Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@19:31:10 GMT

کابل برای مذاکره با طالبان اشتیاق دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۳۸۷۷۶


گرچه سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد قرار است تا یک یا دو هفته دیگر گفتگو‌های مستقیم میان دولت و گروه طالبان آغاز شود، اما بسیاری در کابل به این گفته، با شک و تردید می‌نگرند.

«صبغت احمدی»، در یک نشست خبری در وزارت خارجه افغانستان گفت: آلمان مبتکر و میزبان گفتگو‌های مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طالبان بار‌ها اعلام کرده است تا زمان خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان برای مذاکره با کابل پیشقدم نخواهد شد.

از نظر طالبان، دولت کابل دست نشانده اشغالگران است و تا پایان اشغال افغانستان، دور میزی حاضر نخواهد شد که یک طرف آن دولت باشد.

البته طالبان دوبار با سیاسیون افغانستان در مسکو و هفت بار با نمایندگان آمریکا در دوحه قطر مذاکره کرده‌اند و در تمام این مدت تلاش کابل برای حضور در گفتگو‌ها بی نتیجه بوده است.

آگاهان سیاسی در افغانستان معتقدند گفتگو‌های مستقیم میان کابل و طالبان، به نتایج مذاکرات صلح در دوحه قطر وابسته است.

برخی از آگاهان نظامی افغان نیز با اشاره به شدت حملات طالبان همزمان با آغاز دور هفتم مذاکرات در دوحه قطر، نتیجه می‌گیرند مذاکرات صلح هنوز دستاورد ملموسی نداشته و طالبان با شدت عمل در میادین عملیاتی به دنبال دستیابی امتیازات بیشتر از میز مذاکرات است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند