Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش سیما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره حواشی پیرامون برنامه دکتر سلام و بحث دریافت هزینه از پزشکانی که در این برنامه حضور پیدا می‌کنند، توضیح داد: این موضوع تنها مختص به برنامه دکتر سلام نبوده و اخیرا همه برنامه‌های سلامت محور سیما در شبکه‌های مختلف مورد حمله در فضای مجازی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تمام پیگیری‌هایی که ما به طور مفصل در این باره انجام دادیم، این موضوعات را رد می‌کند.

وی در ادامه درباره برنامه دکتر سلام بیان کرد: اولا باید بگویم همانطور که شبکه‌های مختلف برنامه‌های حوزه سلامت را مورد رصد خود قرار می‌دهند، برنامه دکتر سلام نیز مرتب مورد پایش، رصد و نظارت دائمی مراکز نظارت و خود شبکه آموزش سیما بوده و چنین مواردی در آن وجود ندارد. دوما باید عرض کنم که این برنامه‌ها طرح و برنامه و بودجه مصوب دارند. یعنی نه نیازی دارند که به این سمت حرکت کنند و نه مصوبه و مجوزی برای انجام این کار دارند.

احمدی ادامه داد: بر همین اساس تمامی برنامه‌های مشارکت محور سیما که در حوزه مشارکت‌ها تعریف شده، مشخص بوده و طرح و برنامه آن در آنجا مصوب می‌شود. در حوزه برنامه‌های سلامت تاکنون هیچگونه مشارکتی صورت نگرفته و در ادامه نیز صورت نخواهد گرفت. آن نکاتی هم که در فضاهای مجازی به صورت بی‌نام و نشان پخش شده، ما پیگیری کردیم؛ هیچکدام از این پزشکان محترم نه به داخل برنامه‌ها آمدند و نه قراردادهای انتشار یافته از آنها متعلق به صداوسیما بوده است.

مدیر شبکه آموزش همچنین در پاسخ به اینکه آیا شکایتی در این خصوص از سوی صداوسیما صورت گرفته، گفت: تمام این موارد را حقوقی سازمان پیگیری می‌کند و این شکایت‌ها از طریق آنها پیگیری می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به ادعای برخی مبنی بر اینکه ممکن است تعدادی از برنامه‌ها برای تامین هزینه‌ها و بودجه خود در مواردی اقدام به دریافت وجه از مهمانان خود کنند، گفت: این امکان اصلا وجود ندارد. ما موارد اخیر را هم پیگیری کردیم و همه صحبت‌های فضای مجازی مبتنی بر شنیده‌ها بوده است.

احمدی افزادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به جلسه‌ای که کمیسیون بهداشت و درمان با ریاست سازمان در شورای نظارت برگزار کرده‌اند، یکی از معضلات این موضوع بندهایی بوده که بر اساس آن باید پزشکانی به برنامه‌ها دعوت شوند که یا از سازمان امتیاز بگیرند و یا آنها به سازمان امتیاز بدهند، اظهار داشت: در بحث شورای سلامت این طور قرار شده که کمیسیون بهداشت مجلس درباره این موضوع یک نماینده داشته باشد و شورای سلامت و پزشکان هم حتما باید دارای اعتبار و مرجعیت باشند تا بتوانند در برنامه‌ها شرکت کنند. وقتی حجم بالایی از برنامه‌های سلامت محور دارید، طبیعتا انتخاب پزشکان خوب برای آنها از جمله کارهای سخت به شمار می‌آید.

مدیر شبکه آموزش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه‌های صداوسیما که مختص به کنکور بوده و مورد انتقاد بسیاری است، اظهار داشت: قریب به ۴ تا ۵ ماه است که باتوجه به حساسیت‌هایی که شورای آموزش سازمان و شورای آموزش سیما برای این مسئله قائل بوده، بیش از ۵۰ درصد، برنامه‌های کنکور محور تلویزیون در حوزه معاونت سیما کاهش پیدا کرده و تبلیغات آموزشی در حوزه بازرگانی نیز تا حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. یعنی اکنون این برنامه‌ها بسیار کمتر روی آنتن می‌رود و برنامه‌های این موضوع به ضرورت، حسب مقرراتی که حوزه مشارکت‌ها دارد، از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی همچنین درباره ۱۲ برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی که هم‌اکنون با موضوع کنکور روی آنتن می‌روند نیز توضیح داد: همانطور که گفتم، برنامه‌های ما تا حد زیادی کاهش داشته است. البته در این راستا دولت محترم نیز باید حمایت‌هایی را از سازمان انجام دهد تا شاهد کاهش بیشتر آنها نیز باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برنامه و بودجه دولت صدا و سیما کمیسیون بهداشت و درمان کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم

صدا و سیما به پخش صوت شبکه بی بی سی در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است. این بخش با عناوین یکی از شبکه های فارسی زبان خارجی شروع شده بوده و این نوع شروع برای عده ای از مخاطبان این شبهه را به وجود آورده که شبکه خبر دو هک شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • شبکه خبر 2 هک شد؟! + فیلم و واکنش صداوسیما
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • ماجرای ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون چه بود؟
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • واکنش شبانه به ادعای هک شدن شبکه ۲ تلویزیون
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • «قصه های مجید» و «معصومیت از دست رفته»؛ تدارک تلویزیون برای آخر هفته