس مداخله هوایی، زمینی و دریایی دارند. وی افزود: طرح تشکیل گروه «تروریستی» اخوان‌المسلمین در لیبی را نابود می‌کنیم. المسماری ادامه داد، ترکیه از نیروهای دولت توافق ملی لیبی طی یورش به شهر غریان با پهپادها حمایت هوایی می‌کند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت: اهداف ترکیه در لیبی، اهدافی خصمانه محسوب می‌شوند. دستور حمله به کشتی‌های ترکیه در آب‌های منطقه‌ای لیبی را صادر کرده‌ایم و هر نقطه موجود در زمین را که به ترکیه مربوط باشد، هدف قرار می‌دهیم. ارتش ملی لیبی همچنین دستور ممنوعیت پرواز هواپیماها از فرودگاه‌های لیبی به ترکیه را صادر کرد.

سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد، ارتش دستورات بازداشت همه اتباع ترکیه در لیبی را صادر کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر احمد المسماری علیه اتباع و اهداف ترکیه در این کشور اظهار کرد: در صورت انجام هرگونه اقدام خصمانه‌ای از سوی ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر علیه اتباع و اهداف ترکیه در لیبی، آنکارا تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به دنبال تهدید اتباع ترکیه در لیبی توسط نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» شورای ریاستی این کشور نیز تأکید کرد که در صورت حمله به هر تبعه ترکیه‌ای پاسخ مناسب خواهد داد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در واکنش به تهدیدهای سخنگوی شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در لیبی، گفت: ما به ایجاد صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کنیم. هزینه رویکرد خصمانه بسیار سنگین و مقابله به مثل ترکیه شدید و مؤثر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: همدلی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است و این وحدت باعث یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه شرارت دشمن در منطقه مانند ید واحده عمل می‌کنند و همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح‌ مثال‌زدنی است و موجب یای دشمن و پایداری صلح در منطقه شده است.

وی افزود: کارکنان ارتش با تلاش بدون وقفه در شرایط بحرانی و زمان وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا حوادث غیر مترقبه، عشق خودشان را به وطن و هم‌وطنان‌شان به منثه ظهور می‌گذارند و کارنامه ارتش به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی در حفظ و صیانت از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و مثال زدنی است .

آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟‌16 سورتی پرواز بالگردهای ارتش به روستاهای سیل‌زده بلوچستان

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حدود و ثغور کشور، وظیفه ذاتی و اصلی ارتش است، با این حال کارکنان ارتش در کنار ماموریت ذاتی خودشان، در همه عرصه‌هایی که به وجودشان نیاز بوده، با جدیت تمام حاضر شده‌اند و  طرح‌های مردم‌یاری ارتش، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه‌های جهادی، اهداء بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تنها بخشی از فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه