Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در جمع نظامیان این کشور در کره جنوبی از ساخت جنگ افزار‌های جدید و ارتقاء زرادخانه هسته‌ای آمریکا خبر داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس جمهور آمریکا، یکشنبه گفت که کشورش در پی ارتقاء زرادخانه هسته‌ای و ساخت سلاح‌های جدید است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از دیدار با رهبر کره شمالی در جمع نظامیان این کشور در پایگاه هوایی «اوسان» نزدیک سئول، پایتخت کره جنوبی، گفت: «ما در حال بازسازی و بهبود کامل و در بعضی موارد در حال دست یابی به جنگ افزار‌های هسته‌ای جدید هستیم – ما هرگز نمی‌خواهیم از آن‌ها استفاده کنیم، اما بیشترین و بهترین را در جهان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته کارشناسان نظامی، آمریکا حدود ۳۸۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد که از این تعداد ۱۷۵۰ کلاهک هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک و بمب افکن‌های راهبردی نصب شده‌اند و ۲۰۵۰ کلاهک دیگر را نیز به عنوان ذخیره نگهداری می‌کند. آمریکا ۱۵۰ بمب اتمی نیز در پایگاه‌های پنتاگون در ایتالیا، آلمان، ترکیه و هلند دارد.

به نوشته اسپوتنیک، ترامپ در ادامه سخنان خود در جمع نظامیان آمریکایی گفت: «شما باید به قدرت کوبنده‌ای مجهز باشید ... ما نیرو‌های مسلح را چنان قدرتمند می‌کنیم و به سطحی می‌رسانیم که قبلا حتی به آن نزدیک هم نشده بود. امیدوارم که هرگز از این سلاح‌ها استفاده نکنیم.»

ترامپ در این دیدار وعده داد که ارتش به زودی به صد‌ها و صد‌ها هواپیمای جدید مجهز خواهد شد و سال آینده میلادی ۱۲ کشتی جنگی جدید از جمله یک ناو هواپیمابر و سه ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده وارد خدمت می‌شوند.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا جمعه در دیدار با همتای روس خود در ژاپن، از تمایل به آغاز گفتگو‌ها با مسکو در زمینه خلع سلاح راهبردی خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زرادخانه های هسته ای زرادخانه ترامپ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا