Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -علی بختیار به مشکلات پیرامون نفتکش‌های داخلی و علل وقوع حادثه برای آن‌ها اشاره کرد و گفت: "شرکت ملی نفتکش" به دلیل تعدد نفتکش‌ها و جا به جایی نفت به اقصی نقاط جهان، بزرگترین ناوگان حمل و نقل تانکر دنیا است اما مسائلی همچون نداشتن امکانات لازم برای تعمیرات تخصصی، عدم همراهی شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی و کمبود قطعات پس از تشدید تحریم‌ها، مشکلاتی برای شرکت ملی نفتکش ایجاد کرده است تا جایی که می‌توان دلیل وقوع حوادث و آتش‌سوزی‌های اخیر برای نفتکش‌ها را عدم تعمیرات تخصصی و نصب قطعات جدید دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بختیار به مشکلات پیرامون نفتکش‌های داخلی و علل وقوع حادثه برای آن‌ها اشاره کرد و گفت: "شرکت ملی نفتکش" به دلیل تعدد نفتکش‌ها و جا به جایی نفت به اقصی نقاط جهان، بزرگترین ناوگان حمل و نقل تانکر دنیا است اما مسائلی همچون نداشتن امکانات لازم برای تعمیرات تخصصی، عدم همراهی شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی و کمبود قطعات پس از تشدید تحریم‌ها، مشکلاتی برای شرکت ملی نفتکش ایجاد کرده است تا جایی که می‌توان دلیل وقوع حوادث و آتش‌سوزی‌های اخیر برای نفتکش‌ها را عدم تعمیرات تخصصی و نصب قطعات جدید دانست.

شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی همراهی کافی را پس از تشدید تحریم‌ها با نفتکش‌های ایران ندارند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آمادگی کمک به شرکت ملی نفتکش را دارد، ادامه داد: در شرایط تحریم کنونی شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی همراهی کافی را با نفتکش‌های ایران ندارند اما راهکاری‌هایی برای دستیبابی به بیمه بین‌المللی وجود دارد که اگر از این تجربیات و راهکارها استفاده کنند مشکلات پیش آمده مرتفع خواهند شد.

گاهی حوادث حمل و نقل دریایی ناشی از مسائل فنی است لذا تعمیرات آن‌ها باید به موقع انجام شود، ضمن آنکه کم‌بود قطعات مشکل دیگری است که برای نفتکش‌ها در پی تحریم‌ها ایجاد شده است

حوادث حمل و نقل دریایی ناشی از مسائل فنی است

وی با اشاره به اینکه تعداد کمی از  نفتکش‌ها استیجاری هستند، افزود: گاهی حوادث حمل و نقل دریایی ناشی از مسائل فنی است لذا تعمیرات آن‌ها باید به موقع انجام شود، ضمن آنکه کمبود قطعات مشکل دیگری است که برای نفتکش‌ها در پی تحریم‌ها ایجاد شده است.

تخصص کشتی‌سازی‌های داخلی به کار گرفته شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق از تخصص و دانش متخصصان داخلی برای تعمیر، بازسازی و ساخت نفتکش‌ها استفاده کرد، اظهار کرد: در این زمینه باید از توانمندی مجتمع های کشتی‌سازی و دیگر کشتی‌سازی‌های داخلی استفاده بیشتری کرد و بحران ایجاد شده برای نفتکش‌ها را رفع کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آتش سوزی حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا

خودروی پراید که در جایگاه سوخت جانبازان آستارا اقدام به سوخت گیری می کرد، دچار آتش سوزی شدید شد و مسئولان جایگاه بلافاصله اقدام به قطع سیستم سوخت رسانی کردند اما خودرو آتش گرفت و خاموش نشد.

خوشبختانه  این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

به گفته  اردشیر هوشیار رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا به دلیل آسیب به جایگاه جانبازان فعلا امکان سوخت گیری در آن وجود ندارد و مسئولان جایگاه و شرکت پخش در حال رفع نواقص و ایرادات هستند تا بتوانند کار را به روال عادی بازگردانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • معرفی تعمیرگاه سانگ یانگ
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان