Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی گفت: امروز اگر می خواهیم از زندگی سعادت مند و آرامش بخشی برخوردار باشیم اول باید خود را با قرآن پیوند زنیم و فضای خانه و کار ما معطر به عطر قرآن کریم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا کاظمی» عصر(۹ اردیبهشت) در آیین افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور گفت: قرآن کریم خودش را وصف کرده و اوصاف زیادی برای خودش بیان کرده و هرکدام از این اوصاف از یک زاویه و منظری خاص به قرآن نگاه می کند اما مهمترین نکته در بررسی آیات، اثرات قرآن در زندگی دنیوی ماست و خداوند در قرآن از دو مجموعه به عنوان ذکر یاد کرده که یکی خود قرآن و دیگری نماز است و خداوند از نماز و قرآن به عنوان بالاترین ذکرها نام برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: قرآن دو اثر وضعی و تکوینی بر زندگی انسان دارد و اگر می خواهیم زندگی و جامعه ما در مسیر نظم و هدایت قرار گیرد باید چهارچوب ها و قواعدی که قرآن بیان کرده در زندگی حاکم شود و این اثر وضعی قرآن است و اگر انتظار داریم دانش آموزان قرآنی داشته باشیم باید حتما قبلش معلمان و دبیران قرآنی داشته باشیم و در این بین نباید زندگی ما با قرآن فاصله گیرد و همواره باید فضای معطر قرآن را در فضای زندگی و کاری خود ساری و جاری نماییم و امیدواریم قرآن تاثیر وضعی بر زندگی ما بگذارد و ما را متعادل و میزان سازد.

 

کاظمی تصریح کرد: اثر مهم دیگر قرآن اثر تکوینی آن است و کسی که با قرآن مانوس شود و به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت متوسل شود می تواند راه های میان بر موفقیت زندگی را طی کند و نگاه و عشق به قرآن اثرات تکوینی را بر زندگی خواهد داشت که مهمترین آن ها آرامش انسان است که این مهم توسط خدای تبارک و تعالی وضع شده است و امروز اگر می خواهیم از زندگی سعادت مند و آرامش بخشی برخوردار باشیم اول باید خود را با قرآن پیوند زنیم و فضای خانه و کار ما معطر به عطر قرآن کریم باشد.

 

وی تاکید کرد: بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش یکی از بهترین فعالیت های تبلیغی و ترویجی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اقامه نماز برگزاری همین برنامه های قرآنی است و مسابقات قرآن فرهنگیان کشور از این منظر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اصل این جریان توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و نماز است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما معلمانی را که در مسابقات قرآن، عترت و نماز حضور می یابند در واقع مروجان، سفیران، مبلغان و پرچم داران قرآن، عترت و نماز در مدارس می دانیم که می توانند دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در سند تحول بنیادین ذکر شده است پرورش دهند.

 

کاظمی گفت: قریب به ۵۰۰ هزار همکار فرهنگی در سطح مدرسه ای و منطقه ای در این مسابقات شرکت کردند و در نهایت ۳۲۰ نفر از برگزیدگان آن ها به این مرحله راه یافتند و این حرکت و رویداد بزرگ باید تقویت شده و از لحاظ کمی و کیفی گسترش یابد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شهادت امام صادق ع خطبه های نماز جمعه قوه قضائیه امام صادق ع آمریکا خبرگزاری شبستان نماز جمعه بیرجند مسجد مسابقات قرآن و عترت مسابقات قرآنی فرهنگیان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود

با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

به گزارش تسنیم، سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تأمین می‌کند.

این سد به‌روی رودخانه سفیدرود و در پایین‌دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل‌اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش‌ها و مصارف مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور به‌شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزار‌های گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود