Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@18:07:16 GMT

جزئیات طرح تحول در دستگاه قضا تشریح شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۷۸۹۸

جزئیات طرح تحول در دستگاه قضا تشریح شد

سخنگوی قوه قضاییه در برنامه زنده جهان‌آرا از جزئیات طرح تحول در دستگاه قضا گفت.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امشب در برنامه زنده جهان‌آرا حضور یافت.

وی درباره برنامه تحول در قوه قضاییه ضرورت‌ها و جزئیات آن سخن گفت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رویکرد اصلی تحول، تحول در برنامه‌ها، روش‌ها ساختارها و رویکردهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پرونده‌های مربوط به تخلفات قضات با انباشت پرونده مواجه شده بودیم. اینها پرونده های باقیمانده بود نه اینکه در این دو ماه ۶۰ مورد کشف شده باشد. بخشی از اینها پرونده هایی بود که قبلاً کشف شده بود و تسریع در رسیدگی آنها صورت گرفت. میتوانیم ۵۰ درصد زمان رسیدگی به امور دادرسی پرونده ها را پایین تر بیاوریم.

اسماعیلی درپاسخ به این سوال که درکنار پرونده بانک سرمایه، اسم اقای ریخته گران خیلی شنیده شده است، ‌گفت: پرونده وی دریک موضوع دیگر غیرمرتبط با این پرونده رسیدگی شده، حکم آن صادرشده و فرایند نهایی خود را طی می کند. عناصر اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز به دادگاه نیامده اند.

اسماعیلی ادامه داد: دادگاه‌های رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی فرصتی شد تا گوشه‌ای از توانمندی و صلابت و سرمایه انسانی قوه قضاییه در معرض دید و قضاوت مردم قرار بگیرد. توانستیم در این چهار شعبه، بیش از ۱۰ قاضی توانمند، مقتدر و نمونه را به مردم معرفی کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در دوره جدید با رویکرد نگرش بسیار وسیع به حقوق عامه خواهیم پرداخت. این موضوع در قالب دو رویکرد خواهد بود. رویکرد اول اینکه در حوادث رخ داده مانند حوادث ناشی از سیل در استان‌های مختلف، عوامل مقصر شناسایی شوند و به تناسب آن مورد بازخواست و تعقیب قرار بگیرند و رویکرد دوم اینکه در کنار این عوامل، زمینه ها نیز شناسایی شوند و با انعکاس آن به دستگاه‌های ذیربط از بروز حوادث مشابه پیشگیری کنیم. برای مثال در سیل شیراز کار کارشناسی نشان داد چهار نفر از شهرداران دوره‌های مختلف در تکوین این حادثه نقش داشته اند.

ادامه دارد...

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال برنامه تلویزیونی سخنگوی قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان